Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dream house

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dream house

Foto van vorige week s'morgens om 07.30 hr. Mistig, bewolkt en soms de zon die eens door het wolkendek piept. Hotelletje in Echternach gezien vanop een heuvel in Duitsland.

Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Re: Dream house

Het is idd mooi met die donkere en lichte delen.
    Maar volgens mij zit de compo niet echt goed, ik heb hier snel een poging gedaan om te laten zien wat ik bedoel, als je liever niet hebt dat ik de foto plaats, laat me iets weten dan hé. Ik weet ook wel dat je op dat moment waarschijnlijk niet anders kon dan deze compo gebruiken, maar ik vind het hotel er zo wat verloren bijliggen anders.

Mijn idee

Groeten,

Oli4
    Last edited by Strobocop; 13 juli 2006, 17:01.
    Nikon D300
    Once Upon A Day
    Website

Comment

best goed gelukt
      alleen idd compo had beter gekunt, maar is geen drama.
      Bij luchtfoto's heb je niet altijd tijd/ruimte om te kiezen.
      In elk geval zou ik de foto nog een tikkeltje rechter zetten, staat niet helemaal waterpas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strobocop
        Het is idd mooi met die donkere en lichte delen.
        Maar volgens mij zit de compo niet echt goed, ik heb hier snel een poging gedaan om te laten zien wat ik bedoel, als je liever niet hebt dat ik de foto plaats, laat me iets weten dan hé. Ik weet ook wel dat je op dat moment waarschijnlijk niet anders kon dan deze compo gebruiken, maar ik vind het hotel er zo wat verloren bijliggen anders.
        Groeten,

Oli4
        Haha. Dus zo maak jij je foto's

Qua compositie inderdaad beter, maar je moet toch werken met wat je hebt. Door hier een hoop andere bebouwing weg te clonen, krijg je een effect dat in de echte situatie niet te behalen valt. Die bebouwing zal er toch op staan. Vergelijken is dan ook moeilijk, zo niet onmogelijk.

Maar je poging tot duidelijkheid scheppen verdient een pluim

De foto zelf. Leuk, maar niet bijzonder. Het wolkige is aanwezig, maar tenauwernood. Wat meer afstand, meer wolken en daardoor dreigender, grijzer, zou een beter resultaat opleveren. Denk ik
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

Comment

Als je de kloonstempel gebruikt doe het dan ook goed en niet zoals bij deze plaat, je ziet diverse "dingen" duidelijk twee keer in deze plaat.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Het was enkel maar om aan te tonen wat voor compo deze foto beter zou maken in mijn ogen, niet om de foto opnieuw perfect in orde te maken.
            Zal het onder een link plaatsen, want het stoort precies in de beoordeling van de originele foto.

Oli4
            Nikon D300
            Once Upon A Day
            Website

Comment

Working...
            X