Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
leuke/mooie resultaten, maar ik ben wel eens zeer benieuwd naar één van de originele foto's, dus zonder enige vorm van bewerking... wil je er geen van tonen, mag je altijd naar sieben@tiscali.be sturen...
ben eens curieus
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...] Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Leuke glamour-fotografie, maar ik heb toch liever een dame met een minder harde kaaklijn.
Miriam heeft gelijk. Doordat die harde kaaklijn minder opvalt in de eerste vind ik die ook de mooiste.
Beauty need only be a whisper Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST
Dat van die kaaklijn is juist, ben in mijn opzet geslaagd want het is wel degelijk een man die daar poseert, dit is een travestie van de groep sistersontour, heb de foto's en hun site gemaakt.
Groetjes, Rudi
Dat van die kaaklijn is juist, ben in mijn opzet geslaagd want het is wel degelijk een man die daar poseert, dit is een travestie van de groep sistersontour, heb de foto's en hun site gemaakt.
Groetjes, Rudi
Dat het een travestiet was had ik al begrepen; ik ben niet van het platteland ...
Als je bedoeling was om te verbergen dat zij een hij is, ben je toch niet geslaagd. Dat was ook de betekenis van mijn opmerking over de zichtbaarheid van het haar: de inplant en de vorm van het haar bij het oor en in de nek zijn typisch mannelijk. De zichtbaarheid daarvan doet af aan het beoogde effect. En ook de opmerking dat ik liever een dame zie met een minder hoekige kaaklijn had je aldus kunnen interpreteren. Maar om dat beter te begrijpen had je moeten weten dat ik niet op heren "val"
Overigens waren de zogenaamde androgyne modellen een aantal jaar geleden erg in trek op de catwalks van Parijs. Dat was (en misschien is het nog steeds) een goudmijn voor transseksuele modellen. Vaak waren/zijn het prachtmeiden die helemaal niet voldoen aan het beeld dat veel mensen van transseksuelen hebben.
Ik weet niet of je behalve glamour-fotografie ook nog een andere, meer maatschappelijke, bedoeling hebt met de foto's van drag-queens. Maar als je op enige wijze geïnteresseerd bent in het "gender bender'-aspect in je eigen foto's, dan zou je misschien ook eens moeten kijken naar het werk van de Belgische fotograaf Marc De Clercq. Samen met journaliste Estelle Slegers heeft hij onder titel Planet Gender eerst aan een serie portretten van transseksuele mensen gewerkt. Zijn nieuwe fotoserie Mijn Genderidentiteit vind ik veel interessanter. Hij fotografeert allerlei mensen die zelf aangeven in welk hokje ze willen worden gestopt. Anders dan de drag-queens en de hypervrouwelijke transseksuelen van de catwalks, laat die serie gewone mensen zien die op de een of andere manier niet (willen) voldoen aan het gebruikelijke man/vrouw-beeld. Of soms ook weer wel, maar die mensen zijn zich (vaak door hun beroepsmatige betrokkenheid) bewust dat de tweedeling man/vrouw voor veel mensen niet zo vanzelfsprekend is.
Als je foto's bedoeld zijn om een speciale blik te geven op het fenomeen "mens", dan maakt het mij weinig uit of je oude mannetjes, opgetutte jonge meisjes, huismoeders, travestieten of de kerstman fotografeert. Maar als het je doel is om mensen te doen geloven dat een drag-queen een vrouw zou zijn, dan vind ik je fotografie niet zo interessant.
Het enige wat ik wou doen met deze foto's is eens iets leuks te laten zien, niet om discussies te voeren. Ik en nog heel veel mensen rondom mij vinden ze gewoon leuk, en dat moet kunnen, of niet ?
Het is helemaal niet de bedoeling om wat dan ook aan te kaarten.
Just for fun because the world is crazy enough
Wil je meer foto's zien ga dan eens een kijkje nemen op hun website die ik onlangs maakte,
Deze fotos, hoewel technisch perfect, zijn kouder dan de Noordpool. Zij stralen geen warmte, geen gevoel, hebben geen hart en zijn een kaakslag aan het vrouwelijke "canon". Het is een parodie met slechts één doel: geldgewin.
Als fotograaf en designer ben je wel 100% geslaagd in dit soort fotografie en kan ik wel de grootste bewondering opbrengen voor je vakkundig optreden .
dankuwel voor de kritieken, persoonlijk vind ik dat deze belichting ijskoud mag zijn, andere dingen zal ik dan wel met warmte vastleggen hoor.
Het hangt er allemaal een beetje vanaf vind ik.
Andere foto's vind je dan op mijn website, die zijn dan met andere bedoelingen genomen.
Het enige wat ik wou doen met deze foto's is eens iets leuks te laten zien, niet om discussies te voeren.
Wil je meer foto's zien ga dan eens een kijkje nemen op hun website die ik onlangs maakte,
groetjes, Rudi
Een forum is een discussieplatform. Als je hier foto's toont is dat normaliter om ze te laten beoordelen en er een interessante discussie rond te voeren. Jij wilt dat blijkbaar niet... Met het feit dat je in iedere reply een url in de verf zet waar je nog meer foto's kan zien van hen, lijkt het me eerder dat je hier gewoon post om te spammen en veel bezoekers wilt lokken op hun site...
On topic: de foto's zijn technisch perfect, maar ook mij vielen meteen de reeds door anderen genoemde details op waar jij als fotograaf had moeten op letten bij de opname en zo uit de hand had moeten werken.
Just my two cents...
Ik wil iedereen bedanken die reageerde op mijn foto's, ik heb er ondertussen weer nieuwe gemaakt van één van de leden van Sisters on tour en zal ze later ook nog wel eens posten,
Comment