Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

the master himself at work

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• the master himself at work

Jaja, dit is onze hvr-oosterzeele die vlinders aan het vastleggen is met de Canon Mark II in de vlinderrijke streek van de Viroin.

en wat fotografeerde hij toen : een koppeltje Bruine Zandoogjes

groeten,
    Gunther
    Canon 7D
    Sigma APO Macro F/2.8 150mm
    Canon F/4 17-40mm

Re: the master himself at work

Knappe foto die eerste

de tweede iets minder

Die ir's toch, die stijgen meestal boven zichzelf uit, zie maar naar die driepikkel

Hopelijk heeft hij tijdens het nemen van deze foto niet teveel "vliegskes" ingeslikt

Comment

LOL, ik sta er wel stom op hé?

Voor wie de resultaten wil zien : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/viroin

Comment

Nee hoor, Hans, je staat er niet stom op. Maar vertel eens.... ben jij zo'n klein ventje of is dat statief zo ontzettend groot

Leuke foto's, allebei!

groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
          Nee hoor, Hans, je staat er niet stom op. Maar vertel eens.... ben jij zo'n klein ventje of is dat statief zo ontzettend groot

Leuke foto's, allebei!

groeten, Miriam
          Naar Hollandse maatstaven ben ik een kleintje : 1m70 en die vlinders zaten te hoog voor mij, dus statief ietsje hoger gezet (geen middenzuil) en Anglefinder C uitgehaald.

Comment

twee leuke opnamen, de eerste erg goed, maar ik kijk met mijn andere oog.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Twee mooie! Zo zien we eens hoe sommige plaatjes tot stand komen! Tof!

Grtz,F@bke
              Lach zo lang je leeft, want je leeft zo lang je lacht.
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

Comment

eindelijk nekeer ne sexy vent bij modellen

Comment

Leuk om ook eens de fotograaf in actie te zien.

Heel mooie foto's op de site van hvr

Als jullie naar de Viroin gaan, is dat dan een daguitstapje of overnachten jullie in een hotel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door April
                    Leuk om ook eens de fotograaf in actie te zien.

Heel mooie foto's op de site van hvr
                    Idd en nu kunnen ons ook een beeld vormen van Hans
                    Ik dacht altijd dat Hans een al wat oudere man zou zijn, niet dus.
                    Canon Powershot S2 IS.
                    Mvg, Vedi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                      Naar Hollandse maatstaven ben ik een kleintje : 1m70 en die vlinders zaten te hoog voor mij, dus statief ietsje hoger gezet (geen middenzuil) en Anglefinder C uitgehaald.
                      ...en waarom geen trapladdertje i.p.v. een 'Anglefinder C'?
                      Nog een geluk dat de prachtige foto's véél goedmaken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vedi.
                        Idd en nu kunnen ons ook een beeld vormen van Hans
                        Ik dacht altijd dat Hans een al wat oudere man zou zijn, niet dus.
                        02/1962

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac
                          ...en waarom geen trapladdertje i.p.v. een 'Anglefinder C'?
                          Da's een heel handige tool maar te zwaar om mee te sleuren .

Comment

Als "ik" naar de Viroin ga, is dat meestal maar voor één dag.
                            Overnachten is daar probleem door de vele gîtes die je daar kan huren.

Veelal ga ik met een aantal vrienden - amateur fotografen, maar soms ook alleen. Ik ben ervan bewust dat ik daar nog héél wat te ontdekken heb in die prachtige streek maar zeer kwetsbaar gebied.

Meer en meer mensen leren die streek kennen.
                            In sommige mensen heb ik echter geen vetrouwen.
                            Vandaar dat ik nooit de juiste plaats aangeef waar ik de vlinder heb gevonden. Vele forums ( zoals ook die van Zuid-West Vlaanderen) worden afgeschuimd door vlindervangers. Die verkopen de prachtige vlinders aan stuntprijzen aan buitenlandse verzamelaars. Onlangs werd een volledige populatie van Blauwe Weerschijnvlinder weggevangen net over de grens in Frankrijk. Zelfs liepen er al van die Japanerkes rond met netten
                            Vorig jaar werd in de Ardennen ook een ganse populatie van Grote Vuurvlinder weggevangen doordat er iemand de exacte plaats had vrijgegeven.

Daarop vraag ik ook aan iedereen die een zeldzaam beest of vlinder vangt, nooit de vindplaats te vermelden bij hun foto.

Soms zijn er wel mensen die het te weten apprecieren dat ze eens met mij mogen meegaan om een kleine deeltje van de streek langs de Viroin eens te mogen verkennen.

Vannacht vertrek ik naar Tirol voor een aantal andere typische vlindersoorten te gaan bekijken en hopelijk op een deftige manier vast te leggen.
                            De Apollovlinder staat bovenaan het lijstje !

Groeten,
                            Gunther
                            Canon 7D
                            Sigma APO Macro F/2.8 150mm
                            Canon F/4 17-40mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther
                              Als "ik" naar de Viroin ga, is dat meestal maar voor één dag.
                              Overnachten is daar probleem door de vele gîtes die je daar kan huren.

Veelal ga ik met een aantal vrienden - amateur fotografen, maar soms ook alleen. Ik ben ervan bewust dat ik daar nog héél wat te ontdekken heb in die prachtige streek maar zeer kwetsbaar gebied.

Meer en meer mensen leren die streek kennen.
                              In sommige mensen heb ik echter geen vetrouwen.
                              Vandaar dat ik nooit de juiste plaats aangeef waar ik de vlinder heb gevonden. Vele forums ( zoals ook die van Zuid-West Vlaanderen) worden afgeschuimd door vlindervangers. Die verkopen de prachtige vlinders aan stuntprijzen aan buitenlandse verzamelaars. Onlangs werd een volledige populatie van Blauwe Weerschijnvlinder weggevangen net over de grens in Frankrijk. Zelfs liepen er al van die Japanerkes rond met netten
                              Vorig jaar werd in de Ardennen ook een ganse populatie van Grote Vuurvlinder weggevangen doordat er iemand de exacte plaats had vrijgegeven.

Daarop vraag ik ook aan iedereen die een zeldzaam beest of vlinder vangt, nooit de vindplaats te vermelden bij hun foto.

Soms zijn er wel mensen die het te weten apprecieren dat ze eens met mij mogen meegaan om een kleine deeltje van de streek langs de Viroin eens te mogen verkennen.

Vannacht vertrek ik naar Tirol voor een aantal andere typische vlindersoorten te gaan bekijken en hopelijk op een deftige manier vast te leggen.
                              De Apollovlinder staat bovenaan het lijstje !

Groeten,
                              Gunther
                              Succes, Gunther, in Tirol
                              Ben een fan van je vlinderfoto's.
                              mvg,
                              Ludo V.

Comment

Working...
                              X