Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
weet ik was aan regen dat gene naam had ,en ik was er al vier uur aan door stappen
Toch zou ik de foto wat donkerder maken, contrastrijker en wat verzadigen. Qua scherpte is het twijfelachtig. Ik ken die Kodakcamera waarmee je de foto gemaakt hebt niet, maar met f3,2 en 1/500sec kon een kleiner diafragme gemakkelijk. Wellicht dat het iets aan scherptewinst opgeleverd had.
ps: is dat een radiotelescoop op de horizon, links?
um ben ik nu iets aan om draaien of niet,ik dacht hoe groter je F getal wat met mijn max 8 is hoe meer diepte je in foto had en kleiner omgekeerdt
Het diagfragmawaarde is groter naarmate de lensopening kleiner wordt. Hoe kleiner de opening (dus hoe groter het getal), hoe groter de afstand rond de scherpstel-afstand, die scherp wordt. Dit is bovendien nog eens afhankelijk van het brandpuntsafstand.
Er zijn verschrikkelijk goede sites en verhandelingen te vinden die hierover duidelijke taal spreken.
Maar dit is niet wat ik bedoelde. Een objectief heeft een optimale scherpte bij een bepaald diafragma. Meestal ligt dit op ongeveer de helft van het diafragmabereik (geen regel, slechts een hele ruwe benadering).
Maar als er al niet goed scherpgesteld is, heeft dat totaal geen invloed.
azhrarn, vermits de poster zei dat het aan het regenen was tegen dat raam
denk ik eerder aan een druppel op dat raam, die toevallig voor verwarring
komt zorgen
azhrarn, vermits de poster zei dat het aan het regenen was tegen dat raam
denk ik eerder aan een druppel op dat raam, die toevallig voor verwarring
komt zorgen
Greetz
Jaja. Dat zou het ook kunnen zijn. Eigenlijk klink dit aannemelijker dan een radiotelescoop Dat zou ook verklaren waarom de foto zo "wazig" is. Een raam is niet echt iets waar doorheen de meest scherpe foto's gemaakt kunnen worden.
Geod gezien
Comment