Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dijk aan de IJssel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dijk aan de IJssel

    Hallo,

    Ik ben net nieuw hier en heb laatst mijn eerste plaatjes geschoten met mijn KM 5D. Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Deze vond ik zelf het mooiste.



    Groeten,

    Boxum56
    KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

  • #2
    Re: Dijk aan de IJssel

    Mooie eerste foto. Jammer dat je de reflectie van de boom er niet helemaal op hebt. Als je minder lucht had genomen en meer water dan was 'ie denk ik beter geweest. Bij een reflectie kun je er ook voor kiezen om de horizon juist wel in het midden te zetten, maar dat is 'ie nu net niet. Volgende keer nog ietsje langer door de zoeker kijken en dan worden de foto's nog beter.
    Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
    Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
    Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

    Comment


    • #3
      Re: Dijk aan de IJssel

      Mooi geheel
      De reflectie had er inderdaad gans mogen op staan.
      Mvg
      ES
      BD0543BE

      Comment


      • #4
        Re: Dijk aan de IJssel

        Mooi van kleur en sfeer, compo kan iets beter.
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: Dijk aan de IJssel

          Ja nu ik er zo over nadenk had ik inderdaad beter de gehele reflectie erop kunnen zetten. Nouja, aldoende leert men. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
          KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

          Comment


          • #6
            Re: Dijk aan de IJssel

            als ik de onderkant scroll, net tot boven de boomtakken in de weersapiegeling vind ik hem al beter, maar een heel mooi plaatje hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Dijk aan de IJssel

              Oorspronkelijk geplaatst door nestor
              Mooi geheel
              De reflectie had er inderdaad gans mogen op staan.

              Yup.. ook mee eens
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: Dijk aan de IJssel

                Ik ben eens met bovenstaande meningen. Nochtans vind ik de hemelkleuren wel mooi.
                [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                Comment


                • #9
                  Re: Dijk aan de IJssel

                  Volledig eens met joop, horizon in het midden zodat de weerkaatsing in het water volledig op de foto kan! Alleszins geen slechte foto!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dijk aan de IJssel

                    Mooi sfeerbeeld en goed van kleur, alleen die reflectie hé.
                    Zoals Bouk opmerkt : nu je die reflectie niet hebt is hij best aardig als je onderaan cropt :

                    (ik post maar een voorbeeld omdat ik niet precies kan uitleggen met tekst waar je dan zou moeten croppen )
                    't Is een gebrek verbergen door het weg te halen : als je de reflectie niet ziet, mis je ze ook niet.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dijk aan de IJssel

                      Ja idd, zo is het wel een stuk "anders", beter wil ik niet zeggen omdat ik het origineel ken en dat had zelf gewoon beter gekund. Maar dit is in ieder geval een goede versie.

                      Bedankt i.i.g.
                      KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dijk aan de IJssel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Joop Snijder
                        Mooie eerste foto. Jammer dat je de reflectie van de boom er niet helemaal op hebt. Als je minder lucht had genomen en meer water dan was 'ie denk ik beter geweest. Bij een reflectie kun je er ook voor kiezen om de horizon juist wel in het midden te zetten, maar dat is 'ie nu net niet. Volgende keer nog ietsje langer door de zoeker kijken en dan worden de foto's nog beter.
                        Hier kan ik 100% mee akkoord gaan.
                        Dan was het mogelijk om de foto om te draaien...
                        "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

                        Comment

                        Working...
                        X