Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onweer boven Gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onweer boven Gent

Het moest er van komen, middernacht en het onweer is hier (gent) aardig huis aan het houden... heerlijk windje... eindelijk afkoeling! Zicht op Daskalides pralines fabriek (die verdwijnt binnenkort) en het Jan Palfijn ziekenhuis aan de Watersportbaan

File: P7190196.JPG
    File size: 2973KB
    Camera Model: C8080WZ
    Firmware: v757-78
    Date/Time: 2006:07:19 23:46:16
    Shutter speed: 15 sec
    Aperture: 3,5
    Exposure mode: Manual
    Flash: Off
    Metering mode: Multi-segment
    ISO: 50
    Focal length: 7,4mm
    Image size: 3264 x 2448

Nog eentje...

File: P7190192.JPG
    File size: 2868KB
    Camera Model: C8080WZ
    Firmware: v757-78
    Date/Time: 2006:07:19 23:42:36
    Shutter speed: 15 sec
    Aperture: 3,5
    Exposure mode: Manual
    Flash: Off
    Metering mode: Multi-segment
    ISO: 50
    Focal length: 7,4mm
    Image size: 3264 x 2448
    Last edited by Wim; 19 juli 2006, 23:34.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Re: Onweer boven Gent

Welkom en meteen een knaller van een binnenkomer
    Weet ik meteen wat ons morgen in Flevoland te wachten staat
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Oei, hier in Gelderland is het nog steeds broeierig warm, maar ik geloof dat ik toch maar alvast de kussens van de stoelen naar binnen haal
      Meer foto's op Mukblog

Comment

Ja, dit soort foto's staat nog op m'n verlanglijstje

Lekkere pralines trouwens, vroeger maakte Daskalides ook een lekkere chocoladelikeur , maar we wijken af

Vraag me ook af of deze niet indrukwekkender zou zijn met minder wolkenpartij bovenaan...?

Comment

Zit al 2u te wachten met de Tripod maar het komt er maar niet door (lees uit) boven Brussel...

Mooie opname!

Mag ik wel vragen waarom ISO 50 ?
          "Breng beweging in een stilstaand beeld"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neok
            Ik zou zeggen om de sluitertijd zo lang mogelijk te kunnen maken. Meer kans op 15 seconden om een bliksem te vangen dan op 3 seconden hé
            Zelf heb ik voor dit soort dingen al een ND filter klaar liggen... maar moet altijd lukken dat ik onweer op m'n kop krijg als ik eens zonder camera buiten kom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neok

Omdat mijne oude camera big time zuigt boven iso 50 (teveel ruis)

En eigenlijk moet je hier idd zo lang mogelijk belichten... ik heb zelfs geen statief gebruikt maar de camera gewoon regen het raamkozijn gedrukt... ik was te lui om m'n statief uit de auto te halen...

En 15 seconden omdat dat de grens is van m'n camera, wil ik langer dan moet ik bulben en daar had ik ook al geen zin in

Tis m'n eerste keer om zoiets te trekken en tis gewoon niet moeilijk, gewoon lang belichten en beetje letten op compositie van het landschap (de tweede foto hierboven is nietszeggend).
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik dacht hem vandaag op 400 te zetten, ook mede doordat er enkele gebouwen op zouden staan als een kerk en die anders iets teveel licht zouden kunnen/durven opnemen? Zat zelfs met sluitertijden van 25" te proberen....

Volgende keer (als de bliksem daadwerkelijk een tussenstop doet boven Brussel) een nieuwe poging trachten!
                "Breng beweging in een stilstaand beeld"

Comment

Enkel hogere iso waarden gebruiken als je het nodig hebt om je sluitersnelheid omhoog te krijgen.

Hogere iso wil ook zeggen minder dynamisch bereik (dus vlugger uitgevreten witte partijen of dichtgelopen donkere partijen). Om zulke foto's te nemen heb je alleszins geen iso 400 nodig als je op statief werkt...

Comment

Cool! Ik heb er ook 2 "gelukte" van de... Met het Palfijn ziekenhuis op de achtergrond is het wel indrukwekkende. Bij mij is enkel de UCO (blauw) in de verte te zien.

Grts JVG

PS Sta je op al op googlemap? Kwestie van de Gentse stats op te krikken...
                    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

eerste de mooiste, omdat je daar nog een lekkere voorgrond hebt.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wauw, prachtige foto's!!
                        www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
                          PS Sta je op al op googlemap? Kwestie van de Gentse stats op te krikken...
                          Ja ik sta er al een paar dagen op... inderdaad weinig mensen van Gent op BD... grootste concentraties zitten tussen antwerpen - brussel - limburg momenteel...

Comment

Jammer dat ik nog niet in de gelegenheid ben gekomen om onweer te schieten. Ben wel een beetje jaloers.
                            De eerste is erg mooi. Deze aandacht voor de voorgrond en compositie is toch wel belangrijk voor de echte mooie bliksemfoto's. Misschien een beetje aan de witbalans sleutelen, contrast e.d?
                            De tweede vind ik minder.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
                            X