Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
naar mijn bescheiden mening gaat het hier wel degelijk om een modeshow en geen modellenshoot dus veronderstel ik dat de kleren hier van primair belang zijn en niet het model ( zou toch moeten ) dus denk ik dat het model er volledig zou moeten opstaan (toch tenminste op één foto ) maar kwalitatief is alles OK
Dat zijn de kleren van Fashion Michelle waar ik mijn stage doe!!!!!!!!!
Sorry nu over de foto
Model moet volledig, van hoofd tot voeten bij een modeshow... Ook proberen meisjes met een bril goed te fotograferen, zodat de rand van hun bril niet hun ogen in tweeën snijdt....
is het niet zo dat zelfs het hoofd en de benen er niet helemaal op moeten als het over de kleren gaat , al vind ik foto's waar ze helemaal op staan wel mooier.
als ik bepaalde sites bekijk zie je dit nogal veel , vind het nogal oneervol voor het model zelf
nikon d70 + nikkor 18-70mm + nikkor 70-300mm +Sigma APO MACRO 150mm+ Sigma Apo 70-200 EX + SB 600 www.thunderx.be
Ik heb hier vooral interesse in de tips, want volgende week mag ik ook foto's maken van een modeshow. Ik kan dus ook wat bijleren .
Dat de modellen er volledig moeten opstaan bij foto's van een modeshow, dat wist ik al wel (anders zie je natuurlijk de "mode" niet ).
Nja op deze foto is het dus niet zo, dus voor de poster van de foto kan het wel tof zijn om dat te weten....
Ow en uw licht vaneerste keer proberen goed te zetten voor de hele tijd, want die modellen komen en gaan hé.... Die staan niet twee minuten in een pauze... Dus gewoon proberen de gulden middenweg te vinden qua licht enzo....
is het niet zo dat zelfs het hoofd en de benen er niet helemaal op moeten als het over de kleren gaat , al vind ik foto's waar ze helemaal op staan wel mooier.
als ik bepaalde sites bekijk zie je dit nogal veel , vind het nogal oneervol voor het model zelf
Klopt. Indien het mode fotografie is, dan "hoeft" het hoofd en/of de voeten er niet volledig op te staan indien het schoeisels en/of eventueel hoofddeksel geen deel uitmaken van het geheel. Daartegenover zou ik die beslissing van het al dan niet fotograferen van het volledige hoofd of de voeten niet willen maken op het moment van afdrukken, maar eerder later. Ik zou dus steeds het volledige model erop zetten en dan later in de electronische doka snijden indien nodig.
My 2 cents, geïspireerd door een professionele mode fotograaf waar ik een jaar geleden eens mee mocht optrekken.
Comment