Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Experimenteren leidt tot ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Experimenteren leidt tot ...

Eens leuk bezig geweest in PS...
    Zelf weet ik het wel te smaken, ben eens benieuwd naar de open of klassieke geesten van anderen

Zodoende: reacties meer dan welkom

ps: de eerste zou iets donkerder moeten zijn, werk op verschillende schermen... (dus op dit scherm moet ie weer iets donkerder )

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Re: Experimenteren leidt tot ...

De eerste vindt ik iets te flets. Bij de tweede stoort me de lichte strepen in de rechter bovenhoek.

Maar vooral wel door gaan met experimenteren! (Want de kinderen van de buren zijn al voldoende gefotografeerd).
    Op een gave huid kun je niet scherpstellen
    Simpele albumpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
      Eens leuk bezig geweest in PS...
      Zelf weet ik het wel te smaken, ben eens benieuwd naar de open of klassieke geesten van anderen

Zodoende: reacties meer dan welkom

ps: de eerste zou iets donkerder moeten zijn, werk op verschillende schermen... (dus op dit scherm moet ie weer iets donkerder )
      Voor dit soort zaken sta ik altijd open. Experimenteren moet, omdat we ons steeds moeten vernieuwen. Dat is juist de charme van de fotografie. Anders gaan we niet alleen achteruit, maar op een zeker ogenblik verbleekt de betovering. We moeten ons kunnen blijven verbazen, en dat kan alleen als we steeds opnieuw dingen uitproberen. Zo, dat voor wat betreft het pedante gedeelte .

De foto's op zich winnen aan kracht in een serie, bijvoorbeeld in een reeks kleine kadertjes aan de wand. Zo zie ik het toch - want de aanzet heb je al gegeven. Verder vind ik clair-obscuur werk heel delicaat, meer transpiratie dan inspiratie. Daarom dat ik me zelden aan naaktstudies waag. Hier had ik misschien wat meer contrast gewild, om dan echt tot een low-key te komen.
      Maar misschien was dit niet de bedoeling.
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

De eerste komt inderdaad niet goed over... Ik denk dat toen ik hem bewekte, het scherm van de laptop iets te scheef stond, want toen was ie donkerder en contrastrijker...
        Maandag of dinsdag zal ik eens zien of ik hem terug kan krijgen zoals ik hem eerst zag...

Bedankt alvast voor de commentaren... Ik weet wat low key is, maar kan er momenteel niet echt een specifiek beeld bij plaatsen... Dus ik kan niet zeggen dat dat echt de bedoeling was.

Ik ga er in alle geval nog mee verder, misschien dat het soms iets té is... Heb weer een ideetje voor Patricia bvb., Danny zal ik hopelijk terug krijgen zoals ik dacht dat ie was, en dan nog eens bekijken

Comment

Ik vind het ook positief dat er mensen zijn die blijven experimenteren en/of een eigen specifieke stijl zoeken.
          Deze beide voorbeelden zijn m.i. nu toevallig wat minder geslaagd.
          De eerste is inderdaad te "zacht", d.w.z. mist wat contrast. De tweede heeft dat probleem ook wat. Van deze weet ik eigenlijk niet goed wat ik moet denken.
          Maar zoals eerder al opgemerkt werd, blijf experimenteren en laat ons af en toe over je schouders meekijken .
          Jan Akkermans
          (BD1097BE)
          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

wel ajuintje ik vin het wel geslaagd eigenlijk
            Het enige minpunt is het contrast, maar volgens mij is dat heel makkelijk op te lossen met PS
            Zo vind ik hem persoonlijk al een pak beter...
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Sam, zo zag hij er bij de bewerking ook uit, maar ik denk dat ik toen niet goed voor het scherm zat (laptop), en dus eigenlijk te licht werkte, vermits ik dacht dat het donker was...

Bedankt voor de bewerking, zo had ik hem ook (dacht ik), maar nu moet ik het niet meer fiksen

Comment

Knap Ajuin blijven experimenteren
                mvg,
                Ludo V.

Comment

Working...
                X