Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurige zonsondergang at home in Canada

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleurige zonsondergang at home in Canada

Enkele zonsondergang foto's die ik genomen heb vanuit onze woonkamer hier in Canada. De eerste foto was buiten aan de voordeur genomen, de andere twee vanuit de woonkamer. Deze waren alle drie op dezelfde avond genomen.

Ik hoop dat ze iets zijn!

Groetjes uit een zonnig en fris Vancouver,
    Ann

Foto 1:

~Camera Settings~
    *Equipenment Make: SONY
    *Camera Model: DSC-H5
    *Date: January 24, 2007 @ 4:17PM
    *Focal Length: 6mm
    *Exposure Time: 1/2000 sec.
    *Metering Mode: Multi-Pattern
    *F-Number: f/6.3
    *Exposure Compensation: 0 EV
    *ISO Speed: ISO-125
    *AF Mode: AF-S
    *Flash: No Flash

Foto 2:

~Camera Settings~
    *Date: January 24, 2007 @ 4:42PM
    *Focal Length: 28mm
    *Exposure Time: 1/250 sec.
    *F-Number: f/4
    *Exposure Compensation: 0 EV
    *ISO Speed: ISO-125
    *AF Mode: AF-S

Foto 3:

~Camera Settings~
    *Date: January 24, 2007 @ 5:41PM
    *Focal Length: 10mm
    *Exposure Time: 2 sec.
    *F-Number: f/3.2
    *Exposure Compensation: +1.0 EV
    *ISO Speed: ISO-125 - *AF Mode: AF-S

Re: Kleurige zonsondergang at home in Canada

Weer een mooie reeks Ann Nr 2 is mijn favo, heel mooi de weerkaatsing van de lage zon op de gebouwen en een evenwichtige compo
    Groetjes Vicky

Comment

Mooie reeks en ook voor mij is nr.2 favoriet.
      Dat zo een mooie platen uit Canada komen verwondert mij niet want als Panasonic FZ-20 gebruiker zag ik in de FZ20-groep reeds schitterende Canadese beelden van ons lid:Michael Shpuntov op P-Base
      Geef ons nog meer
      Flickr PBase
      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Knappe reeks. Hier ook 2 en 3
        Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
          Mooie reeks en ook voor mij is nr.2 favoriet.
          Dat zo een mooie platen uit Canada komen verwondert mij niet want als Panasonic FZ-20 gebruiker zag ik in de FZ20-groep reeds schitterende Canadese beelden van ons lid:Michael Shpuntov op P-Base
          Geef ons nog meer
          Hallo,

Ik ben eens gaan zoeken naar deze Michael Shpuntov en het ziet er naar uit dat hij heel wat foto's van Toronto en Ottowa heeft. Schitterende foto's heeft die trouwens! Aan die kant van Canada ben ik nog niet geweest...ik hoop daar ooit ook eens te geraken. Ik woon namelijk aan de westkust van Canada bij Vancouver en dat is toch een beetje anders dan het oosten (het is ook een groot land, he). Ik heb hier al een deel foto's geplaatst op BD van het west van Canada. Deze waren mijn laatste 3 posts:
          Hier zijn nog enkele mooie plaatsjes van de Canadese Rocky Mountains. Deze keer 1 foto per nationaal park wat tot de Canadese Rocky Mountains behoort. Ik hoop dat jullie deze ook mooi vinden...enig commentaar is altijd welkom! Groetjes uit Vancouver, Ann :) *Foto 1 - Lac Beauvert, Jasper National Park: Focal

Hier ga ik nog even verder met enkele mooie plaatsjes van de Canadese Rocky Mountains met zijn mooie blauwe meren (die echt zo blauw zijn) en prachtige bergen. Ik hoop dat jullie deze ook mooi vinden...enig commentaar is altijd welkom! Groetjes uit Vancouver, Ann :) *Foto 1 - Het beroemde Lake Louise, Banff National

Dit is een witte beer...geen ijsbeer. Deze beer heet officieel de Kermode Bear (Ursus americanus kermode) maar werd door de Indianen (First Nations) ook wel "Spirit Bear" genoemd. Deze beer is een ondersoort van de zwarte beer maar met een genetische afwijking waardoor de vacht wit of creme kleurig is. Deze beer is

Groetjes en bedankt voor je bericht!
          Ann

Comment

Heel mooi! Maar ik vind de eerste het knapst!

