Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De onweders zijn hier zopas uitgebarsten en dus heb ik het onmogelijke geprobeerd, nl. een bliksem fotograferen op 1/500. Ziehier het resultaat na "slechts" een 10 tal pogingen:
Ooit, op Discovery, heb ik een documentaire gezien over stormchaisers. Ook daar waren fotografen die bliksem op de foto zetten; afdrukken op het moment van de flits. Ik kon me niet voorstellen dat dit effectief zou zijn, aangezien ik altijd geleerd heb/had dat je 's avonds met lange sluitertijden betere foto's kon maken.
Zie hier mijn ongelijk. Gewoon geduld en hulde aan de digitale fotografie, waarbij het niet uitmaakt of je een, twee of honderd keer probeert. Ik moet er niet aan denken wat het me gekost zou hebben met diafilmpjes.
Ooit, op Discovery, heb ik een documentaire gezien over stormchaisers. Ook daar waren fotografen die bliksem op de foto zetten; afdrukken op het moment van de flits. Ik kon me niet voorstellen dat dit effectief zou zijn, aangezien ik altijd geleerd heb/had dat je 's avonds met lange sluitertijden betere foto's kon maken.
Zie hier mijn ongelijk. Gewoon geduld en hulde aan de digitale fotografie, waarbij het niet uitmaakt of je een, twee of honderd keer probeert. Ik moet er niet aan denken wat het me gekost zou hebben met diafilmpjes.
Comment