Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

papavers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• papavers

effe gaan uitwaaien gisteren
    Canon R3 en gLas
    http://www.torekefoto.be

Re: papavers

wel en mooie opname, maar of van de onder, of bovenkant wat af dacht ik.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je had meer op je buik moeten gaan liggen en dan de camera omhoog richten. Bovendien had je een snellere sluitertijd moeten gebruiken, want de voorste "poppies" zijn bewogen door de wind, wat jammer is, want die trekken juist de aandacht.
      VERNIEUWD: http://www.ezfotografie.nl
      http://www.fietsjunks.nl

Comment

Bovendien had je een snellere sluitertijd moeten gebruiken, want de voorste "poppies" zijn bewogen door de wind, wat jammer is, want die trekken juist de aandacht.
        Ik denk dat de bedoeling hier was juist om wat beweging in beeld te brengen om de barre weer van gisteren te benadrukken. Als zo vind ik het goed gelukt!
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

De foto werd idd genomen vanop statief met een lange sluitertijd om beweging te suggereren.

Bartman
          Canon R3 en gLas

Comment

Beweging zeer goed vast gelegd IMHO. Dat past precies bij de kleur en het weer van het algehele beeld.
            3 x vanaf deze kant.
            Mij stoort de centrale horizon in dit plaatje ook niet. Maar alles is een kwestie van smaak.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

ik vind hem prachtig zeer mooie kleuren
              Canon EOS 7D + Canon 17-85mm + Canon 70-200mm 1:4 L IS USM

Comment

Ik ben hier al een paar keer naar komen terugkijken...
                Knappe en sprekende plaat. Heel eigenzinnig maar frappant.

De beweging onderschrijft het "flapperige", dat voor mij zo typerend is voor de weinig stevige klaproos. De kleuren zijn diep en ongewoon, maar net daardoor zeer aantrekkelijk. Het eigenzinnig in het midden plaatsen van de horizon getuigt van karakter. En de grijze, maar toch goed doortekende lucht, staaft de beweging in de bloemen. De paar sprieten rechts, die de horizon doorbreken, geven het beeld kracht.
                Alleen de weidepaaltjes en het bosje(?) - links op de horizon - die niet bij het plaatje horen, storen een beetje de harmonie...

Een heerlijke plaat - eenvoudig en toch boeiend...
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe

De beweging onderschrijft het "flapperige", dat voor mij zo typerend is voor de weinig stevige klaproos. De kleuren zijn diep en ongewoon, maar net daardoor zeer aantrekkelijk. Het eigenzinnig in het midden plaatsen van de horizon getuigt van karakter. En de grijze, maar toch goed doortekende lucht, staaft de beweging in de bloemen. De paar sprieten rechts, die de horizon doorbreken, geven het beeld kracht.
                  Alleen de weidepaaltjes en het bosje(?) - links op de horizon - die niet bij het plaatje horen, storen een beetje de harmonie...

Greetz, Kariboe
                  Volledig mee eens, mischien ook de camera een paar cm hoger dat er wat meer papavers op staan, en zijwind is mischien ook beter dan zie je beter de beweging denk ik(ik ben nog een amateur). Knappe plaat
                  Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Greetz, Kariboe
                    Ik had het niet beter kunnen zeggen! De diepe kleuren zijn hier prachtig, de compositie werkt voor mij zeer goed, zelfs met de gecentreerde horizon, en de beweging benadrukt het winderige weer! Zeer geslaagde foto!

Comment

Apart, maar wel zeer geslaagd,
                      nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

Comment

Iedereen bedankt voor de commentaar!
                        De doortekende lucht komt door het gebruik van een ND grad 0.6 (Cokin).
                        De paaltjes links en rechts had ik er ook liever af maar dan kwam rechts de pol gras te dicht tegen de rand, links moest ik dan het bosje papavers doormidden snijden en dat vond ik ook niet goed. Een hoger standpunt kon ook al niet want dan kwamen er woningen aan de horizon te storend in beeld. Je kan natuurlijk alles wegfietsen in Photoshop maar dan is het beeld te fake en daar voel ik me zeker niet goed bij. Tenslotte de in het midden geplaatse horizon; compositorisch een doodzonde maar zulke regels zijn er om gebroken te worden! (en de pol gras geeft hier voldoende tegenwicht om de zonde te rechtvaardigen)

thx,
                        Bartman
                        Last edited by Bartman; 4 juni 2006, 12:42.
                        Canon R3 en gLas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fietsjunks
                          Je had meer op je buik moeten gaan liggen en dan de camera omhoog richten. Bovendien had je een snellere sluitertijd moeten gebruiken, want de voorste "poppies" zijn bewogen door de wind, wat jammer is, want die trekken juist de aandacht.
                          Met een snelle sluitertijd was de beweging er niet opgekomen. En dat maakt het nu net zo leuk, deze opname. Dat, samen met de stormachtige lucht wekt voldoende suggestie om het ruwe weer van holland van te leggen (of belgie, wat dat betreft )
                          Niet elke foto hoeft haarscherp te zijn om mooi te worden. Beweging kan onderdeel zijn van hetgeen de fotograaf wilde bereiken. Je hoeft het natuurlijk niet mooi te vinden, maar ik denk dat het hier functioneel is. Ik vind em in ieder geval mooi.
                          De plaatsing van de horizon is vergeven door de halmen die de lijn doorbreken.
                          Erg goed
                          meer over mijn fotografie is te vinden op
                          http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
                          X