Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wenskaartje 2005

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wenskaartje 2005

    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
    Opgelet op warmte van belichtingsapparatuur. Zowel flits als halogeenlicht is onderhevig aan temperatuur van de straler. M.a.w. als je verschillende belichtingen kort achter elkaar maakt of als je de verlichting telkens laat afkoelen zal andere kleurtemperatuur genereren. Studioflitsers of flitsers die niet helemaal ontladen bij één flits (gedeeltelijk vermogen afgeving) gaan dit ook produceren. Kijk ook of er een dichroisch filter in de verlichtingsapparatuur gebruikt wordt en zo ja of deze geen doorbrandingsverschijnselen (donkere vlekken) heeft.

    Henri
    De foto's zijn zonder belichtingsapparatuur of flitsers getrokken. Enkel natuurlijk invallend licht van een raam in de directe omgeving.

    Vriendelijke groeten,

    Comment


    • #17
      Re: Wenskaartje 2005

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
      De foto's zijn zonder belichtingsapparatuur of flitsers getrokken. Enkel natuurlijk invallend licht van een raam in de directe omgeving.

      Vriendelijke groeten,
      En dat is dooddoener nummer1 want daglicht verandert continu van kleurtemperatuur volgens stand van zon, bewolking, periode van de dag en orientatie.
      Wist je dat bij bewolkte hemel het licht aan de noorderkant tot 8000° Kelvin stijgt en da's blauw!!!!!!

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #18
        Re: Wenskaartje 2005

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
        En dat is dooddoener nummer1 want daglicht verandert continu van kleurtemperatuur volgens stand van zon, bewolking, periode van de dag en orientatie.
        De hele reeks foto's waaruit deze 3 kwamen zijn in een kwartier tijd getrokken. (veel langer heeft geen zin met zo'n ukkie )
        Welke tips kunt U me dan meegeven om die kleurschakeringen in zo'n korte tijdspanne met daglicht niet te hebben...?

        Vriendelijke groeten,

        Comment


        • #19
          Re: Wenskaartje 2005

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
          Goed gezien. Een opmerking waarvan ik je een verhelderend antwoord op kan geven. De aanvankelijke bedoeling van het kaartje was 1 foto te gebruiken. Ik schoot een hele reeks en er zaten zoveel leuke snoeten bij zodat ik besloot een reeksje van 3 foto's in 1 kaartje te zetten...
          Je zou wel 2 van de 3 foto's wat kunnen croppen zodat ze toch meer een geheel vormen ? Maar zoals Stef9620 opmerkte, de bestemmelingen zullen er wellicht niet over struikelen
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #20
            Re: Wenskaartje 2005

            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
            De hele reeks foto's waaruit deze 3 kwamen zijn in een kwartier tijd getrokken. (veel langer heeft geen zin met zo'n ukkie )
            Welke tips kunt U me dan meegeven om die kleurschakeringen in zo'n korte tijdspanne met daglicht niet te hebben...?

            Vriendelijke groeten,
            Zou opnamen maken bij, ofwel volledig open hemel zonder wolkjes en rond middaguur, ofwel volledig bewolkte hemel en natuurlijk witbalans aanpassen aan die omstandigheden.

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #21
              Re: Wenskaartje 2005

              Leuke foto's maar liever 3 uit hetzelfde standpunt. Verder super!
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X