Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Piazza dei Miracoli - HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Piazza dei Miracoli - HDR

    Enkele impressies van het wondermooie Piazza dei Miracoli.





    Fuji X - Less became more

  • #2
    Re: Piazza dei Miracoli - HDR

    Even een persoonlijke mening (niemand behoeft ermee in te stemmen )
    Deze HDR creaties kunnen me niet bekoren. Er is totaal geen diepte meer in te vinden, hoewel de composities voortreffelijk zijn.
    Ja, de foto's zijn prachtig maar het is teveel HDR: kleuren onecht, geen schaduwen, enorme halo's rond de gebouwen.

    Mijn mening? HDR is leuk, maar toegepast in mate. Vooral niet extreem zoals in deze. Het is totaal niet realistisch meer.
    Zonde...

    ps, kun je ze ook eens laten zien zonder die HDR toepassing eroverheen?
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

    Comment


    • #3
      Re: Piazza dei Miracoli - HDR

      hoewel ik 2 en 3 wel mooi vind, moet ik azhrarn wel bijtreden...
      jammer. Ben ook wel is benieuwd om de originelen te zien


      groetjes

      TIm
      http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

      Comment


      • #4
        Re: Piazza dei Miracoli - HDR

        Ik vind het wel prachtig, maar je moet het dus idd als HDR zien en zodanig beoordelen.

        Comment


        • #5
          Re: Piazza dei Miracoli - HDR

          Ook ik treedt azhrarn bij. Lijken mij prima platen die helaas een beetje kapot geHDRd zijn. Zoals al gezegd te gesatureerde kleuren, halos. Schimmen van mensen.

          Niet het soort resultaat dat mij aanspreekt. Ik begrijp dat smaken verschillen maar ik hoop dat die HDR rage een beetje zal overwaaien . En ja, ook nieuwsgierig naar de originelen ...
          Canon 350D | Canon 50 F1.4 | Tokina 12-24 F4 | Tamron 28-75 F2.8 | Sigma 70-300 F4-5.6 | Sony DSC F717

          Comment


          • #6
            Re: Piazza dei Miracoli - HDR

            Dan maar een beetje meer uitleg van mijnentwege...

            Het is inderdaad zo dat het HDR hier niet echt moest, maar ik (=persoonlijk) vind dit effect gewoonweg prachtig, ik heb de saturatie inderdaad zelfs nog extra verhoogd.

            Bij bv de 1ste vind ik de lucht veel beter uitkomen, de HDR en tone mapping geven hier een 'dramatisch' effect aan de foto's.

            Vergelijk met de originelen (telkens 1 onbewerkte uit de reeks):

            @mod : indien dit teveel foto's zijn mogen ze onder een link !





            Fuji X - Less became more

            Comment


            • #7
              Re: Piazza dei Miracoli - HDR

              Deze HDR kan me ook niet bekoren door de halo's rond de objecten

              Maar ongelooflijk grappig is dat op de eerste foto alles scheef staat, behalve ... de scheve toren van Pisa

              Comment


              • #8
                Re: Piazza dei Miracoli - HDR

                Tja, HDR weekt blijkbaar heel wat discussie los. Niettegenstaande het effect té is, vind ik het wel iets hebben. Hangt er allemaal van af wat de bedoeling is. Een volledig album zou me ook niet kunnen bekoren maar zo ééntje, ach waarom niet.
                https://www.behance.net/Lynx1966

                Comment


                • #9
                  Re: Piazza dei Miracoli - HDR

                  Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                  Ik vind het wel prachtig, maar je moet het dus idd als HDR zien en zodanig beoordelen.
                  Volledig mee eens!

                  Grtz,Fabienne
                  Geniet nooit met mate, maar met overvloed.
                  BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                  The name of the game is to fill the frame!
                  http://Fabke.fotopic.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Piazza dei Miracoli - HDR

                    Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                    Ik vind het wel prachtig, maar je moet het dus idd als HDR zien en zodanig beoordelen.
                    Dus de techniek is belangrijker dan het eindresultaat? Van David Noton (die was het volgens mij) heb ik laatst gelezen over zijn overgang van analoog naar digitaal en over bewerken vroeger in de doka en nu met PS en alle technieken (dus ook HDR) dat je altijd wordt afgerekend op het eindresultaat.
                    Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
                    Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
                    Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Piazza dei Miracoli - HDR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Joop Snijder
                      Dus de techniek is belangrijker dan het eindresultaat? Van David Noton (die was het volgens mij) heb ik laatst gelezen over zijn overgang van analoog naar digitaal en over bewerken vroeger in de doka en nu met PS en alle technieken (dus ook HDR) dat je altijd wordt afgerekend op het eindresultaat.
                      Inderdaad een eigenaardige ontwilkkeling. HDR was oorspronkelijk bedoeld om de beperkingen van de camera te overwinnen maar het wordt meer en meer gebruikt vanwege het effect zelf. Een beetje zoals sepia of die bewerking die vaak bij urban shoots wordt gebruikt (cross processing).

                      Luminous Landscape schreef dit:
                      Not every image needs to have 10-15 stops of dynamic range. In fact, most photographs look quite nice, thank you very much, with the 5-7 stops of dynamic range that we're used to. I fully expect to see some really silly if not downright ugly images in the months ahead, as photographers get their copies of Photoshop CS2 and start discovering what the HDR function is capable of.
                      Bron: http://www.luminous-landscape.com/tutorials/hdr.shtml

                      Ik krijg de foto's hier overigens niet te zien, dus ik wil even zeggen dat ik het citaat hierboven niet in verband breng met de foto's in deze thread, alleen n.a.v. de opmerking van Joop en de waar te nemen ontwikkelingen rond HDR.
                      Last edited by Leonidas; 19 augustus 2006, 14:48.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Piazza dei Miracoli - HDR

                        Hallo,

                        De derde foto met HDR vind ik wel iets hebben, ok je hebt die halo's rond de objecten maar bij 3 valt het best nog mee.

                        Joeri
                        http://www.jrverbiest.eu/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Piazza dei Miracoli - HDR

                          OK, de foto's zijn nu wel weer zichtbaar en ik moet zeggen: ik vind het effect hier ook wel mooi. Halo's mogen van mij wel iets minder.

                          Comment

                          Working...
                          X