Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Heel knappe reeks met een voor mij duidelijke voorkeur voor nr 1.
Die lis in het water creëert een knappe diepte in de foto.
http://markwijnants.zenfolio.com/
Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'
Adembenemend mooi... Vooral nummer 1! Die lisdodde in het water maakt dit plaatje gewoon af! Zonder die lisdodde zou het een "gewone" foto zijn, nu is ze veel sterker!
Ik had de vraag even over het hoofd gezien. De derde is een samenvoegen van 5 exposures, waarbij alle exposures zijn gemaakt met een combi van ND 0.9 en een circ. pola.
Met HDR + TM in de nabewerking de exposures samengevoegd. Om een natuurlijk resultaat te behouden heb ik vervolgens de uitkomst van de HDR + TM weer geblend met de 'normale' exposure in Photoshop.
Om dit te maken moet je eigenlijk het eindresultaat al in gedachte hebben en daarmee rekening houden bij het fotograferen. Het is dus niet zo maar even wat knutselwerk.
Ik hoop dat je er allemaal uitkomt qua termen, etc. Anders vraag je maar even wat nog meer uitleg behoeft.
Comment