Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste macro's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste macro's

hier dus mijn allereerste macrofoto's.
    heb hier ook wat zitten proberen met mijn nieuwe tussenringen... spijtig genoeg passen ze niet op mijn efS kitlens van mn 350D dus heb ik het moeten doen met een 10-tal jaar oude 28-80 van mijn vader
    de vlekjes op de foto zijn niet van vuil op de sensor, maar omdat ik zo dicht kwam met mijn lens, stelde hij blijkbaar ook (redelijk) scherp op het vuil dat op de UV filter hing...
    de foto's zijn ook niet al te scherp, wat ik nu niet bepaald verwacht van zulke lens
    ik heb mijn diafragma volledig dichtgedraaid (kon maar tot 22) om zo veel mogelijk DOF (zo wordt dat toch genoemd of niet? )te hebben...

ik moet eerlijk zeggen dat ik wel trots ben op mijn constructie voor wat macrofoto's te nemen. ik heb ze gemaakt met het oog op zo goedkoop mogelijk. als flits gebruik ik een ook al redelijk bejaarde 420EZ en met behulp van een aan stukken gesneden cd-doosje, een dikke rekker, wat dubbelzijdige plakband en een plastieken spiegeltje krijg ik min of meer toch wat licht naar mijn onderwerp dat hem soms op 0,5 cm afstand van mijn uv filter bevond. ik zal hier ook eens een fotootje bijsteken van hoe ze eruit ziet (tja, een mens verveelt zich nu en dan al eens tijdens de examens )

de eerste foto is van vliegen die na mij ettelijke minuten te ergeren rond mijn hoofd, uiteindelijk toch belandden in mijn elektrische vliegenmepper, .(jaja, tis een luguber onderwerp maar veel andere kleine interessante dingen vond ik niet...)
    dan zit er nog een mier bij die ik buiten heb getrokken op een plantje, ik vind het spijtig dat die foto niet zo scherp is, maar vind het dan wel weer iets hebben die volledig zwarte achtergrond door de flits (sluitertijd was altijd 1/200 en f22)

hier de foto's, meningen ivm of en nuttige tips altijd welkom

Matthias

Last edited by Matthias; 8 juni 2006, 22:54.
    5DmkIII en wat glas

Re: eerste macro's

Tja... het zijn nu niet van die foto's voor in een showcase .. en landschappen, maar tot daar aan toe.

Ik snap alleen 1 ding niet. Je hoeft de deur maar open te doen met dit weer en je ziet door de insecten het bos niet meer. Maar goed, om te oefenen, prima.

Leuke constructie met die flits. Ik vraag me alleen af of je geen reflectie in je lens krijgt zo.
    Succes en blijven oefenen.

ps.. crosspost bij discussie?
    Last edited by MadMax; 8 juni 2006, 23:42.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

je hebt gelijk van die enorme hoop insecten en het is inderdaad het meest cliché onderwerp dat je kan kiezen voor macro maar ben nu ook niet van plan om mij daar vooral mee bezig te houden
      mijn interesse is meer sport en mensen, daar kan ik wat meer bevrediging in vinden...
      desalniettemin is het wel eens plezant om wat rond te lopen op zoek naar kleine dingen die ik dan wat groter kan maken

idd staat het ook ongeveer bij discussie, en nu ben ik weer zo slim geweest om over "Macro's en close ups" heen te kijken...
      het begint hier te vreten aan mijn oplettendheid, die examens
      mijn excuses voor het verkeerd plaatsen (de 2e keer al ) maar het is toch een beetje natuur, ofniet?
      Last edited by Matthias; 9 juni 2006, 00:00.
      5DmkIII en wat glas

Comment

Kheb het gevoel dat je foto's niet scherp zijn.Daar zou ik me eerst en vooral eens op oefenen...

Grtz
        <<Sallyp>>
        Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

www.sallyphotographics.be

Comment

Working...
        X