Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weerspiegelingen en kleuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Weerspiegelingen en kleuren

High Dynamic Range. Een belichtingstrapje maken, dus een aantal foto's van hetzelfde onderwerp op statief met verschillende belichtingsinstellingen vb -2 tot +2. Daarna de opnames samenvoegen d.m.v. Photoshop bvb, zodat een heel dynamisch beeld ontstaat zonder te hoge lichten en te donkere schaduwpartijen. Lijkt meestal beetje bevreemdend. Hierover is genoeg uitleg te vinden op het net. Maar aangezien je het niet kent, is mijn vraag reeds beantwoord. Des te meer bewondering voor je foto's. Gr Patn
    http://www.patricklemaire.photography/

Comment

Ik denk het niet hoor. Ben zelf al 2 maal met schitterende zw/w foto's teruggekomen van Canada (zelfde streek). Ik denk dat Ann gewoon een pola gebruikt en dat dit daar meer dan voldoende is... Reden is dat die foto's telkens heel vroeg (net voor zonsopgang) zijn genomen. Dan vallen de contrasten nogal mee.
      Als het niet zo is Ann moet je het maar zeggen hé
      www.olivierdutre.com
      Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Hoi Oli en de rest van de leden,

Geen polarizer gebruikt thans...die heb ik nog niet, maar die is in aantocht! En ja je hebt gelijk, die contrasten komen zo mooi uit door de vroege uren van de morgen.

Ik heb enkel wat contrast en saturatie aangebracht aan de origenele foto's en ze kleiner gemaakt. Verder geen photoshop. En wat betreft die hdr, zou niet eens weten hoe ik dat moet doen!

Groetjes,
        Ann

PS: Bedankt voor al jullie reacties!

Comment

verdiende HOF

Comment

Alles is al gezegd, maar ik wil mijn complimenten toch ook nog even kwijt.
            Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
            Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
            Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joop Snijder Bekijk bericht
              Alles is al gezegd, maar ik wil mijn complimenten toch ook nog even kwijt.
              zelfde hier.. die 2de.. eerst dacht ik even aan een vulkaan... schitterend dat licht zo.

Comment

Zou je van die tweede een wallpaper formaat kunnen maken aub???

Zou magnifiek zijn mocht ik deze als achtergrond mogen gebruiken op m'n pc...

Alvast bedankt.

En Proficiat met je fantastische landschappen

Comment

ik vond die 2de juist de mindere van de reeks door de ruis in de foto

ieder zijn goesting hé
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                  X