Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maan bij heldere nacht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maan bij heldere nacht.

    Eerste foto dat ik hier post. Ik ben mij ervan bewust dat er het een en het ander aan schort (bv: reflectie onder de maan ... of is het een veeg op mijn lens?), maar toch wou ik eens de mening van anderen horen.
    Heb nog maar weinig ervaring met fotografie. Slechts vrij recent een digitaal fototoestel gekocht (Canon Powershot S3), maar het boeit me zeker wel
    Foto getrokken zonder statief (wegens niet voorhanden), dus het was behelpen.

    Canon EOS 50D | Canon EF-S 18-200 mm

  • #2
    Re: Maan bij heldere nacht.

    Zeker een mooie plaat! Zoals je al zegt; geen statief, maar de scherpte zit toch aardig goed meen ik. Leuke compositie maar het gefotografeerde object had ook de zon kunnen wezen. Niet letterlijk natuurlijk maar de maan is hier vrij overbelicht. (Je ziet niet dat het maan is zeg maar)

    Probeer het volgende keer wél met statief te doen en neem dan een sluitertijd van +/- 400 en een f van rond 5 á 6. Je zult dan zien dat de maan ook nog textuur en contrast heeft.
    Desalniettemin een mooie foto!

    Groeten, Boxum56
    KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

    Comment

    Working...
    X