Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Is onderstaande foto te donker of valt dat wel mee?
17 mm -- F2,8 -- 1/25 s -- ISO 1250
Konica Minolta Dynax 5D + KM 17-35/F2.8-4 (D) + KM 28-75/F2.8 (D) + KM Program Flash 3600HS (D) + KM 18-70 AF DT + KM 28-80 AF + KM 75-300 AF + Lowepro Minitrekker AW + Hama Profil Mono + Vosonic VP2160
Ik vind het onderaan inderdaad iets te donker. Misschien als je net onder de tractor probeert te croppen dat het al wat beter lijkt. (door te scrollen lijkt het me toch al beter).
Vind het in elk geval wel een leuk idee.
Bedankt voor de reacties, het geheel was inderdaad nogal donker. Maar ja, als je een tijdje naar je eigen foto aan het kijken bent, dan weet je het op een gegeven moment ook niet meer zeker.
Een invulflits was inderdaad een optie, maar ik wilde de nietsvermoedende boer niet storen in z'n werk, ik stond achter een grote struik langs de kant van de weg
Ik heb de foto wat verder gecropt, volgens mij is de donkere voorgrond nu minder storend. Het panorama-effect dat de crop veroorzaakt staat me ook wel aan eigenlijk, en je kunt beter zien waar het om gaat.
Konica Minolta Dynax 5D + KM 17-35/F2.8-4 (D) + KM 28-75/F2.8 (D) + KM Program Flash 3600HS (D) + KM 18-70 AF DT + KM 28-80 AF + KM 75-300 AF + Lowepro Minitrekker AW + Hama Profil Mono + Vosonic VP2160
...
Ik heb de foto wat verder gecropt, volgens mij is de donkere voorgrond nu minder storend. Het panorama-effect dat de crop veroorzaakt staat me ook wel aan eigenlijk, en je kunt beter zien waar het om gaat.
Is idd beter zonder die donkere voorgrond, en panorama effect maakt de foto sterker.
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Comment