Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Eerste gedacht bij deze foto was.. WOW lekker strak en dat is een compliment. Jammer dat de lucht niet iets donkerder is. Misschien nog even blenden met PS, ik zie hier en daar wat uitgebrande vlekken. Maar voor de rest
Thanks Koen voor je reactie, maar de grijze lucht was met opzet... dreigende donderwolken met enkele zonnestralen die erdoor breken.
Om dat effect te bereiken moet je toch echt die lucht wat donkerder en dreigender zien te krijgen. Nu is dat niet het geval.
De compositie en het lijnenspel vind ik wel heel mooi. Eventuele vertekening door groothoek is niet storend maar versterkt dit lijnenspel alleen maar.
Mooie foto. Niet perfect, en kan wat "aanpassing" gebruiken, maar zeer zeker erg mooi.
Het is reeds een blend van 2 exposures (een met het veld en een met een donkere lucht). Ik had de lucht niet té donker gemaakt omdat het anders te somber leek...maar ik duik er nog even in en zie als het toch wat dreigender kan
Alvast bedankt voor de reacties!
Update: ik heb een nieuwe versie bovenaan geplaatst...
Het is reeds een blend van 2 exposures (een met het veld en een met een donkere lucht). Ik had de lucht niet té donker gemaakt omdat het anders te somber leek...maar ik duik er nog even in en zie als het toch wat dreigender kan
Alvast bedankt voor de reacties!
Update: ik heb een nieuwe versie bovenaan geplaatst...
Je hebt helaas wel wat detail verloren in de bomen en struiken op de horizon. Ik vind de nieuwe versie veel beter.
De tweede update staat bovenaan:
* De lucht is neutraler van kleur
* Blauwe plekjes verwijderd in lucht
* Horizon bevat opnieuw detail ipv zwart
* Mais bevat meer kleur
De tweede update staat bovenaan:
* De lucht is neutraler van kleur
* Blauwe plekjes verwijderd in lucht
* Horizon bevat opnieuw detail ipv zwart
* Mais bevat meer kleur
Comment