Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Birdseye gaat over tot snelheidscontroles, pas maar op !
Birdseye gaat over tot snelheidscontroles, pas maar op !
’t Is niet waar hoor. Laat ons maar hopen dat de politie nooit zo’n middelen gaat inzetten J
Deze foto heb ik deze morgen genomen aan de wandelbrug te Vosseslag
Re: Birdseye gaat over tot snelheidscontroles, pas maar op !
Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub
woow :-) chique gemaakt, een hele andere benadering van fotografie
prachtige site met een leuke navigatie
hahaha - zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind de navigatie verschrikkelijk.
Maar de foto's zijn zeer zeker de moeite waard. Prachtig, hoe je dat doet. Het dwint respect af, mede het samenstellen van dit soort opnamen.
Bovendien erg goed gevonden; het in tweeen snijden van een opname en die hier op de site als twee foto's aan elkaar plakken. Je moet er maar opkomen
Ook deze bekijk ik weer met bewondering. Leuk, dat je jezelf er ook een keer opzet. . Het enige dat jammer is, is dat het eindpunt van het vliegertouw er niet opstaat.
Misschien een idee voor de toekomst? Een vlieger eronder hangen; dan heb je de vliegeraar (jezelf) met vlieger van een wel heel bijzonder standpunt bekeken.
Re: Birdseye gaat over tot snelheidscontroles, pas maar op !
Met deze vorm van luchtfotografie heb ik reeds kennis gemaakt omstreeks de jaren 1980.
Daan Coopman (Waddeneiland Texel), toen nog amateurfotograaf en nu beroeps, maakte op die manier prachtige luchtfoto's. Het werd voor hem toen zelfs een passie, hij fotografeerde op deze manier bedrijven en verkocht hen deze foto's als bijverdienste om zijn hobby te kunnen bekostigen.
Ik ben toen met Daan mee op stap geweest en herinner mij nog dat hij de kabel van zijn vlieger moest verankeren, op Texel kan er wel eens sterke wind zijn en je kan je dan wel voorstellen dat er extra grote krachten opgewekt worden.
Het systeem dat hij toepaste is gelijkaardig aan hetgeen u gebruikt, allen was het toen nog analoog met een Minolta spiegelreflex, het was meestal ook gokken naar het uiteindelijk resultaat.
Comment