Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussen Oudenaarde en Ronse

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tussen Oudenaarde en Ronse

ik heb geen ervaring in het treinspotten. minder centraal, minder in z'n geheel de trein er op. nu is het inderdaad spotten van een trein, punt. de bovenste foto had mss beter links-schuin en dichter genomen geweest, toont draaiing beter (denk ik); bij de onderste had ik iets met de trein die uit de tunnel bolt gedaan, nu lijkt hij vrij goed op de trein in de middenste foto.

Comment

Ik zou dat ritje wel eens met de trein willen doen, maar volgens alle NMBS gegevens eindigt die lijn in Ronse, Basècles staat niet eens bij de stationslijst op de NMBS site.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik zou dat ritje wel eens met de trein willen doen, maar volgens alle NMBS gegevens eindigt die lijn in Ronse, Basècles staat niet eens bij de stationslijst op de NMBS site.
        Dat klopt inderdaad. De lijn 86 liep oorspronkelijk van De Pinte (aftakking van de lijn Gent - Kortrijk) via Oudenaarde, Ronse, Leuze naar Basècles. Geleidelijk aan werde het reizigersvervoer afgeschaft. Op bepaalde plaatsen zijn de sporen zelfs al uitgebroken.
        Wel opletten als je het ritje (ongeveer 10' om van Oudenaarde naar Ronse te sporen) ... de trein rijdt natuurlijk (bijna) altijd op de lagere punten. En dan heb je wel een heel ander zicht op de omgeving.
        eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnoudt Bekijk bericht
          ik heb geen ervaring in het treinspotten. minder centraal, minder in z'n geheel de trein er op. nu is het inderdaad spotten van een trein, punt. de bovenste foto had mss beter links-schuin en dichter genomen geweest, toont draaiing beter (denk ik); bij de onderste had ik iets met de trein die uit de tunnel bolt gedaan, nu lijkt hij vrij goed op de trein in de middenste foto.
          Ben ook nog maar pas begonnen met het treinspotten. Ook daar gelden bepaalde 'regels' die niet altijd even gemakkelijk met 'de gewone regels vand e fotografie' te combineren zijn.
          En wat het kiezen van camerastandpunt is er op bepaalde zeker al geen keuze. het moet nog altijd veilig blijven ook! Dus nooit op / tussen de sporen. Opletten met hellingen, ...
          Minder saai? Ik kan je verzekeren dat je een tijdje zoet bent met het zoeken naar een geschikte locatie: zonnestand, begroeîïng, hellingen, toegankelijkheid, ... kunnen soms (heel) storende effecten hebben. Daarom zelf eerst eens proberen. Loont soms de moeite... want die treinen bewegen meestal wel met een aardige snelheid.
          eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
            Vind het wel bijzonder in zekere zin, Bouk is me voor, maar op één of andere manier lijken de foto's idd van een modeltrein, hoe ben je daar in geslaagd
            Is nochtans geen modeltreintje. En ik had zeker de bedoeling niet om het zo te laten overkomen.
            Hoe ik er in geslaagd ben? Geschikte locatie zoeken (trein+landschap), wachten op de trein, hopen op gepaste zonnestand voor de belichting (o.a. geen schaduwen op de trein), ... en dan eventueel nog een beetje nabewerken.

eLDee's webstek

Comment

Zie deze foto's dan wel beetje laat, maar toch leuk om deze te zien..

Mooie streek eh, namelijk ook zo goed als mijn achtertuin. Ben ook al vaak aan die tunnel foto's weest nemen..

Wat betreft die lijn 86, op deze website vind je hoe de lijn ernu bij ligt na eindstation Ronse.

mvg

stijn
              Mijn werkjes

Comment

Working...
              X