Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret vriendin te Gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portret vriendin te Gent

Een van mijn eerste foto's met mijn nieuwe 10-20 Niet direct een ideale portretlens maar wou alles wat uitproberen en als je op een terras zit...

Het is een rare compositie, normaal zou je eerder naar binnen laten kijken of anders kadreren maar links van mij was een vieze glazen wand en de zon kwam langs links dus dit was het beste kant om naar te kijken.

Tweede versie door tip aquarius:

Last edited by rept; 25 september 2005, 02:08.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

Re: Portret vriendin te Gent

nou ik vind het een mooie opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dromerig en ongedwongen! Spreekt me zeker aan.

Comment

Bekijk deze foto nu voor de tweede maal en vind dat er toch iets meer in steekt....Dat rechtse deel heeft geen enkele waarde, waarom dan niet gewoon croppen tot een perfect vierkant, dan lijkt hij hier om mijn scherm toch intressanter of niet??? Ogen lichtjes verscherpt. Indien niet gewenst verwijder ik dit aanstonds...

D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

Comment

de crop van Aquarius vind ik een prima verbetering nu enkel nog de uitgebrande delen trachten aan te passen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
            de crop van Aquarius vind ik een prima verbetering nu enkel nog de uitgebrande delen trachten aan te passen
            Laat ik aan de meester over
            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
            BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
              Bekijk deze foto nu voor de tweede maal en vind dat er toch iets meer in steekt....Dat rechtse deel heeft geen enkele waarde, waarom dan niet gewoon croppen tot een perfect vierkant, dan lijkt hij hier om mijn scherm toch intressanter of niet??? Ogen lichtjes verscherpt. Indien niet gewenst verwijder ik dit aanstonds...
              Ik had dit als eerste bewerking ook gedaan (alvorens z/w te maken enz...) maar heb het terug ongedaan gemaakt en in de plaats de rechterkant verdonkerd. Misschien is crop toch beter, zeker laten staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                Roland, een schuchtere poging...maar schiet nu niet op de pianist

BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
                  Roland, een schuchtere poging...maar schiet nu niet op de pianist
                  Ziet er inderdaad beter uit, het origineel was niet uitgebrand, dit was het gevolg van teveel contrastverhoging. Ben dan maar opnieuw begonnen met crop zoals je aangaf en minder contrast deze keer, bedankt voor hulp

Comment

Inderdaad, de tweede versie ziet er beter uit dan het origineel .
                    (Het zit hem soms in kleine dingen)
                    Jan Akkermans
                    (BD1097BE)
                    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Toen ik de horizontale foto gisteren voor het eerst zag was mijn onmiddellijke reactie hem even in een kleiner venster plaatsen en met de scrollbars er een vierkante foto van maken. 'k had op dat moment geen tijd om dit met het origineel te doen en hij stond in Showcase dus daar kan het gevoeliger liggen om iemand anders zijn foto aan te passen.

Ik zie de thread een dag later terug en.... een schoon vierkante uitsnede. 'k ben daar absolute fan van, vooral omdat weinig foto's zich er toe lenen.

't is ne schone
                      DigiCam

Comment

Working...
                      X