Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lake Louise (Canada)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lake Louise (Canada)

Dit is inderdaad een topper. Prachtig die weerspiegeling. Ook de centrale compo komt mooi tot zijn recht.
    Voor mij
    Canon 30d + 28-135mm IS USM

Comment

Hoi Fred,

Wat onwijs mooie foto's!! Wij hebben in 2004 een bezoek gebracht aan de Rocky Mountains. Op deze plek (Lake Louise) hadden we veel wind en dus niet zo'n mooie spiegeling als jij. En, je bent erin geslaagd om in een drukke omgeving (om je heen bevonden zich vast veeeele toeristen) en foto te maken met een (althans op mij) rustige uitstraling. Geweldig!

Ik ben benieuwd naar andere foto's van je vanuit het mooie Canada.

Groetjes,
      Don
      Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
      http://dosaas.myjalbum.net

Comment

Topfoto van een topomgeving, jammer dat er daar tonnen busladingen toeristen worden gedropt. Ik vraag mij af hoe je er in bent geslaagd om het meer te fotograferen zonder dat er tientallen kayaks in zaten zoals toen ik er was. Ik was er met een compactje maar hoop ooit nog weer te kunnen met mijn spiegelreflex! Al was het maar om deze spiegel van Bakerlake 's ochtends met een breedhoek te kunnen nemen

Groeten
        Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
          Topfoto van een topomgeving, jammer dat er daar tonnen busladingen toeristen worden gedropt. Ik vraag mij af hoe je er in bent geslaagd om het meer te fotograferen zonder dat er tientallen kayaks in zaten zoals toen ik er was. Ik was er met een compactje maar hoop ooit nog weer te kunnen met mijn spiegelreflex! Al was het maar om deze spiegel van Bakerlake 's ochtends met een breedhoek te kunnen nemen

Groeten
          Ik dacht dat ik daar ook redelijk vroeg was, zie net naar exif van de foto en was toch 9:40u
          Die kayaks waren nog niet open.
          En er was ook niet zoveel volk, er stond een bus of 8 denk ik.
          Maar aan het meer was niet veel volk te zien.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

Comment

wij hebben in juli 2000 't geluk gehad om Lake Louise in 2 gedaantes te zien
            de ene dag een winterlandschap (mistig en sneeuw) en de volgende dag zomerlandschap (lekker weertje)

toffe foto

brengt herinneringen boven

laat de rest maar komen
            tocht van Banff naar Jasper oa met de Athabascagletsjer ?
            Last edited by Dirtyharry71; 6 oktober 2006, 15:18.
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik sta versteld van deze foto. Prachtig gewoon!
              Dat heb je ongeloofelijk goed gedaan
              Persoonlijk vind ik fotografie rustgevend

Comment

Sjieke foto!
                Als de volgende shooting day in Canada is, ga ik zeker mee
                palenta !!

Comment

inderdaad een prachtig meer
                  heb je ook foto's van wat er achter je allemaal staat, dus moest je je 180° draaien?
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                    wij hebben in juli 2000 't geluk gehad om Lake Louise in 2 gedaantes te zien
                    de ene dag een winterlandschap (mistig en sneeuw) en de volgende dag zomerlandschap (lekker weertje)

toffe foto

brengt herinneringen boven

laat de rest maar komen
                    tocht van Banff naar Jasper oa met de Athabascagletsjer ?
                    In Jasper ben ik niet geweest Calgary/Banff/Camloops/Whistler/Vancouver
                    Columbia icefield hebben we ook gedaan.(gletsjer)

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                    inderdaad een prachtig meer
                    heb je ook foto's van wat er achter je allemaal staat, dus moest je je 180° draaien?
                    De achterkant was niet zo interessant, een hotel en een hoop toeristen. niks interessant dus.
                    Ik heb er wel ergens een foto van, maar dat is recht naar de zon en die is te donker met een witte lucht, die heb ik al in de prullenbak zitten.
                    Canon EOS 5D met 3KG glas
                    https://reisforum.net

Comment

Prachtige foto! echt prachtig!
                      Canon R | Leica Q
                      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                      [/COLOR]

Comment

West kant Canada is idd SCHITTEREND!!! Binnen nu en 2 jaar gaan wij er gaan wonen. Meer bepaald in Edmonton. Niet zo ver van de Rockies!!!
                        Lake Louise met zijn verschrikkelijk 'chateau' is idd cool om te fotograferen. Heb 2 jaar geleden een hele reeks gemaakt over de meren en watervallen daar voor de fotoschool. Hele geslaagde reeks.
                        Anyway back on topic.
                        Al eens geprobeert om de foto in het zw/w om te zetten? Heb hier een versie staan van jouw foto die imo veel knapper in zw/w oogt dan in kleur.
                        Is een vrij interessant beeld. Ik mis alleen een beetje een interessant onderwerp op de voorgrond. Misschien een beetje dichter en lager bij de stenen een opnamen maken?
                        www.olivierdutre.com
                        Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luckyluke Bekijk bericht
                          De volgende Shooting Day zal naar Canada gaan??
                          Ha, 22 jaar geleden ben ik er voor het eerst geweest. Honderden foto's met m'n analoge Canon A1. De laatste keer is nu toch al 11 jaar terug. Inderdaad, tijd voor een shooting day !!!

Maar naast Lake Louise, zijn er in die streek nog honderden andere pareltjes te vinden. Ik wil gerust gids zijn. Wie gaat er mee?
                          DigiCam

Comment

Ik ben er ook geweest prachtig en veruit het meest toeristische dat wij daar tegengekomen zijn. Maar dat heeft mij niet minder doen genieten van het landschap. Maar er valt nog heel veel te fotograferen in die buurt. Misschien post ik de volgende dagen ook wel eens iets van die reis. En als nu iedereen die daar geweest is hetzelfde doet kan ik die hele reis misschien wel een herbeleven!

Comment

wauw
                              deze blijf ik gewoon openen

niet te doen
                              echt knappe foto

*¨¨¨*live like it's the last moonrising*¨¨¨*

*** http://boonensarah.fotopic.net/ ***

Comment

Beter weer en betere foto dan bij mij

Bij ziet het er dus zo uit, heel wat minder spectaculair
                                ---
                                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Working...
                                X