Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bryce canyon deel 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bryce canyon deel 2

de 3 volgende foto's vanuit het prachige bryce canyon national park

graag een beeje commentaar
    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Re: bryce canyon deel 2

Mooi Heb ze vandaag zelf gescand van dia, maar zie dat ze digitaal ook serieus rood-bruin zijn...

Indrukwekkend natuurverschijnsel, goed vastgelegd

Comment

Prachtige reeks Nr 3 is mijn favo, heel mooi het smalle pad tussen die rotsen
      Groetjes Vicky

Comment

inderdaad...nummer 3 diepte en contrasterende lucht/wolken
        Leon Loeffen

Comment

Messchien een idee voor een droomvakantie !

Gewoonweg prachtig
          Canon EOS400D - Canon EF-S 18-55 - Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM - BG-E3 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - Speedlite 430EX - Manfrotto 055DB / 479-4B - Lowepro CompuTrekker AW - Olympus C-4000

Comment

De 1e heeft ook wat last van overbelichte plekje zoals in je deel 1.
            De 2e heeft mooie kleuren en contrast. Dat pad naar beneden geeft wat meer diepte aan de foto. De persoon onderaan het pad geeft een goede indruk van hoe groot het allemaal is. Voor mij de beste in de reeks.
            Bij de 3 is de links boom wat ongelukkig in beeld en ook deze mocht tikje donkerder. Ook hier geeft het pad wat meer diepte .
            Groetjes, Philip
            Canon eos 600D : Canon EF-S 10-22mm f 3.5-4.5 USM : Canon EF 24-70mm f 4 L IS USM : Canon EF 70-200mm f 4 L

Comment

Waaw, wat een prachtig landschap. Hier zou ik ook wel eens een fotoshoot willen doen. De derde heeft mijn voorkeur, ook al heb ik een beetje de indruk dat alles wat naar rechts helt. (misschien maar een indruk hoor, met zo'n grillig landschap is het moeilijk te zeggen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philipd Bekijk bericht
                De 1e heeft ook wat last van overbelichte plekje zoals in je deel 1.
                De 2e heeft mooie kleuren en contrast. Dat pad naar beneden geeft wat meer diepte aan de foto. De persoon onderaan het pad geeft een goede indruk van hoe groot het allemaal is. Voor mij de beste in de reeks.
                Bij de 3 is de links boom wat ongelukkig in beeld en ook deze mocht tikje donkerder. Ook hier geeft het pad wat meer diepte .
                Groetjes, Philip

heb mijn foto's in deel1 ook een beetje donkerder gemaakt, want kreeg van iedereen te horen dat ze te licht waren.
                heb scherm nog eens opnieuw gecalibreerd en helderheid van scherm staat nu op het hoogste hier.

waren alle schermen maar standaard perfect e :d
                EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

mooi; maar de schaduwgedeelten van de rotsen wel het mooist van kleur.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ben er twee keer geweest, krijg al goesting voor een derde keer.

Eén raad: mensen, stel dat je in je leven maar één reis doet: ga dan naar het Zuidwesten van de USA. En anders: plan die reis zo vlug mogelijk.
                    Wat je daar op een relatief kleine oppervlakte aan pure natuurwonderen te zien krijgt, is uniek in de hele wereld en grenst aan het ongelooflijke.
                    Ik moet ook nog altijd de eerste persoon tegenkomen die, na die reis gemaakt te hebben, een andere mening had.

BTW: foto nr 2 subliem !
                    Last edited by nete; 17 december 2006, 14:10.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

idd, zeker als je van natuurfotografie houdt.
                      Niet alleen vind je er ongelooflijk veel natuurpracht, het is ook nog eens enorm verschillend.
                      bryce canyon, grand canyon, zion, arches, monument valley, yosemite, canyonlands, death valley, yellowstone,... allemaal volledig verschillende prachtige natuurwonderen
                      en dat zijn dan nog alleen de national parks, daarnaast heb je ook nog ontelbare 'fotospots' (zoals red cayon national forest en red rocks nabij sedona)

kost veel geld ja, maar die camera's waar de meeste van ons mee rondlopen ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ben er twee keer geweest, krijg al goesting voor een derde keer.

Eén raad: mensen, stel dat je in je leven maar één reis doet: ga dan naar het Zuidwesten van de USA. En anders: plan die reis zo vlug mogelijk.
                        Wat je daar op een relatief kleine oppervlakte aan pure natuurwonderen te zien krijgt, is uniek in de hele wereld en grenst aan het ongelooflijke.
                        Ik moet ook nog altijd de eerste persoon tegenkomen die, na die reis gemaakt te hebben, een andere mening had.

BTW: foto nr 2 subliem !

bosj derop

weer knappe reeks van het prachtige Bryce Canyon NP

een South-West SD da zou pas nen SD zijn

soms zou ik nog es opnieuw willen gaan met mijn huidig materiaal
                        in '99 had ik nl. 'maar' een 1.3MP Agfa 1680 (en ik maak nu betere foto's ook)
                        en ben de foto's kwijtgespeeld door diskcrash

heb je foto's van andere NP's ? (Monument Valley, Yosemite, ...)

een 'South-West USA'-SD da zou de ultieme SD zijn (maar dan wel langer dan 1 dag hé )
                        Last edited by Dirtyharry71; 17 december 2006, 17:53.
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                          bosj derop

weer knappe reeks van het prachtige Bryce Canyon NP

een South-West SD da zou pas nen SD zijn

soms zou ik nog es opnieuw willen gaan met mijn huidig materiaal
                          in '99 had ik nl. 'maar' een 1.3MP Agfa 1680 (en ik maak nu betere foto's ook)
                          en ben de foto's kwijtgespeeld door diskcrash

heb je foto's van andere NP's ? (Monument Valley, Yosemite, ...)

een 'South-West USA'-SD da zou de ultieme SD zijn (maar dan wel langer dan 1 dag hé )
                          dat zou idd zalig zijn
                          de reis was een groepsreis van vtb-reizen, en koste 2500€ (3000€ voor 1ps-kamer)
                          de gids was zelf ook geintereseert in fotografie (had 2 300D body's bij) en zorgde dus voor de nodige fotostops.
                          ik heb nog regelmatig contact met hem, en als hij de reis opnieuw gidst, ga ik wellicht opnieuw mee.
                          er kunnen wel maar max 25 personen mee.
                          als we hier genoeg mensen zouden vinden die mee zouden kunnen gaan, kan je ook zelf een reis organizeren (dus ook met gids), en kan je dus ook andere interesante dingen toevoegen (zoals canyonlands en yellowstone)
                          maar de slaagkansen voor zo een SD zijn eerder klein denk ik (ik zou in ieder geval meegaan als de datum past )

we hebben volgende plaatsen bezocht:
                          phoenix, grand canyon, bryce canyon, zion NP, monument valley, page, las vegas, death valley, yosemite, san francisco, en dan via de prachtige kustlijn naar LA

van de grand canyon, monument valley en sedona heb ik al verschillende foto's getoond hier.
                          ga maar eens naar zoeken ->geavanceerd zoeken -> zoeken op gebruikersnaam -> zoek discussie gestart door gebruiker

van de andere plaatsen komen de foto's de volgende weken (het heeft zo lang geduurt omdat ik bezig was met van alles en nog wat, waaronder nieuwe site)

Comment

Working...
                          X