Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blue moon...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Blue moon...

Dank voor de reacties, mensen! Voordat er zich nog meer mensen bedot voelen : de foto lijkt me vrij duidelijk een montage van 2 verschillende belichtingen, ééntje voor de maan, en ééntje voor de sluierwolken (die uiteraard om een langere belichting vragen). Door de eerste maan over de -uitgebrande- maan van de sluierwolken te zetten krijg je dit ietwat bevreemdende effect. Met film kan je dit misschien nog op één plaatje krijgen met flink wat doordrukken/tegenhouden, digitaal wordt het al een stuk moeilijker, maar met de hogere iso die ik diende te gebruiken was het onbegonnen om de donkere partijen nog deftig op te halen (iso 400, 500mm uit hand..), vandaar 2 afzonderlijke belichtingen. Op de wolken zit trouwens bewegingsonscherpte (belichtingstijd van 1 sec ), maar dat doet m.i. niet af aan het leuke effect. Hoewel wat radicaal uitgevoerd, is het in wezen dus een gecombineerde belichting. Vandaar dat ik hem toch nog in Landschappen dump ipv in Bewerkingen.
    O ja, je kan hem ook in blauw krijgen als je flink aan de knopjes van je monitor friemelt .
    Mvg,
    Eric
    Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

Mooi onrealistische beeld!
      vriendelijke groeten, Helen
      Updated WWW.HELENICA.NL
      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dingsken
        O ja, je kan hem ook in blauw krijgen als je flink aan de knopjes van je monitor friemelt .
        LOL

Erg mooie foto idd!

Comment

Working...
        X