Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde weerspiegeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemde weerspiegeling

    Weet niet precies of dit onder natuur, dan wel ergens anders thuishoort maar volgende 'vreemde' spiegel heb ik vanmorgen in de tuin gefotografeerd. In het water staat er een huis achter de boom, maar boven de spiegel ???



    Canon PowerShot S3 IS
    Lens Focal Length: 45,20 mm (600-7200 mm)
    Shutter Speed: 1/40 sec
    F-Number: F3,5
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/3

  • #2
    Re: Vreemde weerspiegeling

    Oorspronkelijk geplaatst door platho
    Weet niet precies of dit onder natuur, dan wel ergens anders thuishoort maar volgende 'vreemde' spiegel heb ik vanmorgen in de tuin gefotografeerd. In het water staat er een huis achter de boom, maar boven de spiegel ???
    En nu denk je een wereldwonder gefotografeerd te hebben? Serieus: post je dit omdat het een mooie foto is of omdat je uitleg wilt over de spelregels lichtstralen en perspectief? Dan kan het inderdaad beter in Ter Zake. Wat dat perspctief betreft: je hebt je het waarschijnlijk verkeerd gecorrigeerd zodat nu de foto scheef staat.

    Comment


    • #3
      Re: Vreemde weerspiegeling

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
      En nu denk je een wereldwonder gefotografeerd te hebben? Serieus: post je dit omdat het een mooie foto is of omdat je uitleg wilt over de spelregels lichtstralen en perspectief? Dan kan het inderdaad beter in Ter Zake. Wat dat perspctief betreft: je hebt je het waarschijnlijk verkeerd gecorrigeerd zodat nu de foto scheef staat.
      Beste,

      Het was zeker niet de bedoeling afgeblaft te worden of zo.
      Ik heb deze foto gepost omdat ik het een mooie foto vond die ik vanmorgen gemaakt heb en het zelf wel leuk vond een anders dan verwachte weerspiegeling te zien. Ik vroeg me gewoon af wat de algemene reactie of eerste indruk van 'de medemens' was bij het zien van een dergelijke prent maar blijkbaar wordt dit niet geapprecieerd.

      Wat de "correctie" betreft heb je het bij het verkeerde eind, de foto komt zo uit de camera. Tenzij je nog wat anders bedoelt met "correctie" en indien dit het geval is, graag wat verduidelijking.

      Moderators : indien ik echt een fout gemaakt heb met dit topic hier te openen, deze post mag gerust verwijderd worden.

      Comment


      • #4
        Re: Vreemde weerspiegeling

        Ik blaf je toch helemaal niet af? Sorry als dat zo is overgekomen.

        Wat die correctie betreft: dan heb je de camera niet helemaal horizontaal gehouden en heb je je waarschijnlijk gericht op de waterlijn. Maar omdat dat een perspectieflijn is, loopt die niet horizontaal, met als gevolg dat je foto scheeft staat (zie de vertikale kozijnen). Dat is echter eenvoudig te herstellen met Photoshop o.i.d.

        En de bedoeling is van Showcase is om foto's te tonen waar jij tevreden over bent. Ben je dat, dan staat-ie hier goed. Geen reden voor verplaatsing, hoor.

        Comment


        • #5
          Re: Vreemde weerspiegeling

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
          Ik blaf je toch helemaal niet af? Sorry als dat zo is overgekomen.

          Wat die correctie betreft: dan heb je de camera niet helemaal horizontaal gehouden en heb je je waarschijnlijk gericht op de waterlijn. Maar omdat dat een perspectieflijn is, loopt die niet horizontaal, met als gevolg dat je foto scheeft staat (zie de vertikale kozijnen). Dat is echter eenvoudig te herstellen met Photoshop o.i.d.

          En de bedoeling is van Showcase is om foto's te tonen waar jij tevreden over bent. Ben je dat, dan staat-ie hier goed. Geen reden voor verplaatsing, hoor.
          Ik zal het dan verkeerd begrepen hebben ...
          Bij volgende post zal ik eerst (en dan zal mettertijd hopelijk beter lukken alnaargelang ik de theorie beter begrijp) mijn eigen foto's wat kritischer bekijken vooraleer ze te plaatsen op het forum.

          Comment


          • #6
            Re: Vreemde weerspiegeling

            Oorspronkelijk geplaatst door platho
            Ik zal het dan verkeerd begrepen hebben ...
            Ja, dat is een misverstand. Je mag hier plaatsen wat je wilt. Het is enkel vanwege je verbazing over dat huis dat ik gereageerd heb. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat huis in het echt niet ook 'boven de spiegel' hebt zien staan, he.

            Comment


            • #7
              Re: Vreemde weerspiegeling

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
              Ja, dat is een misverstand. Je mag hier plaatsen wat je wilt. Het is enkel vanwege je verbazing over dat huis dat ik gereageerd heb. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat huis in het echt niet ook 'boven de spiegel' hebt zien staan, he.
              Of liep onzen David Copperfield daar juist langs. Dan kan dat hé

              https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

              http://wim-meeus.blogspot.com/
              https://1x.com/wimmeeus/

              Comment

              Working...
              X