Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mijn eerste poging in RAW
Ik oefen nog met scherpte.........
Wat bedoel je daar mee Rosita, scherpte via RAW-bewerking of iets anders ?
Zelf ben ik ook nog steeds aan het "wachten" op dit soort invallend licht en dan nog het liefst in die bundels die als een schijnwerper door de bomen komen, maar je hebt hier toch al een aardige plaat aan over gehouden.
Ik hoop zo'n plaatje ook nog eens te maken. http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=124015
Ziet er goed uit.
Worstelen met scherpte is iets wat je vol moet houden. Kijk hier eens naar: http://ronbigelow.com/articles/articles.htm
Zo is er nog meer te vinden... Erg nuttig en leerzaam.
Succes.
Wat bedoel je daar mee Rosita, scherpte via RAW-bewerking of iets anders ?
Zelf ben ik ook nog steeds aan het "wachten" op dit soort invallend licht en dan nog het liefst in die bundels die als een schijnwerper door de bomen komen, maar je hebt hier toch al een aardige plaat aan over gehouden.
Ik hoop zo'n plaatje ook nog eens te maken.
Hoi Jan,
Ik bedoel daarmee dat ik altijd zit te worstelen met mijn scherptediepte (diafragma) , dus daar oefen ik nog mee, maar in RAW had ik ook nog niet getrokken, dus eer ik met dat programma kon werken en geinstalleerd heb, was er wal wat tijd voorbij
Met RAW dacht ik nog iets te moeten veranderen, maar bleek dat ik het toch goed vondt zo, maar dit was voor het geval, ik had mijn manuele instellingen ook op landschap gezet voor het mooie groen, toch eerst eens wat nagedacht in alle rust
Comment