Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laura in de sneeuw !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Laura in de sneeuw !

    voor mij mag het zo, een vrolijk totaal geworden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Laura in de sneeuw !

      Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
      Wat een onzin, flitslicht heeft dezelfde kleurtemperatuur als daglicht, de toon van de foto lijkt hier alleen iets warmer. Het kon evengoed ingeflitst zijn.
      Let op wat je zegt, zeker als je iemand anders' post afdoet als onzin. "Daglicht", welke kleurtemperatuur heeft die volgens jou? En is dat dan 's morgens, 's avonds, 's middags, in de winter, in de zomer, bij helder weer, bewolking, onweer, mist?

      Het gaat hier trouwens niet zozeer over de kleurtemperatuur. Dat verschil ga je hier niet erg zien mits de sneeuwfoto genomen is bij een egaal bewolkte hemel.
      Wat opvalt is de invalshoek van het licht, de schaduwpartijen. Dàt is wat niet overeenkomt t.o.v. een échte buitenopname.

      seppuku.

      Comment


      • #18
        Re: Laura in de sneeuw !

        Als update van mijn vorige kritiek.
        Ik denk dat Awacs bij het posten van deze foto heel goed wist wat hij voor ogen had, en zeker niet de indruk heeft willen wekken dat dit modelletje geportretteerd was in de natuur, daarvoor heeft hij meer dan ervaring en kennis genoeg. Dergelijke opnames worden regelmatig gemaakt voor reclamefotografie en zijn algemeen aanvaard. Wat hier van tel is ofwel het model of de kledij, de achtergrond is slechts van secondair belang maar plaatst hier het model gewoon in een naar kledij passende achtergrond..
        Deze die nog nooit daarvan gehoord hebben of dit niet vatten, raad ik dan ook ten stelligste aan om eens een echte productiestudio ( hall) van een beroepsfotograaf te bezoeken, kan zeer leerzaam zijn hoor.

        Comment


        • #19
          Re: Laura in de sneeuw !

          Ik vind de uitsnede heel mooi gedaan maar je kan wél zien dat ze erop geplakt is. Dit is ook geen kritiek want het menselijk 'oog' is gewoon heel goed in het evalueren of iets natuurlijk is of niet (perspectief en belichting)

          Wat advies los uit de hand :

          * als de layer van Laura nog niet om multiply staat, zou ik dit doen. Daarmee merge je de layer wat met de achtergrond

          * de belichting als eindresultaat van de achtergrond is anders dan de voorgrond ; op mijn monitor heeft die een groene waas (maar mijn monitor is niet gecalibreerd en ik gebruik momenteel een oud toestel in afwachting van een nieuwe ).

          * je kan ook hints naar belichting op laura (zoals wat reflecties van de flits) wegwerken door met de stamptool in modus darken te werken.

          * probeer het perspectief zo natuurlijk mogelijk te krijgen.

          Succes !

          Comment


          • #20
            Re: Laura in de sneeuw !

            Awacs, voor mij is hij goed hoor !
            niet iedereen kan van de eerste keren toveren hé met PS ( leren moeten we allemaal ) met een tekstje erop heb je een mooie wenskaart voor de feestdagen
            groetjes, Bobke
            ________________________

            Comment

            Working...
            X