Grtz,Fabienne
            Het leven is als het zingen van een lied dat je niet gerepeteerd hebt
            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
            The name of the game is to fill the frame!
            http://Fabke.fotopic.net

Comment

Twee en drie vind ik het mooist
              nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

Comment

Ik kijk altijd uit naar jouw prachtige landscapes uit Canada Ann ,
                maar deze shots vind ik persoonlijk wat minder...

Deze reeks is lees goed naar mijn mening overgesatureerd en teveel verscherpt...

De foto's hebben verder ook last van jpg-artifacts (wss door compressie of bewerking)
                en plegen afbreuk op de verder mooie foto's...

Ik moet toegeven dat de keuze van saturatie zeker niet makkelijk is, het is moeilijk om iedereen "content" te stellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                  Ik kijk altijd uit naar jouw prachtige landscapes uit Canada Ann ,
                  maar deze shots vind ik persoonlijk wat minder...

Deze reeks is lees goed naar mijn mening overgesatureerd en teveel verscherpt...

De foto's hebben verder ook last van jpg-artifacts (wss door compressie of bewerking)
                  en plegen afbreuk op de verder mooie foto's...

Ik moet toegeven dat de keuze van saturatie zeker niet makkelijk is, het is moeilijk om iedereen "content" te stellen
                  Hallo,

Dank u voor u eerlijke commentaar, daar leert men het beste uit. Ik moet nu wel zeggen dat deze zonsondergangen in een ander thema liggen dan de Canadese Rockies waar het landschap zelf al heel wat helpt om een mooie foto te kunnen maken!

Ik heb wel geregeld eens last van die artifacts en dat is inderdaad door de compressie omdat je maar een bepaald kb's mag hebben om hier te plaatsen (en ook op andere websites van dit soort). Mijn foto's verliezen daardoor dikwijls wat van hun waarde.

En zoals je zegt het is moeilijk om iedereen "content" te stellen in verband met de kleuren. De ene zal dit mooi vinden en de andere niet.

Nogmaals bedankt, ik zal op de artifacts moeten letten de volgende keer!

Groetjes uit een zonnig Vancouver,
                  Ann

Comment

Ik moet scalll bijvallen wat betreft deze foto's. Vooral van foto 1 schrok ik. De wolken zijn geen wolken meer, de kleuren onwerkelijk. Het spijt me, maar ik kan het niet mooi vinden
                    De andere twee foto's ogen iets zachter dan die eerste, maar ze zijn geen favoriet van mij (persoonlijk)
                    Je hebt veel mooiere foto's in je portfolio.
                    meer over mijn fotografie is te vinden op
                    http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                      Ik moet scalll bijvallen wat betreft deze foto's. Vooral van foto 1 schrok ik. De wolken zijn geen wolken meer, de kleuren onwerkelijk. Het spijt me, maar ik kan het niet mooi vinden
                      De andere twee foto's ogen iets zachter dan die eerste, maar ze zijn geen favoriet van mij (persoonlijk)
                      kheb hetzelfde gevoel, vooral bij nummer één.
                      Maar er zijn nog altijd veel meer pareltjes van jou verschenen dus het is je vergeven
                      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                      www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                        Hallo,

Bedankt voor de eerlijkheid, maar het is jammer dat je dat zo onwerkelijke kleuren vindt omdat er aan de kleuren weinig is bijgewerkt...enkel wat contrast (brightness +5 en contrast +5) en dat is het. De zonsondergangen zijn hier dikwijls erg kleurrijk, vooral in de winter. Heel iets anders dan de zonsondergangen die ik gewoon was in Belgie!

Groetjes,
                        Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                          ...enkel wat contrast (brightness +5 en contrast +5)
                          Dan vermoed ik dat dit hier aan ligt. Wanneer je deze beiden omhoog schroeft heeft dit ook zijn uitwerking op de kleuren.
                          meer over mijn fotografie is te vinden op
                          http://www.nandoonline.com

Comment

heel mooie hoor, je treft het daar maar met dat mooie licht.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ann, je mag tot 400KB gaan hoor

vind ze ook minder dan de vorige

maar blijven posten hé
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                              X