Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Bos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Het Bos

Onlangs weer wezen buiten spelen. Dit keer met een oud objectief op de camera.

(ik weet dat sommige mensen dit helemaal niets vinden. Maar dat houd me niet tegen)

fantastische fotos met superbokeh... enkel in de eerste foto stoort me het rode een beetje... just my 2 cts....
    nikon coolpix s9100

Comment

Laat u vooral niet tegenhouden. Oude objectieven hebben een eigen karakter en zorgen voor resultaten die met modern materiaal niet te reproduceren zijn.
      Verder bepaalt de smaak van de kijker wat hij/zij er van vindt.
      Reflex of spiegellenzen geven ook een gelijkaardige bokeh en hier vind ik dat best origineel en stoort het me helemaal niet, het geeft het beeld iets sprookjesachtig.

Comment

2 schitterende foto's....

Ik ben fan van het Bokeh van deze catadioptrische lens Zoals ik geleerd heb bij de kat

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
          Laat u vooral niet tegenhouden. Oude objectieven hebben een eigen karakter en zorgen voor resultaten die met modern materiaal niet te reproduceren zijn.
          Verder bepaalt de smaak van de kijker wat hij/zij er van vindt.
          Reflex of spiegellenzen geven ook een gelijkaardige bokeh en hier vind ik dat best origineel en stoort het me helemaal niet, het geeft het beeld iets sprookjesachtig.
          Ja klopt, het is een heel ander karakter wat ze hebben. Heel ander contrast en kleurweergave die eruit komt. Weleenswaar niet zo scherp als menig ander objectief wat ik in de tas heb. Maar scherpte is ook niet alles.
          Deze 2 shots had ik normaal met m'n 200mm f2 gedaan. Maar dat wordt soms ook een beetje saai. Gewoonweg omdat die te perfect is.
          Toen ik lang geleden ooit begon met fotografie hadden lenzen nog die bijzondere eigenaardigheden. Die je ook weer kon triggeren, zoals bijvoorbeeld flares.

Tegenwoordig zie ik dat men filters kan kopen om een perfecte lens weer eigeaardige eigenschappen te geven. De wereld op z'n kop.​

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
          2 schitterende foto's....
          Ik ben fan van het Bokeh van deze catadioptrische lens Zoals ik geleerd heb bij de kat
          Rob,
          ​Dank je, jazeker, er zit wel altijd enige opbouw in. Eerst de beestjes thuis, daarna m'n vrouw, en later echte modellen zodra ik helemaal door heb hoe er goed mee te werken, en weet wat de do's en dont's zijn.

Comment

2 keer knap - mooi effect heeft die lens
            Peter
            mijn website : klik

Comment

Working...
            X