Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nightshot Zweden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nightshot Zweden

    Vanavond buitengeweest voor een bijna full moon foto van het meer hier in Umea (Zweden). Helaas krijg ik zo een paarse schijne in de linkeronderhoek van de foto. Kan iemand uitleggen wat hiervan de oorzaak is?



    Toestel = Nikon D70s
    Lens = de kitlens 18-70mm (@ 18mm)
    Diafragma = f/16
    Expositietijd = 16 minuten
    ISO = 200

  • #2
    Re: Nightshot Zweden

    gewoon dat paarse eraf halen, denk dat het een lichtbron is.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Nightshot Zweden

      Inderdaad dat paarse er af.....enne misschien wat recht plaatsen? Staat scheef volgens mij.

      Grtz Rosita
      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nightshot Zweden

        Hoe haal ik dat paarse eraf?
        Dat is toch niet normaal dat mijn foto zo paars kleurt bij lange expositietijden?

        Comment


        • #5
          Re: Nightshot Zweden

          Hoort dit niet meer thuis in fotodiscussie ?

          Comment


          • #6
            Re: Nightshot Zweden

            Als het al elders dan hier behoort, dan past het volgens mij eerder in Camera, maargoed. Of het nu hier is of elders, maakt mij niet uit, zolang iemand mij maar kan helpen.

            Comment


            • #7
              Re: Nightshot Zweden

              Oorspronkelijk geplaatst door Curaby Bekijk bericht
              Als het al elders dan hier behoort, dan past het volgens mij eerder in Camera, maargoed. Of het nu hier is of elders, maakt mij niet uit, zolang iemand mij maar kan helpen.
              Als het iedereen hier niet uitmaakte werd het volgens mij een zooitje Met die vlek kan ik je niet helpen, mss idd een lichtbron dat kun je makkelijker krijgen met zon lange sluitertijd.
              ''De camera is een instrument dat de mensen leert kijken zonder camera''
              Nikon D50, Tamron 28-75mm F2.8 , Panasonic DMC-FZ5

              Comment


              • #8
                Re: Nightshot Zweden

                Volgens mij is die paarse vlek eerder te wijten aan een component in je camera die dicht bij je sensor zit en opwarmt tijdens lange sluitertijden, de D70 blijkt daar een probleem mee te hebben meen ik al eens eerder gelezen te hebben ( zie post’s Frans VDM )
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Nightshot Zweden

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Volgens mij is die paarse vlek eerder te wijten aan een component in je camera die dicht bij je sensor zit en opwarmt tijdens lange sluitertijden, de D70 blijkt daar een probleem mee te hebben meen ik al eens eerder gelezen te hebben ( zie post’s Frans VDM )
                  Dit zou inderdaad het probleem zijn.
                  Wat ik mij hierbij dan afvraag, om de belichtingstijd te verminderen kan ik in mijn inziens 2 dingen doen:
                  1. ISO opvoeren. Probleem hierbij is dat hoe hoger de ISO, hoe sneller de paarse vlek tevoorschijn komt. Dus eventueel opvoeren tot 400 is nog een mogelijkheid. Bij ISO 800 werd de vlek op zich al zichtbaar na 2,5 minuten belichten.
                  2. Het diafragma opendraaien. Maar kan ik dan nog de nodige DOF behouden? Als ik bijvoorbeeld op f/4 ofzo werk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nightshot Zweden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Curaby Bekijk bericht
                    Om de belichtingstijd te verminderen kan ik in mijn inziens 2 dingen doen:
                    1. ISO opvoeren. Probleem hierbij is dat hoe hoger de ISO, hoe sneller de paarse vlek tevoorschijn komt. Dus eventueel opvoeren tot 400 is nog een mogelijkheid. Bij ISO 800 werd de vlek op zich al zichtbaar na 2,5 minuten belichten.
                    2. Het diafragma opendraaien. Maar kan ik dan nog de nodige DOF behouden? Als ik bijvoorbeeld op f/4 ofzo werk.
                    Iemand misschien toch enige vorm van info?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nightshot Zweden

                      Ongeveer 350 views en niemand die het antwoord weet?

                      Comment

                      Working...
                      X