Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

driemaster

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• driemaster

Onlangs op een sombere morgen van in de verte deze driemaster de haven van Palamos zien binnenvaren.
    De foto is misschien maar maar deze zeilschepen zie je ook zo vaak niet meer.

Exif:
    Date/Time 09-Sep-2006 09:51:22
    Model Canon EOS 350D DIGITAL
    Focal Length 285 (x 1,5) mm
    Exposure Time 1/250 sec
    Aperture f/18
    ISO Equivalent 200
    Geen statief gebruikt
    Last edited by wl; 24 september 2006, 16:08.
    Canon Eos 350D, Canon Speedlite 430EX, Canon EF 50, Canon EFS 18-55, Canon EF 35-70, Canon EF 100-300.

Re: driemaster

Dit moet de Seacloud zijn die ook in Antwerpen was.
    De ganse foto komt donker over,misschien eens wat PS op loslaten?
    Kijk eens hier ter vergelijking:

Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

edDu, is dat op jouw foto rechts een stofvlekje of een klein klein wolkske? (ongeveer halfweg, verticaal gezien).

Ostch, op jouw foto vind ik vooral dat de kleur van het schip zeer onnatuurlijk overkomt (precies of de witbalans stond op "tl-licht" ). Vooral als je in RAW gefotografeerd hebt kan je dat nog héél mooi aanpassen. Als je geen photoshop hebt is "rawshooter essentials" (= gratis) ook al heel goed om je foto's wat bij te werken.
      Vroeger (toen ik nog met een compact werkte) probeerde ik zo min mogelijk fotobewerking te doen, tenzij echt noodzakelijk, maar tegenwoordig bekijk ik elke foto opnieuw en trek ik overal waar nodig de levels en de kleuren wat goed. Geeft nog betere resultaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
        Dit moet de Seacloud zijn die ook in Antwerpen was.
        De ganse foto komt donker over,misschien eens wat PS op loslaten?
        Kijk eens hier ter vergelijking:

http://www.duverger.fotopic.net/p33424422.html
        scherp oog dat gij hebt zulle EdDu

Moet anders wel toegeven dat de foto bij mij ook onnatuurlijk ovekomt
        Maar denk dat het komt door de afstand en al teveel gecropt te hebben

Grts
        Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
          edDu, is dat op jouw foto rechts een stofvlekje of een klein klein wolkske? (ongeveer halfweg, verticaal gezien).

Ostch, op jouw foto vind ik vooral dat de kleur van het schip zeer onnatuurlijk overkomt (precies of de witbalans stond op "tl-licht" ). Vooral als je in RAW gefotografeerd hebt kan je dat nog héél mooi aanpassen. Als je geen photoshop hebt is "rawshooter essentials" (= gratis) ook al heel goed om je foto's wat bij te werken.
          Vroeger (toen ik nog met een compact werkte) probeerde ik zo min mogelijk fotobewerking te doen, tenzij echt noodzakelijk, maar tegenwoordig bekijk ik elke foto opnieuw en trek ik overal waar nodig de levels en de kleuren wat goed. Geeft nog betere resultaten.
          Bedankt vanslycken. Hoewel nog een leek wat photoshop betreft, toch een poging gedaan om uw raad op te volgen.
          Canon Eos 350D, Canon Speedlite 430EX, Canon EF 50, Canon EFS 18-55, Canon EF 35-70, Canon EF 100-300.

Comment

dat lijkt mij al een stuk beter, mogelijks kan het nog iets verbeteren als je het "shadow contrast" wat hoger zet...

Comment

vanslycken,
              dat zal wel geen wolkse zijn maar een vlekje,dat ga ik nu eens op mijn origineel controleren en eerlijk gezegd ik heb ook heel wat geshopt want de witbalans was ook niet zoals het moest(was wel laat op de dag en dus reeds een rood-gele schijn van de zon)
              Overigens voor de Panasonic FZ-20/30/50 bezitters ik dacht het op f/8 zeer scherp te krijgen en dat was een beetje verkeerd geredeneerd.De lens presteert beter-naar het schijnt-rond f/5.6
              Flickr PBase
              Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Working...
              X