Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To freaky or not to freaky, ça c'est la question

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

    dit hoort eerder in chit/chat.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

      Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
      Dan zou het niet meer freaky zijn hé
      Ik vind foto in de eerste plaats al niet "freaky"; een zwart oog meer of minder zal daar m.i. niet veel aan veranderen.

      seppuku.

      Comment


      • #18
        Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

        Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
        Ik vind foto in de eerste plaats al niet "freaky"; een zwart oog meer of minder zal daar m.i. niet veel aan veranderen.

        seppuku.
        Daar komt het in de eerste plaats op neer!

        De bewerking vind ik te soft voor het 'creepy/freaky effect. Bekijk even de foto's van 'tobelieve' als je zo'n effect zou nastreven.
        En voor een soft 'droom-effect', past de houding en de blik dan weer niet.

        De houding van het model en de hand vind ik trouwens persoonlijk niet zo denderend.
        (houding is iets te verwrongen, lijkt mij). De rechterhand is op het randje van ovebelichting, en de linkerhand is afgesneden.

        De achtergrond is ook maar gewoontjes, met een té bleke lucht naar mijn gevoel.

        De rups komt er ook niet zo duidelijk uit (te klein). Misschien had je meer groothoek moeten gaan, en meer boven op model/rups zitten.

        Alles hangt natuurlijk af wat je doelstelling met de foto was, en misschien kan je hem althans nog geslaagd vinden. Het feit dat je de foto op vraag van het model plaatst, bewijst in ieder geval dat zij hem op de een of andere manier goed vind....en da's ook al iets.

        Maar eerlijk gezegd op fotografisch gebied....!
        ('t is Kerstdag en ik steek geen duimen naar beneden)

        Comment


        • #19
          Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

          k vind dat Maniac idd gelijk heeft ivm groothoek en hand /rups .Serieus croppen en nadruk volop op hand en ogen en iet meer hoger standpunt en weg met al die overbodige achtergrond .Het model heeft alleszins de goeie looks voor dit soort fotografie...
          en waarom niet eens in zw/w ? goe contrastrijk ... yummie ;-)
          grtz !

          Comment


          • #20
            Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

            Nu dat de fotograaf gespeeld wordt, kan ik niet anders dan reageren...


            Zelf had ik nooit deze foto laten beoordelen, maar het was dus wel degelijk op aanvraag, en uit 'respect' wil ik dat dan wel doen voor het model!

            Ik vond deze allerminst een topper, was dan ook zeer verwonderd toen bleek dat het model die wél leuk/goed/... vond. Mits nog een kleine retouche bleek ze tevreden, en op haar vraag hier gepost.
            Probleem: welke titel? Ik vond niets gepast, en vroeg dus het model om raad, zij gaf aan: freaky.... wel, ik heb dus deze titel ervan gemaakt. Vind ik hem freaky? Niet echt, de ogen zijn er wel goed voor, maar de rest beantwoordt er voor mij niet aan...
            Me spiegelen aan tobelieve doe ik zeker niet! Dat probeer ik zelf niet na te bootsen, wegens veel te weinig kennis en inzicht van PS daarvoor benodigd.

            D'ArtCie, dat is inderdaad een zeer sterke kant van dit model, die ogen. En ik zal eens zien hoe ie in z/w is, volop contrast erin gesmeten. Misschien vind de fotograaf hem dan ook wel beter?

            Dit was voor mij wel weer een voorbeeld van hoe meningen kunnen verschillen en dat sommige modellen met foto's die je nooit zou laten zien, toch tevreden zijn, of hoe dus meningen kunnen verschillen...lesje geleerd: stuur liever meer dan minder foto's op



            ps: Maniac, je zat dus juist met
            Het feit dat je de foto op vraag van het model plaatst, bewijst in ieder geval dat zij hem op de een of andere manier goed vind....en da's ook al iets.
            En op kerstdag, of mijn verjaardag, of nieuwjaar, of pasen, of eender wanneer: houd je niet in met " "

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #21
              Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

              Als een rups nu al freaky moet zijn...? 't is potverdorie één van de zovele mooie zaken die moeder natuur te bieden heeft. Kijk maar eens in de macrogalerij... Mocht er nu nog een gevaarlijke spin op haar hand gezeten hebben zou ik het 'freaky' eraan nog iets verstaan hebben...
              Qua bewerking: totaal m'n ding niet, sorry.

              Zo zie je maar dat meningen van fotograaf en modellen serieus verschillen. Persoonlijk zou ik zo'n foto niet posten, zelfs niet als 't model er 10 keer om vroeg, maar ja, dat is dan ook mijn eigen mening...

              Vriendelijke groeten,

              Comment


              • #22
                Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

                Ik ben een fan van dat soften, dus Zelf pas ik dat vaak toe, maar ik weet ook dat je op een forum als dit vaak op scherpte beoordeelt wordt.
                Dat wit geeft diepte aan het oog, anders is het er gewoon niet.
                Ik vind het wat spijtig van de lucht, die is leeg....

