Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goud in de natuur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goud in de natuur

De laagstaande zon wierp een gouden glans over het water. Toen kwamen er drie eendjes...

EOS 20D + EFs 17-85mm @ 85mm / diafragmavoorkeuze f5,6 bij 1/250sec -0,5EV @ ISO100

edit: wat meer gouden glans teogevoegd m.b.v. saturatie
    Last edited by azhrarn; 15 juni 2006, 20:33.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Re: Goud in de natuur

Het gouden effect komt op mijn scherm niet echt tot zijn recht. De overhangende tak boven rechts trekt teveel aandacht imho.
    Zou ook wat meer (zoomen, gaat moelijk door de lens max 85 mm)/croppen

grts Janvangent
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Mooie plaat! Mag m.i. wel gecropt worden van linksboven de felverlichte boom tot rechtsonder de eendjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bv72
        Mooie plaat! Mag m.i. wel gecropt worden van linksboven de felverlichte boom tot rechtsonder de eendjes.
        En wat wilt ge dan eigenlijk overhouden : de eendjes ?? En de spiegeling, de lichtovergang op het water en het contrast in het bladerdek dan maar meteen overboord ??
        fotosite

Comment

een haast abstracte foto

Comment

die foto heeft wel wat maar de goudglas komt hier ook niet echt over (zit wel op een laptop).
            Waarschijnlijk een mooi moment om "live" te zien

Koen
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Een mooie zowiezo
              Zelf zou ik bovenaan 1 cm afdoen.
              Onderaan ongeveer 2 cm en rechts zowat 3,5 cm.
              mvg,
              Ludo V.

Comment

Die goudglans was "by figure of speach", maar jullie hebben allemaal wel gelijk; het kan beter.
                Daarom: de saturatie een tandje hoger gezet, en de plaat komt zeker beter over - denk ik.

@bv72 en janvangent:
                Wat betreft het croppen, elsan heeft hier helemaal gelijk. Wat willen jullie dan zien bij deze foto? Alleen de eenden? Dan wacht ik wel met fotograferen tot de zon hoog aan de hemel staat voor goede kleurwerking, en tot ik wat meer brandpunt hebt (eindelijk: dit weekend ).
                Ik wil juist geen full-close-up van die beesten, maar de magie van het moment. Het is juist zo leuk omdat het licht een "gouden" spoor over het water werpt. Ik hoop dat met deze foto behaalt te hebben.
                Wanneer je alle elementen die erop staan overboort gooit, valt dat hele effect - voor zoverre ik daarin geslaagd ben - weg.

Comment

Het mooiste aan deze foto vind ik de lichtval, goud/geel/bruin/paars of hoe je de kleur wilt noemen
                  Vooral die tak die zo uitsteekt en het licht vangt. Prachtig vastgelegd. Vond ik ook in die andere serie met dat viswater

Enige minpuntje vind het optische bedrog dat het water nu een 'glijbaan' naar links lijkt.
                  Neemt niet weg dat ik het een heel mooi plaatje vind.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
                    Het mooiste aan deze foto vind ik de lichtval, goud/geel/bruin/paars of hoe je de kleur wilt noemen
                    Vooral die tak die zo uitsteekt en het licht vangt. Prachtig vastgelegd. Vond ik ook in die andere serie met dat viswater

Enige minpuntje vind het optische bedrog dat het water nu een 'glijbaan' naar links lijkt.
                    Neemt niet weg dat ik het een heel mooi plaatje vind.
                    Volledig akkoord !!
                    Zeer sfeervolle plaat, waarvan ik - mocht het de mijne zijn - rechts een beetje zou croppen. Zo komt je sterkste beeldelement (3 eendjes) op een sterkere plaats binnen het kader te liggen...

Maar ja, 't is de mijne niet
                    Greetz, KAriboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                      Volledig akkoord !!
                      Zeer sfeervolle plaat, waarvan ik - mocht het de mijne zijn - rechts een beetje zou croppen. Zo komt je sterkste beeldelement (3 eendjes) op een sterkere plaats binnen het kader te liggen...

Maar ja, 't is de mijne niet
                      Greetz, KAriboe
                      Misschien moet ik eens kijken of die glijbaan een beetje recht gezet kan worden, zonder dat de kade gaat overhellen. Dat croppen zal ik eens op mijn gemak bekijken...

Dank jullie voor de reacties

Comment

Juist een leuk voorbeeld van "optische bedrog" niks mis mee.

Grt,
                        Hexagon
                        Grt,
                        Hexagon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
                          Juist een leuk voorbeeld van "optische bedrog" niks mis mee.

Grt,
                          Hexagon
                          Ik had mijn monitor al een beetje bijgedraaid om te kijken hoe het zou worden (sneller dan CS2 opsterten ), maar ik kreeg er geen goed beeld bij

hahaha

Ik laat het nog even zo.
                          Thanx

Comment

Working...
                          X