Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Charlotte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Charlotte

Vorige week studioshoot gedaan met Charlotte.
    Op aanraden van Stijn Simons gefotografeerd in RAW en de foto's proberen instellen met Capture One Pro.
    Dit zijn paar resultaten. Het leuke is natuurlijk dat je achteraf alle kanten opkan van kleurtoon, witbalans enz.
    Ik vind het resultaat zeker niet slecht, maar ben wel benieuwd naar jullie idee.

Groeten, Gino
    http://www.e-designstudio.be

Re: Charlotte

vind ze mooi, maar wat mij wel stoort is, het lokje haar onder de linker arm (voor de kijkers rechts natuurlijk).
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

euuuhhhhhhhhh lokje??? Had da nie opgemerkt nee echt nie! Zal wel aan mij liggen zeker?

Grts Jan
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Dat laagje verf rond de ogen vind ik een beetje afbreuk doen aan het model. Persoonlijk had ik het liever puur natuur gezien.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

vind het zeker niet slecht hoor , enkel de opmerking over de kleur van de oogschaduw is hier ook van toepasing

Comment

Doe mij maar de 2e

Mooi velleke, PS werk ?

Ik werk bijna nooit in Raw
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik hou wel van de pose en uitstraling van de derde foto, alleen vraag ik me af of de foto niet beter zou zijn met een iets minder overbelichte hand. De opmerkingen over de make-up moet ik jammer genoeg bijtreden, al zal dit voor iedereen weer persoonlijke smaak zijn.
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Leuke foto's; knap werk!Knap model!
                Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste foto.
                En ik vind in tegenstelling tot de anderen dat die oogschaduw rond de ogen juist het gezichtje nog levendiger , sprakkelender en frisser maakt.
                Bij 3de foto is het inderdaad spijtig dat de hand wat overbelicht is. Die zou je zeker eens moeten overdoen.

Comment

Bedankt al voor de talrijke reacties

@Bouk: Je hebt gelijk, was me nog niet eens opgevallen
                  @FotoDirk & **********: Was normaal een shoot met aanwezigheid van haar zus ( als visagiste ), maar die kon op het laatste moment niet dus model was al opgemaakt ( en ik had dus niet veel in de pap te brokkelen )
                  @Lieven: Heb ze inderdaad laagje glamour meegegeven en enkele vlekjes weggewerkt
                  @Hombre en Marijke: Zoals ik reeds eerder zei: Deze foto's zijn in Raw gemaakt. Achteraf heb ik wat met de schuiverkes zitten spelen tot dit overbelichte effect. De originele ( hierbijgevoegd ) is echter niet overbelicht, maar daar stoort het kleurverschil tussen hand en gezicht me enorm ( daarom heb ik er redelijk aan geschoven )

Groeten, Gino

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk
                    Dat laagje verf rond de ogen vind ik een beetje afbreuk doen aan het model. Persoonlijk had ik het liever puur natuur gezien.
                    Zelfde opmerking voor algemene opmaak en nagelverzorging.
                    Witte hand en voorarm schijnt te wijzen op lange tijdsduur van deze houding, waarbij bloed wegstroomt. Altijd mee rekening houden bij geposeerde houdingen.

Henri
                    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                      Witte hand en voorarm schijnt te wijzen op lange tijdsduur van deze houding, waarbij bloed wegstroomt. Altijd mee rekening houden bij geposeerde houdingen.
                      Kan je wel een punt in hebben, nog niet zover gedacht.

Henri
                      Moet ik al de manicure ook beginnen verzorgen toch ? ROFL

Soms heb ik hier de indruk ipv. fotobeoordeling, dat we hier meer en meer te maken krijgen met een modelbeoordeling ( de gekende vleeskeuringen )
                      Groeten, Gino

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E-DesignStudio
                        Kan je wel een punt in hebben, nog niet zover gedacht.

Moet ik al de manicure ook beginnen verzorgen toch ? ROFL

Soms heb ik hier de indruk ipv. fotobeoordeling, dat we hier meer en meer te maken krijgen met een modelbeoordeling ( de gekende vleeskeuringen )
                        Bij studio opnames hoort dit erbij. Als je een opdracht uitvoert zal de uiteindelijke opdrachtgever ook zijn opmerkingen geven (soms heel veel, geloof me maar).En dat is de reden waarom ik hier al dikwijls gewezen heb op het feit dat de fotograaf zich best laat bijstaan door één assistent(e) (of meer).

Henri
                        lidnummer: BD0435BE

Comment

Henri

Goeie tip !!!
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Bij studio opnames hoort dit erbij.
                            Euhhhh Moet wel een onderscheid maken tussen een professionele opdracht voor één of ander artikel en een shoot met een amateurmodel die enkel wat foto's wil ( waar ze dan meestal nog niks mee doen ook )

Als je een opdracht uitvoert zal de uiteindelijke opdrachtgever ook zijn opmerkingen geven (soms heel veel, geloof me maar).En dat is de reden waarom ik hier al dikwijls gewezen heb op het feit dat de fotograaf zich best laat bijstaan door één assistent(e) (of meer).
                            Als je het zo omschrijft ga je inderdaad meer de professionele shoots op ( met pro modellen, of voor pro opdrachtgevers ).
                            Als het zo zit, en het resultaat gaat geld opbrengen, kom ik desnoods af met visagiste, styliste, manicure, kapper, belichtingsassistenten en noem heel de reutepeteut maar op he.
                            Maar zoals ik hierboven reeds schreef, ga ik die investeringen niet doen als het eindresultaat ook niks opbrengt. ( denk dat er hier maar weinig zijn )
                            Groeten, Gino

Comment

Henri
                              ik begrijp u nie meer zenne, precies enkel hier op uit om felle reacties uit te lokken, is dit uw bedoeling???

ik zette hier ooit een topic met fashionshoot, u vond het nodig demoderators in te lichten om te melden dat dit een publicitaire stunt was, dat het profgedoe was en nog zoveel meer.. ik hoorde met deze foto's hier niet thuis volgens u... u maakte nogal voorbarige conclusies om niet te zeggen 'beschuldigingen'...

in een andere topic (lieven lens - blue) vond u het o zo nodig te zetten dat dit aanleiding tot vulgariteit was... terwijl er volgens mij en nog velen een 'gewone' foto geplaatst werd

nu plaatst een 'amateur' hier foto's en u gaat beginnen over profshoots....

weet je wel wat je wilt?

volgens mij is dit hier door en voor amateurs.. heeft u een 'profobsessie'? een carrière gemist? je moet leren de dingen in hun context plaatsen, we beoefen een hobby!!!

Heeft u het budget om een visagiste, een styliste, een kapster en nog ne assistent te betalen voor een shootje? of bent u zodanig goed dat die mensen staan te springen om gratis dit bij u te komen doen?
                              Last edited by Chrisly; 12 november 2005, 11:23.
                              Chrisly... [B]www.christvilez.be

Comment

Working...
                              X