Werkelijk prachtige opnamen. Mooie kleuren, goed gesatureerd zonder nep over tekomen, goed uitgebalanceerd. Qua compositie is die tweede bijzonder goed; met het meanderende riviertje en de zon overkoepeld door die boom. De zon is uitgebrand, maar in deze gevallen niet erg, hoogstens bij die eerste omdat de zon daarin erg overheersend overkomt.
Hoe heb je hier die voorgrond zo goed doorlicht gekregen, met dat heftige tegenlicht? Bracketing en blending?
Had geen statief mee, dus geen blending/bracketing....wel de Shadow/highlight-tool gebruikt..
Thanx all
Aha.
Een tip, voor wanneer het statief ontbreekt en bracketing wenselijk is:
Stel de bracketing in.
Zet de camera op continu opname
Fotografeer met 3 beelden per seconde.
Werkt als een zonnetje. Voorwaarde is, dat de camera het ondersteunt (met name de automatische bracketing instelling), anders lukt het niet.
2de is één v/d mooiste dingen die ik hier de laatste weken al gezien heb (modelshoots meegerekend ), ondanks dat hij wat scheef lijkt te staan.
Belangrijke extra is ook dat je sig niet storend werkt (itt tot vele, vele andere sigs hier)
Moest even nadenken wat sigs betekende, maar nu ik daar achter ben, moet ik je gelijk geven dat sommigen hier wel heel graag hun naam of persoonlijke stempel zichtbaar willen hebben - zo erg, soms, dat het de aandacht van de foto afneemt. En daar gaat het tenslotte toch om, niet?
Maar dat terzijde...
Schitterende serie, maar de tweede in ieder geval de beste voor mij : prachtig licht !!
Yep !!!
Knap werk (weeral)
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment