Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

modeshow

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • modeshow

    Hier in de buurt is een winkel heropend en vandaag gaven ze een kleine modeshow om de nieuwe collectie voor te stellen.
    De omstandigheden waren wel niet echt gunstig om foto's te nemen: geen podium, minimum aan verlichting. Ik hoop dat ik gezien de omstandigheden toch een paar mooie bruikbare foto's heb kunnen maken.






  • #2
    Re: modeshow

    ik was er ook graag bij geweest, maar mits omstandigheden was dit dus niet mogelijk.
    maar geef mij maar fotoke 1. deze dame komt het beste over, meeste uitstraling...
    mooie kleurencombinatie van de kledij, goed gekozen
    life is a gift

    Comment


    • #3
      Re: modeshow

      Een modeshow is niet zo gemakkelijk, de modellen willen nooit stil blijven staan .

      Maar ik denk dat deze foto's gezien de omstandigheden zeker geslaagd zijn .

      Wel spijtig van die witte achtergrond, maar daar kan je zelf ook niets aan veranderen.

      Met een echte catwalk en goede verlichting is het wel iets gemakkelijker, en dan heb je meestal ook een betere achtergrond. Maar dat zal wel vrij duur uitvallen om vanuit 1 winkel te organiseren. In Turnhout werken dan een zestal winkels samen om een beetje uit de kosten te geraken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: modeshow

        Dat ziet er idd niet simpel uit om op zo'n show goeie bruikbare foto's te maken.
        Jij bent er in ieder geval in gelukt.
        Ik zou die ervaring ook wel eens willen opdoen ( komt misschien nog ??? )
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: modeshow

          gezien de omstandigheden vind ik ze meer dan goed gelukt, niet alleen op technisch maar ook op gebied van compositie ( kledij staat er vol op )

          Comment


          • #6
            Re: modeshow

            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
            ....Ik zou die ervaring ook wel eens willen opdoen ( komt misschien nog ??? )
            gewoon vragen als je ergens reclame ziet van een modeshow ... winkels hebben graag achteraf wat foto's van hun show.

            Comment


            • #7
              Re: modeshow

              Beslist geslaagde opnames Bjorn, complimenten.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • #8
                Re: modeshow

                Hoi,

                Mooie foto's, zeker gezien de omstandigheden maar wat mij als leek opvalt is:

                Foto 1: nagels afschuwelijk en manequin kijkt te gemaakt, alsof ze er helemaal geen plezier aan beleeft maar voor de beleefdheid probeert te lachen
                Foto 2: Lekker fris en nonchalant, voor mij de beste maar is dat nou een kaartje aan haar jas?
                Foto 3: Manequin kijkt of ze een citroen in haar mond heeft of zo en is veel te krampachtig met haar rechterhand en zie ik hier nou ook een kaartje hangen?

                Je hebt, anders dan bij een modellenshoot, natuurlijk geen interactie maar goed zoals ik al zei dat zijn de dingetjes die mij het 1e opvallen en eigenlijk gewoon zonde voor de foto's

                Groetjes Marion

                Comment


                • #9
                  Re: modeshow

                  Goed hoor, zeker gezien de omstandigheden !
                  Kan je even de exif posten van 1 van de foto's ? Ik ben wel benieuwd. Stond je op continu foccussen ? De manequins lopen immers naar je toe, dus als je half indrukt sta je scherp, maar op het moment van compleet indrukken zijn ze weeral een meter dichterbij.
                  natwork.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: modeshow

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                    Goed hoor, zeker gezien de omstandigheden !
                    Kan je even de exif posten van 1 van de foto's ? Ik ben wel benieuwd. Stond je op continu foccussen ? De manequins lopen immers naar je toe, dus als je half indrukt sta je scherp, maar op het moment van compleet indrukken zijn ze weeral een meter dichterbij.

                    op aanvraag van Nat

                    Nikon D70
                    2005/12/04 17:24:31.9
                    JPEG (8-bit) Normal
                    Image Size: Large (2000 x 3008)
                    Lens: 80-200mm F/2.8 D
                    Focal Length: 105mm
                    Exposure Mode: Manual
                    Metering Mode: Center-Weighted
                    1/160 sec - F/4
                    Exposure Comp.: 0 EV
                    Sensitivity: ISO 200
                    Optimize Image: Custom
                    White Balance: Flash
                    AF Mode: AF-C
                    Flash Sync Mode: Front Curtain
                    Auto Flash Mode: Balanced i-TTL
                    Auto Flash Comp: -0.3 EV
                    Color Mode: Mode Ia (sRGB)
                    Tone Comp: Normal
                    Hue Adjustment: 0°
                    Saturation: Normal
                    Sharpening: Normal

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xarder
                    Foto 1: nagels afschuwelijk en manequin kijkt te gemaakt, alsof ze er helemaal geen plezier aan beleeft maar voor de beleefdheid probeert te lachen
                    Foto 2: Lekker fris en nonchalant, voor mij de beste maar is dat nou een kaartje aan haar jas?
                    Foto 3: Manequin kijkt of ze een citroen in haar mond heeft of zo en is veel te krampachtig met haar rechterhand en zie ik hier nou ook een kaartje hangen?

                    Je hebt, anders dan bij een modellenshoot, ... eigenlijk gewoon zonde voor de foto's
                    De meisjes die meededen aan deze modeshow zijn dit werk niet gewoon en daarom mss dat ze niet overkomen zoals het moet. De kaartjes vond ik ook een punt dat ikzelf storend vond, blijkbaar zijn die nergens afgehaald.
                    Last edited by Bjokke; 5 december 2005, 20:41.

                    Comment


                    • #11
                      Re: modeshow

                      Bedankt voor de exif.
                      AF-C dus. Moest wel he.
                      natwork.be

                      Comment

                      Working...
                      X