Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindeloze bomen en een kapelletje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindeloze bomen en een kapelletje

    Wat vinden jullie van deze?

    of

    1. Kapelletje



    2. Misschien een klassieker


    3. En dezelfde bomen, maar wat dichterbij.

  • #2
    Re: Eindeloze bomen en een kapelletje

    Ik ben niet helemaal overtuigd...niet dat ze niet goed zijn, maar ik vind het typisch foto's waarvan je ter plaatse meer van verwacht dan hetgeen er uiteindelijk op je monitor terecht komt (been there, done that).
    1. Het kapelletje is niet slecht, maar er staan storende elementen bij (waar je dus uiteraard niets kan aan doen)... de weg, de bank, de omheining er achter, etc. Een z/w-omzetting kan wonderen doen.
    2. De bomen: ik zie een beetje purple fringing tussen de takken, dat moet makkelijk weg te werken zijn. Camerastandpunt zou ik wat lager kiezen, en hier zou ik ook voor een z/w of sepia gaan.
    3. Detail boom: ik zou hier resoluut voor meer contrast gaan en met saturatie spelen (meer of minder, experimenteer maar). In elk geval is de foto in z'n geheel te donker.
    Da's enkel mijn mening hé, de ervaren rotten mogen me gerust de grond inboren... 't is lente en dan schiet ik makkelijk terug naar boven

    Edit: Even geprobeerd om met foto 1 iets meer te bereiken...(geef seintje als ik ze moet wegdoen):
    Versie 1:

    Versie 2:
    Last edited by oVan; 16 mei 2006, 17:34.
    Instagram | The RX1 Files

    Comment


    • #3
      Re: Eindeloze bomen en een kapelletje

      Ik ga in grote lijnen mee met oVan. Ik mis spanning in de foto`s, waardoor me aandacht langer blijft hangen.

      *1, de meest aansprekende, misschien nog een stukje croppen aan de onderkant, zoals oVan.

      *2 Wat oVan zegt, ga door je knieën of ga op je buik liggen. Dit ljikt iets teveel op een snapshot (diepte in de foto is er wel ) speel met het perspectief

      *3 sorry, de meest oninteressante foto van de drie, waar gaat het om??

      Ondanks dat je een beginner bent, probeer kritisch te zijn naar je eigen werk.

      Comment


      • #4
        Re: Eindeloze bomen en een kapelletje

        Dank U voor de opbouwende kritiek.
        De concurrentie is hier groot.

        Ik probeer het nog wel eens als ik iets moois heb.

        Comment


        • #5
          Re: Eindeloze bomen en een kapelletje

          1. Leuk bedacht maar ietsjes minder uitgevoerd. Ook het geheel staat niet recht. Dus als je kijkt naar het huisje die staat heel erg scheef.
          2. vind ik wel mooi hoor!
          3. een boomschors!
          http://www.djai.nl
          Konica Minolta Dynax 5D
          KM 35-70mm lens
          Sigma 70-300mm Lens (tijdelijk op NON-Actief :( )

          Comment

          Working...
          X