Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beautiful British Columbia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beautiful British Columbia

Ik ga voor je eerste
    mvg,
    Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
      Die eerste is echt te gek.
      De tweede is mooi, maar ik vind het blauw te hard. Bij de derde al helemaal. Vooral het cyaan-blauwe van het meer is werkelijk niet mooi meer. Alsof het erop geplakt zit.
      maar die eerste
      Hallo,

Ik begrijp dat het blauwe in de tweede misschien wel wat hard is, maar heb een beetje contrast bijgevoegd. Voor die derde foto, daar kan ik niets aan veranderen...de kleuren van die meren zijn zo blauw in de Canadese Rockies. De randen komen wat minder over door de compressie, maar de meren zijn echt zo blauw en daar komt geen contrast of saturatie bij van pas! Zal daar ook eens een reeks van doen!

Bedankt voor het langskomen en je eerlijkheid!!
      Groetjes,
      Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
        mss is het iets te
        maar die meren hebben daar wel degelijk een 'rare' kleur soms
        is iets in 't water geloof ik

ze zien er weer goed uit Ann

laat ze maar komen

veel sneeuw gevallen ?
        Hallo,

Ja, er is toch een 30 - 40cm gevallen! En niet aangenaam om in te rijden met al dat bergop en af hier! Maar de meeste hoofdwegen zijn wel berijdbaar. Het wordt nu -10 vanacht dus de sneeuw blijft mooi liggen. We hebben hier het record verbroken van meeste sneeuwval en koudste temperaturen in 24 uur tijd en dat in november. Het zou de hele week nog koud blijven en donderdag zou het nog wat kunnen sneeuwen, maar tegen het weekend gaat het weer opwarmen.

Groetjes,
        Ann

Comment

en hier in België is 't juist omgekeerd

we beleven de warmste herfst ooit
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

De éérste en de laatste doen het hem hier weer, laat ze maar komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
              Hallo,

Ja, er is toch een 30 - 40cm gevallen! En niet aangenaam om in te rijden met al dat bergop en af hier! Maar de meeste hoofdwegen zijn wel berijdbaar. Het wordt nu -10 vanacht dus de sneeuw blijft mooi liggen. We hebben hier het record verbroken van meeste sneeuwval en koudste temperaturen in 24 uur tijd en dat in november. Het zou de hele week nog koud blijven en donderdag zou het nog wat kunnen sneeuwen, maar tegen het weekend gaat het weer opwarmen.

Groetjes,
              Ann
              Dus je volgende foto's zijn winterlandschappen?
              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

De diversiteit wordt al volop gedemonstreerd in de eerste foto
                Het mistige, vochtige, koude,... op de achtergrond en daar tegenover het strand:
                warmte, strand, zee, vakantie,...

HEERLIJKE FOTO, Ann!!!

De andere twee zijn ook OK, maar geef me toch maar de eerste

Groetjes

Comment

Prachtig,voorkeur nr1.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Hallo,

Ik begrijp dat het blauwe in de tweede misschien wel wat hard is, maar heb een beetje contrast bijgevoegd. Voor die derde foto, daar kan ik niets aan veranderen...de kleuren van die meren zijn zo blauw in de Canadese Rockies. De randen komen wat minder over door de compressie, maar de meren zijn echt zo blauw en daar komt geen contrast of saturatie bij van pas! Zal daar ook eens een reeks van doen!

Bedankt voor het langskomen en je eerlijkheid!!
                    Groetjes,
                    Ann
                    Wat ik bedoel bij die derde is dat die plas water eruit ziet alsof die met een emmertje in photoshop is volggegoten. Kijk maar eens naar de tweede foto; het water vertoont kleurverschillen, reflecties van het achterliggende landschap. Bij de derde heeft het voorste, groenige water ook reflecties en kleurverschillen (door diepte van het het water naar ik aanneem). Dat cyaankleurige vlak daarboven heeft echter niets van dat alles; geen reflecties, geen kleurverschillen door lichtinval of wat dan ook... En dat maakt het zo... vreemd.

En eerlijkheid duurt het langst.. toch
                    meer over mijn fotografie is te vinden op
                    http://www.nandoonline.com

Comment

rare kleur van meren in Rockies (minder gesatureerd dan bij Ann) (Peyto Lake)

genomen in juli 2000 met 1.3MP-camera
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                        Wat ik bedoel bij die derde is dat die plas water eruit ziet alsof die met een emmertje in photoshop is volggegoten. Kijk maar eens naar de tweede foto; het water vertoont kleurverschillen, reflecties van het achterliggende landschap. Bij de derde heeft het voorste, groenige water ook reflecties en kleurverschillen (door diepte van het het water naar ik aanneem). Dat cyaankleurige vlak daarboven heeft echter niets van dat alles; geen reflecties, geen kleurverschillen door lichtinval of wat dan ook... En dat maakt het zo... vreemd.

En eerlijkheid duurt het langst.. toch
                        Hallo,

Ik begrijp wat je zegt, maar je moet wel weten dat sommige meren geen reflectie weergeven, geen schaduw en hebben bijna geen kleurverschillen. Het is doordat het water meer melkachtig is doordat er meer rock flour in het water aanwezig is. Dus het kan zeker zijn dat er twee meren langs mekaar liggen en het ene heeft een andere kleur, meer schaduw, meer reflectie en het andere ziet er uit als een vlak zonder enige schaduw of reflectie.

Dit even ter informatie en begrijp me niet verkeerd hoor. Je moet het eens met je eigen ogen gezien hebben.

Vele groetjes,
                        Ann

Comment

Hallo,

Ik begrijp wat je zegt, maar je moet wel weten dat sommige meren geen reflectie weergeven, geen schaduw en hebben bijna geen kleurverschillen. Het is doordat het water meer melkachtig is doordat er meer rock flour in het water aanwezig is. Dus het kan zeker zijn dat er twee meren langs mekaar liggen en het ene heeft een andere kleur, meer schaduw, meer reflectie en het andere ziet er uit als een vlak zonder enige schaduw of reflectie.

Dit even ter informatie en begrijp me niet verkeerd hoor. Je moet het eens met je eigen ogen gezien hebben.

Vele groetjes,
                          Ann
                          Aha - dat verklaart het dus. Dit heb ik nooit geweten. Weer wat geleerd
                          meer over mijn fotografie is te vinden op
                          http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
                          X