Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annapurna circuit en extreme mountainbiking in nepal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Annapurna circuit en extreme mountainbiking in nepal

Hoi allemaal,

Ik heb eindelijk de tijd gevonden om de reeks op het internet te plaatsen zodat ook meer mensen kunnen genieten van onze onderneming. 2 jaar geleden kregen we in een nepalese kroeg, samen met een stel zwitsers, een wel heel stevige hersenkronkel : het mountainbiken van de annapurna circuit EN daarbij fietsen naar het tilicho lake op 5200m in de sneeuw.
    Iedereen moest hard lachen bij het idee alleen al, maar eenmaal terug in europa, zat iedereen snel op de fiets en was klaar voor een nieuw avontuur. In nepal werden bij Mountainleaders de beste mountainbikegidsen (nrs 1 tot 4 van het nepalese mountainbikecircuit) ingeschakeld en de trip was een feit.

De foto's zijn een bijdrage van de trip : het gaat vooral om het persoonlijke gekoppeld aan de natuur. Ik ben absoluut geen fotoheld, maar er zitten een aantal foto's bij waar ik spontaan begin te grijzen...

Omdat het aantal foto's beperkt is, wil ik jullie doorverwijzen naar de site. Is dit niet mogelijk, dan gelieve deze thread te schrappen en mijn excuses te aanvaarden. Maar ik denk dat elke fotograaf wel zo een leuk onderwerp wil als het deze...

http://www.mountainleaders.be/tilich...rip/index.html

Groeten,
    Moose
    Last edited by Moose; 15 maart 2006, 07:53.
    Canon 40D + 17-55 2.8 + 70-200 4.0 IS L
    mountainbiken in nepal

Re: Annapurna circuit en extreme mountainbiking in nepal

Zet hier gewoon één foto volgens de richtlijnen en verder de link. Dan kan het blijven staan.
    Ik dacht dat ik met mijn deelname aan de Marmotte al zot was maar jullie
    Schitterend gewoon, het begint terug te kriebelen
    Website: http://www.d-eye.be

Comment

Zoals james Joyce al zei:

In Showcase Natuur & Landschappen staat de natuur centraal zoals landschappen, zonsondergangen,…

Respecteer de drie basisregels van Showcase:

1: De foto mag aan geen enkele zijde groter zijn dan 900 pixels kader inbegrepen en moet kleiner zijn dan 200 kB of 204.800 Bytes.

2: Beperk het aantal ingezonden foto’s tot maximaal drie foto's in één topic per dag (24h!).

3: Uw foto(s) MOET(en) zichtbaar zijn in de topic, een link alleen is niet toegestaan, Foto + link is wel toegestaan en zelfs aangeraden bij bepaalde fotoservers.
      Dus best bij volgend bezoek even een foto plaatsen....

Comment

Inmiddels is er een foto geplaatst. Dus bij deze weer terug naar zijn orginele plekkie
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

mooi zo in de sneeuw, maar werd er ook gefietst??.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De foto is de zijsprong naar het Tilicho Lake. Dit meer ligt op 5200m hoogte en was eigenlijk het "doel" van de tocht.
            Der werd zeker gefietst, zoals op de andere foto's te zien is . Het parcours is vrij technisch onderlegd, omdat het het Annapurna Circuit trekkingpad is.

Voor mij persoonlijk waren de lange stukken langs de bergwanden het mooiste. En dan de klim vanuit Thorung Pedi OVER de thorung la pas en dan 3hr afdalen naar Muktinath. Eens iets anders dan hier in de bos te rijden .

De tocht is te doen voor iedereen die met een mountainbike kan rijden en over een goede conditie bezit.

Moose
            mountainbiken in nepal

Comment

ik kan je alleen maar proficiat wensen met zo'n hersenkronkel.
              Stel gewoon dat je ter plekke bent... (idee voor een teambuilding ?)

Alleen dat m'n conditie dit niet toelaat. Ik zou veel sneller beneden liggen dan ooit boven te geraken

Comment

Yow Moose!

Aan u komt ge toch ook overal tegen hè op't internet :-)
                Sjieke tocht zeg. En vooral diene foto van die 2 mountainbikers met op de achtergrond den Dhaulagiri is echt top! Post dienen hier eens in groot formaat, en zonder die fluo-groene letters! :-)

By the way: die wegen van het annapurna circuit zien er me redelijk goed berijdbaar uit, maar ik vraag me af hoe jullie de tenten en het eten getransporteerd kregen ?

Greetz,

Herre
                Like my facebookpage: http://www.facebook.com/hermandesmetfotografie
                Web: http://www.hermandesmet.be

Comment

Herre

Alles werd vervoerd door ons geweldig dragersteam : 35 mensen in totaal. Die hadden de campinguitrusting bij voor de tocht naar het Tilicho Lake en alle persoonlijke bagage van de deelnemers en de gidsen. Daarnaast ook het reservemateriaal voor de fietsen. Nen hoop !

Goed berijdbaar klopt inderdaad, maar van de echt technische stukken zijn er veel te veel te veel te weinig foto's. Ge kent dat het, in het heetst van de strijd begint ge aan een afdaling, een uur later zijt ge beneden, vol adrenaline, maar zonder foto's...
                  mountainbiken in nepal

Comment

WAT een reeks foto's !!!! Meer kan ik niet zeggen...
                    De ruwe en rauwe kracht die uit bepaalde foto's komt vind ik goed gelukt.

Suunto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Suunto
                      WAT een reeks foto's !!!! Meer kan ik niet zeggen...
                      De ruwe en rauwe kracht die uit bepaalde foto's komt vind ik goed gelukt.
                      Suunto
                      hier kan ik me helemaal bij aansluiten, schitterende reeks.
                      Last edited by jan.brouwers; 20 maart 2006, 13:25.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

toffe avontuurlijke reeks

sjans da zot zijn geen zeer doet hé
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Dank voor de reacties.
                          mountainbiken in nepal

Comment

Working...
                          X