Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Val in the studio!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Val in the studio!





    Camera: EOS 5 D
    Lens: EF 85mm F1.8
    Aperture: F11
    Shutter: 125


    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Re: Val in the studio!

    Ik zou de foto iets rechthoekiger gemaakt hebben, en er voor gezorgd hebben dat naast haar rechterarm ongeveer eventueel evenveel achtergrond te zien is als nu rechts naast haar vingers. Als ze zo teveel in het midden komt staan dan eventueel rechts ook nog wat achtergrond toevoegen. Verder lijkt je model nogal weerbarstig haar te hebben. De losse haren die je er nu overal ziet uitsteken zou ik grotendeels wegcroppen.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

    Comment


    • #3
      Re: Val in the studio!

      Dit vind ik nou een schitterend model, lekker gothic en ze lijkt wel een tweelingszuster van de actrice in NAVY CSI op zondagmiddag.. . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Val in the studio!

        Hele mooie foto Jeff , die weerbarstige haren das eigenlijk wel waar maar die kan je nog makkelijk wegwerken .
        Vind je manier van soften wel mooi hoor , het is een beetje als je stempel maar toch vraag ik me af of hier bij deze Gothische jongedame een wat minder gesoft velletje niet beter (stoerder)was geweest?

        Comment


        • #5
          Re: Val in the studio!

          Oorspronkelijk geplaatst door awacs457
          Hele mooie foto Jeff , die weerbarstige haren das eigenlijk wel waar maar die kan je nog makkelijk wegwerken .
          Vind je manier van soften wel mooi hoor , het is een beetje als je stempel maar toch vraag ik me af of hier bij deze Gothische jongedame een wat minder gesoft velletje niet beter (stoerder)was geweest?
          Soft misschien wel, maar "witter"

          Comment


          • #6
            Re: Val in the studio!

            Niet gehinderd door enige ervaring met studiofotografie, heb ik toch een bescheiden suggestie: reflectie in het glas van de zonnebril wegwerken?
            Groeten, David

            Comment


            • #7
              Re: Val in the studio!

              Ik vind dit een zeer mooie foto, Jeff. Knap model en ik hou wel van die Gothic stijl. Wij gaan met de club waarschijnlijk binnenkort iets doen met Gothic. Model is ook mooi gemaquilleerd. En weet je wat ik dan zo jammer vind ? Die linkerhand die er , in tegenstelling met het gezicht, zo "onverzorgd" uitziet. Ik vind dat haar nagels ook een kleurtje hadden moeten hebben. Stoer zwart of een rose-tint. Maar dat is mijn mening maar, hé.
              Die reflectie in de bril was me ook opgevallen, maar daar valt mee te leven.
              Met die hand trouwens ook hoor...
              Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
              SB600
              Tripod: Velbon CX 530

              Comment


              • #8
                Re: Val in the studio!

                Ik volg de laatste post hier boven mij, maar zoals bij de vorige topic met dit model.

                Saaie achtergrond voor zo'n kleurrijk model! Ga op locatie en laat het stoere imago naar boven komen. Want het is bijna lachwekkend met die achtergrond, ik krijg het gevoel van 'willen, maar niet kunnen'.

                Greetz
                Dj

                Comment


                • #9
                  Re: Val in the studio!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                  Ik volg de laatste post hier boven mij, maar zoals bij de vorige topic met dit model.

                  Saaie achtergrond voor zo'n kleurrijk model! Ga op locatie en laat het stoere imago naar boven komen. Want het is bijna lachwekkend met die achtergrond, ik krijg het gevoel van 'willen, maar niet kunnen'.

                  Greetz
                  Dj
                  DJ , nog maar eens , daar is ABSOLUUT niks mis met die grijze achtergrond van Jeff , het is neutraal , je kan er van kleur voor plaatsen wat je wil , heel universeel en is zeker niet lachwekkend.
                  Bovendien is het winter , meeste dagen is het om 15h al terug donker (als het al licht is geweest) ; als je dan als fotograaf zulke foto's kan maken tijdens die donkere dagen , das toch een pluspunt zeker!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Val in the studio!

                    Djamila lacht nu eenmaal graag bij zo'n mooie achtergrond
                    Maar wat ze wil zeggen is dat zo'n model meer uit te halen is dan de getoonde standaard studio foto!!

                    Maar wie ben ik om daar iets over te zeggen!! Als het model er tevreden mee is en de fotograaf ook, dan is dat zeker perfect vanuit hun oogpunt.

                    Djamila zegt ook: ik krijg het gevoel van 'willen, maar niet kunnen', dat is niet het punt. Tevredenheid is het ontbreken van wat je kunt krijgen. Daarom zal ik nooit tevreden zijn!!
                    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Val in the studio!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                      Ik volg de laatste post hier boven mij, maar zoals bij de vorige topic met dit model.

                      Saaie achtergrond voor zo'n kleurrijk model! Ga op locatie en laat het stoere imago naar boven komen. Want het is bijna lachwekkend met die achtergrond, ik krijg het gevoel van 'willen, maar niet kunnen'.

                      Greetz
                      Dj


                      Ik weet dat de achtergrond niet de smaak is van DJ, toch zal me dit er niet van weerhouden deze achtergrond te blijven gebruiken, om de simpele reden dat smaken nu eenmaal verschillen. En wat DJ saai noemt is in feite neutraal, wat dan weer wil zeggen dat het model de aandacht krijgt die ze verdiend omdat de achtergrond geen aandacht vraagt. Persoonlijk heb ik liever een een neutrale dan een storende achtergrond op lokatie.

                      Dit slechts even terzijde want ik post geen beelden om reactie's uit te lokken
                      ik post beelden omdat ik deze beelden wil delen. Wat iemand zijn gedacht is over deze beelden doet er niet toe.

                      MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Val in the studio!

                        Maak de achtergrond dan wit, dan is hij noch saai, noch storend...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Val in the studio!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                          Maak de achtergrond dan wit, dan is hij noch saai, noch storend...
                          Wit word na paar keer gebruiken 10 keer saaier dan de mooie grijze gewolkte van Jeff en bovendien nog veel moeilijker mee te werken .
                          Je moet hem verdomd goed belichten om hem wit te krijgen en toch niet dat hem pijn aan je ogen doet en de kans op strooilicht word stuk groter !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Val in the studio!

                            Ik vind het persoonlijk wel een mooie achtergrond.
                            Maar het belangrijkste is natuurlijk het model, de compo en de belichting.
                            Compo en belichting: tja als het van Digiopics komt:
                            Model: knap, leuke outfit, maar zoals gezegd: nageltjes eens borstelen.
                            Toch weer een prent om "in te kaderen".
                            Wat "Tinne" is voor de diertjes, is Jeff voor de studio-fotografie !
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Val in the studio!

                              Oorspronkelijk geplaatst door awacs457
                              DJ , nog maar eens , daar is ABSOLUUT niks mis met die grijze achtergrond van Jeff , het is neutraal , je kan er van kleur voor plaatsen wat je wil , heel universeel en is zeker niet lachwekkend.
                              Een achtergrond die telkens opnieuw reacties uitlokt van mensen die hem mooi of lelijk of duur (?) vinden, kan je toch bezwaarlijk "neutraal" noemen.


                              seppuku.

                              Comment

                              Working...
                              X