                Comment


                • #23
                  Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                  dit hoort eerder in chit/chat.
                  grt,bouk.
                  Dat gevoel heb ik ook Bouk

                  En de foto?
                  [ Bedenking mode on]
                  Ik wil geen flame opstarten maar ik heb toch de indruk dat de fotograaf de foto niet van harte gepubliceerd heeft. En showcase heeft in wezen toch als doel die foto's te publiceren waar je van vindt dat die, volgens jouw kunnen, bij de beste horen.
                  Dat hij de foto plaatst uit respect voor het model siert hem. Maar de hele chitchat in deze draad maakt een echte beoordeling moeilijk.
                  [ Bedenking mode off]

                  Het is een bewerking die mij persoonlijk niet echt aanspreekt.
                  De foto is, zeker met de gekozen achtergrond, alles behalve freaky. De suggestie om hem naar zwart wit te bewerken, bij voorkeur contrastrijk, kan er nog iets van maken.
                  Globaal genomen een waardevolle poging. Maar ik vind het geen goeie foto.
                  Meer foto's op mijn website

                  Comment


                  • #24
                    Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

                    Het is steeds gevaarlijk foto's mee te geven aan het model waar je zelf niet voor 100 % achterstaat !
                    Uit een shoot van 100 foto's geef ik er ong. 15 a 20 mee die goed zijn. En dat is het !!

                    Morgen posten ze deze foto ergens op een modelenforum en zetten ze daar in koeien van letters de naam van de fotograaf bij.
                    Krijgen ze goeie opmerkingen dan zijn zij het model ( die de foto maakt )
                    Maar als de foto slechte kritiek krijgt, staan ze plotseling niet meer achter de foto maar is het om te kijken of hun vermoeden klopte !! En ben jij de fotograaf.

                    Niet dat dat levensbedreigend is, maar zo is het !
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

                      Wat het model nu wel bereikt heeft bij al die aandacht is dat het intrigerend gaat werken , vooral als ze nou net die uitstraling heeft die in je fotoschuifje past ;-)
                      Waarom niet eens een andere foto uit de reeks posten waar je wèl achterstaat ? Dit is een model waar je een bepaalde sfeer mee kan bereiken in je foto's en daar heb je helemaal geen rupsjes voor nodig

                      Comment


                      • #26
                        Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

                        Moest Ajuin hem slecht gevonden hebben ging hij hem niet gepost hebben.

                        Daarbij vond ik net door de ogen en bewerking het een freaky gevoel geven, niet meteen het freaky van er gaat nu een dode vallen.

                        Maar het freaky in de zin van wat doet zij met een rups in haar handen terwijl ze er zo naar zit te staren.

                        Daarbij heb ik hem eens in de ZW gesmeten, valt wel mee, maar voor mij maakt het niet echt de foto beter of minder....

                        En zelf ben ik op zoek naar andere stijlen voor mijn portfolio, ik heb nu al foto's waar ik babe-achtig eruit zie, waar ik emoties oproep, waar ik weet ik wat begod aan het doen ben van expressie....

                        Maar had nog geen zo'n foto, vond hem fascinerend voor mij, het is misschien niet direct de technische foto.... Dat weet ik zelf ook wel, hand ligt idd verkeerd en dergelijke. Misschien ook niet het meest flatterende die er is qua foto voor mij... Maar dat doet er hier niet toe voor mij, hier gaat het niet om het mooi wezen, maar wel om het verhaal.... Natuurlijk zijn er mensen die deze foto niet graag zien en er dan ook geen verhaal kunnen bijverzinnen en dat is hun recht!

                        En de stelling, ik geef er 20 die naar mijn goesting goed zijn, neeh liever niet...

                        Daarbij, het is Ajuin zijn schuld niet als jullie hem niet goed vinden... Dat is nu keer iets dat laf en dom is.... De schuld op elkaar steken, als er iets niet klopt aan de foto kan het aan beiden liggen....

                        Greetz
                        Dj

                        Comment


                        • #27
                          Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djamila

                          En de stelling, ik geef er 20 die naar mijn goesting goed zijn, neeh liever niet...

                          Dj

                          Tja... dat is uw mening ( en ik respecteer uw mening evenals jij die van mij ).
                          Jij gaat voor kwantiteit !!
                          Ik voor kwaliteit !!

                          En euhh... eigenlijk was ik tegen Ajuin bezig.
                          En euhh... Nog iets. Je moet niet echt tussen de lijnen kunnen lezen om te verstaan dat Ajuin niet echt achter deze foto staat, vandaar ...
                          En euhh... Nog es iets. Als het goed is, zeg ik dat tegen Ajuin, als het slecht is zeg ik dat ook. En ja, ik weet dat Ajuin mij daarvoor niet zal afschieten.
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                            Moest Ajuin hem slecht gevonden hebben ging hij hem niet gepost hebben.

