Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Adje

Een volgende post van Adje !
    Nogmaals eentje voor de liefhebbers met een bewonderend knipoogje naar een Pools artiest op dit vlak van fotobewerking

Last edited by D'ArtCie; 7 januari 2006, 21:54.

Re: Adje

Ik hou heel veel van dergelijke portretten. Ook van dit,.. de blik van de man, de uitstraling, kleur en compositie...allemaal perfect voor mij.

Maar dan....d'ArtCie, hoe slaag je er in om het volledig naar de botten te helpen door die luizige beeldbewerking? Ik heb het hier dan vooral over het soortgelijk 'uitknippen' van de man...onvergeeflijk! (maar gelukkig omkeerbaar).

Ik heb het ook gezien in je bewerkte kleur-én zw/wit versies van 'Franske', waar je de foto's ook een héél stuk naar beneden hebt getrokken door de slechte achtergrond.
    Ofwel doe je een goede nabewerking, ofwel géén. En dat zal de foto's zeker ten goede komen.
    En als je wil weten wat ik bedoel, dan wil ik je de foto per mail toesturen, die ik zelf bewerkt heb.

Maar nogmaals een 'fotografisch proficiat' met dit portret.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac
      Ik hou heel veel van dergelijke portretten. Ook van dit,.. de blik van de man, de uitstraling, kleur en compositie...allemaal perfect voor mij.

Maar dan....d'ArtCie, hoe slaag je er in om het volledig naar de botten te helpen door die luizige beeldbewerking? Ik heb het hier dan vooral over het soortgelijk 'uitknippen' van de man...onvergeeflijk! (maar gelukkig omkeerbaar).

Ik heb het ook gezien in je bewerkte kleur-én zw/wit versies van 'Franske', waar je de foto's ook een héél stuk naar beneden hebt getrokken door de slechte achtergrond.
      Ofwel doe je een goede nabewerking, ofwel géén. En dat zal de foto's zeker ten goede komen.
      En als je wil weten wat ik bedoel, dan wil ik je de foto per mail toesturen, die ik zelf bewerkt heb.

Maar nogmaals een 'fotografisch proficiat' met dit portret.
      Volledig mee eens....Zeer waardevolle opname...maar slecht bewerkt...(niet dat ik het beter zou kunnen) Misschien daarom nog weinig reacties gekregen....Aan Maniac heb je voor dergelijke fotografie misschien wel een goede leermeester....
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

Comment

Geef deze man ruimte (naar links) en het zal er beter uitzien.
        En snij die linkse schouder er maar af.

Joeri
        Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

Comment

weet je , 't probleem zit 'm voor een groot deel in 't feit dat ik de bewerking op een ander adres doe op eenmonitor die blijkbaar aan duidelijkheid volop tekort schiet want als ik hier op m'n flatscreen kijk verschiet ik eveneens , dan steken de randen idd haarscherp af tegen de achtergrond terwijl tijdens de bewerking zelfs geen enkel detail zichtbaar was en alles in de donkere partijen voor 't oog verborgen was . Zéér vervelend !
          Je mag me alleszins een voorbeeld mailen want alle tips zijn welkom !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D'ArtCie
            weet je , 't probleem zit 'm voor een groot deel in 't feit dat ik de bewerking op een ander adres doe op eenmonitor die blijkbaar aan duidelijkheid volop tekort schiet want als ik hier op m'n flatscreen kijk verschiet ik eveneens , dan steken de randen idd haarscherp af tegen de achtergrond terwijl tijdens de bewerking zelfs geen enkel detail zichtbaar was en alles in de donkere partijen voor 't oog verborgen was . Zéér vervelend !
            Je mag me alleszins een voorbeeld mailen want alle tips zijn welkom !
            Heb het wel over de compositie die is op elke monitor hetzelfde.
            Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri
              Geef deze man ruimte (naar links) en het zal er beter uitzien.

Joeri
              sorry ,maar zo heb ik er vroeger honderden gemaakt ,ik vind wel dat er een beetje spanning in een compositie mag zitten zelfs al komt dat bij sommigen een beetje wringerig over t.o.v de "gouden" regels van de compositie maar dat is zoals steeds weer een kwestie van smaak hé

Comment

Heb het wel over de compositie die is op elke monitor hetzelfde.
                Aan de compo moet je niks doen want die is perfect zo ! snij 'em af en je hebt een karakterloze plaat. Wat de bewerking betreft ligt het er ietsje te dik op maar toch heeft ie een speciale sfeer mee
                ronaldsplace !! Click it
                switch to canon
                Hoe ouder de foto , hoe jonger we er uit zien !!!

Comment

sorry ,maar zo heb ik er vroeger honderden gemaakt ,ik vind wel dat er een beetje spanning in een compositie mag zitten zelfs al komt dat bij sommigen een beetje wringerig over t.o.v de "gouden" regels van de compositie maar dat is zoals steeds weer een kwestie van smaak hé
                  Klopt al een geluk dat smaken verschillen hé.
                  Anders hadden we allemaal goede foto's .
                  Maar het wringt me toch zo kort tegen de linkerkant.

Joeri

Comment

Joeri
                    Ja, dat zal 'Adje' graag horen!
                    Net deze schouders, die waarschijnlijk voor een groot deel de man zijn leven bepaald hebben...en die hier in deze compositie even onmisbaar zijn, en even zeer deel uitmaken van deze man zijn leven als ....

...die wil jij er afsnijden?

Comment

Ik deel de mening van Joeri, deze prachtige karakterkop zit vlak tegen de rand van het beeld te kijken terwijl rechts een groot donker niets zeggend vlak is. De krachtige ogen moeten kijkruimte hebben.

Geef hem links meer ruimte en de foto wint duidelijk aan kracht. De compositie zal ook veek sterker worden.
                      http://www.torekefoto.be

Comment

Al eens op www.Altphotos.com gaan kijken ? of bvb ne keer bij Eolo Perfido ? daar zit het kruim van de hedendaagse amateurs en pro's , ge gaat tijd tekort komen om opmerkingen te maken ivm hun compo's
                        ik zou willen dat ik al tot hun enkels kwam

Comment

Al eens op www.Altphotos.com gaan kijken ? of bvb ne keer bij Eolo Perfido ? daar zit het kruim van de hedendaagse amateurs en pro's , ge gaat tijd tekort komen om opmerkingen te maken ivm hun compo's
                          ik zou willen dat ik al tot hun enkels kwam
                          Ik ben een regelmatige bezoeker van de vermelde site en inderdaad hier vindt je hoogstaande fotografie, spijtig dat de site zo traag is.
                          De website van Eolo Perfido vind je hier: http://www.eoloperfido.com/
                          http://www.torekefoto.be

Comment

Working...
                          X