Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Op een zomeravond tussen de buien door was dit apart kleurenspel waar te nemen aan de Belgische kust (opname van zowat een maand geleden).
Enige voorkeur ?
Ik vind ze alle 3 heel mooi . Echter wel veel ruis. Met hoeveel iso zijn deze genomen. Mocht die hoog zijn dan was dat gezien je sluitertijden niet nodig.
Ik vind ze alle 3 heel mooi . Echter wel veel ruis. Met hoeveel iso zijn deze genomen. Mocht die hoog zijn dan was dat gezien je sluitertijden niet nodig.
Die ruis vind ik wel meevallen. Wellicht dat de nabewerking ook wat tevoorschijn heeft getoverd? Wellicht dat ze softwarematig iets opgekrikt zijn (afgaande op de sluitertijd en de lichtomstandigheid - auto-instelling misschien??)
Alle drie de foto's zijn mooi. De eerste een prachtige dof, de tweede prachtige kleuren en de derde mooi met de zonnestralen. Ik moet kiezen uit een en twee; uh, doe maar twee
De ruis is er niet gekomen door de nabewerking, maar is gewoon een minpuntje van de S2 bij mindere lichtomstandigheden. De gebruikte ISO-waarde ken ik niet, stond trouwens op automatisch. Maximumwaarde is trouwens 400 voor de S2.
En die horizons, , ik maak er meestal zelf een opmerking over als de horizon te scheef staat in een foto en dan post ik zelf foto's met een scheve horizon. Aiaiaiai, shame on me. Het scheelt niet veel maar de horizons zouden idd 0.3° bijgedraaid moeten worden...
En die horizons, , ik maak er meestal zelf een opmerking over als de horizon te scheef staat in een foto en dan post ik zelf foto's met een scheve horizon. Aiaiaiai, shame on me. Het scheelt niet veel maar de horizons zouden idd 0.3° bijgedraaid moeten worden...
LOL.. overkomt mij ook altijd.
Foto 2 voor mij voor de kleur. Prachtig.
(DOF in 1 is mij iets te weinig maar dat is puur smaak. Bij dit soort foto's zie ik het liever iets geleidelijker wazig worden. )
Comment