                            Daarbij vond ik net door de ogen en bewerking het een freaky gevoel geven, niet meteen het freaky van er gaat nu een dode vallen.

                            Maar het freaky in de zin van wat doet zij met een rups in haar handen terwijl ze er zo naar zit te staren.

                            Daarbij heb ik hem eens in de ZW gesmeten, valt wel mee, maar voor mij maakt het niet echt de foto beter of minder....

                            En zelf ben ik op zoek naar andere stijlen voor mijn portfolio, ik heb nu al foto's waar ik babe-achtig eruit zie, waar ik emoties oproep, waar ik weet ik wat begod aan het doen ben van expressie....

                            Maar had nog geen zo'n foto, vond hem fascinerend voor mij, het is misschien niet direct de technische foto.... Dat weet ik zelf ook wel, hand ligt idd verkeerd en dergelijke. Misschien ook niet het meest flatterende die er is qua foto voor mij... Maar dat doet er hier niet toe voor mij, hier gaat het niet om het mooi wezen, maar wel om het verhaal.... Natuurlijk zijn er mensen die deze foto niet graag zien en er dan ook geen verhaal kunnen bijverzinnen en dat is hun recht!

                            En de stelling, ik geef er 20 die naar mijn goesting goed zijn, neeh liever niet...

                            Daarbij, het is Ajuin zijn schuld niet als jullie hem niet goed vinden... Dat is nu keer iets dat laf en dom is.... De schuld op elkaar steken, als er iets niet klopt aan de foto kan het aan beiden liggen....

                            Greetz
                            Dj
                            Het probleem is dat het verhaal in het hoofd van het model er waarschijnlijk anders uitziet, dan het verhaal, dat hier onduidelijk, naar voor komt.
                            Als een model een verhaal wil uitbeelden, zal ze in de eerste plaats het goed moeten uitleggen aan de fotograaf, én zal ze het zelf ook geloofwaardig moeten uitbeelden.
                            Zo zit het model helemaal niet naar de rups te staren, maar wél naar de lens (toeschouwer). In wat je wou verbeelden denk ik dat 'de rups' misschien het 'hoofd'model had moeten zijn, en niet jij!
                            Daarbij gebruikmakend van een andere opnametechniek, (die het verhaal verduidelijkt), met eventueel aangepaste bewerking en we zouden al een héél andere foto krijgen.
                            Dit is géén aanval op de fotograaf, noch op het model, maar soms lopen de dingen niet zoals verhoopt. Soms worden de dingen ook niet genoeg doorgesproken tussen model en fotograaf, er kan zoveel mislopen.

                            Trouwens, indien deze foto niet goed zou zijn, dan is dit absoluut geen ramp, maar Ajuin is de fotograaf, en jij had een mening gevraagd.

                            Comment


                            • #29
                              Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                              Moest Ajuin hem slecht gevonden hebben ging hij hem niet gepost hebben.

                              Daarbij vond ik net door de ogen en bewerking het een freaky gevoel geven, niet meteen het freaky van er gaat nu een dode vallen.

                              Maar het freaky in de zin van wat doet zij met een rups in haar handen terwijl ze er zo naar zit te staren.

                              Daarbij heb ik hem eens in de ZW gesmeten, valt wel mee, maar voor mij maakt het niet echt de foto beter of minder....

                              En zelf ben ik op zoek naar andere stijlen voor mijn portfolio, ik heb nu al foto's waar ik babe-achtig eruit zie, waar ik emoties oproep, waar ik weet ik wat begod aan het doen ben van expressie....

                              Maar had nog geen zo'n foto, vond hem fascinerend voor mij, het is misschien niet direct de technische foto.... Dat weet ik zelf ook wel, hand ligt idd verkeerd en dergelijke. Misschien ook niet het meest flatterende die er is qua foto voor mij... Maar dat doet er hier niet toe voor mij, hier gaat het niet om het mooi wezen, maar wel om het verhaal.... Natuurlijk zijn er mensen die deze foto niet graag zien en er dan ook geen verhaal kunnen bijverzinnen en dat is hun recht!

                              En de stelling, ik geef er 20 die naar mijn goesting goed zijn, neeh liever niet...

                              Daarbij, het is Ajuin zijn schuld niet als jullie hem niet goed vinden... Dat is nu keer iets dat laf en dom is.... De schuld op elkaar steken, als er iets niet klopt aan de foto kan het aan beiden liggen....

                              Greetz
                              Dj

                              Quod erat demonstrandum
                              Meer foto's op mijn website

                              Comment


                              • #30
                                Re: To freaky or not to freaky, ça c'est la question

                                Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                                Quod erat demonstrandum
                                ter verduidelijking : het beoogde doel is bereikt
                                groetjes dolly

                                Comment

                                Working...
                                X