Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cara in de studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cara in de studio

Enkele beelden van een studioshoot met Cara

Aan deze foto heb ik een beetje zitten prutsen ( kleurbalans en levels ), en vraag niet waarom

Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Re: Cara in de studio

Gezien nog niemand een reply geeft, zal ik maar de spits afbijten:

N°3 vind ik technisch de beste (kleur, belichting, pose.....)
    N°2 heeft mij een beetje teveel roodzweem, toch eens opnieuw met uw WB spelen. Ik vind ook het gezicht niet scherp genoeg (mond).
    N°1 ik vind dat het strijklicht een beetje teveel de oneffenheden in de huid doet uitkomen.

Ik zou het zeker niet beter kunnen, maar van jou hebben we al beter gezien.

Dirk
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

2 vind ik absoluut niks, om één of andere reden is haar gezicht daar vervormd/lelijk uitgekomen!

1 vind ik teveel buik, 3 is dus veel beter, spijtig dat ze in foto 3 de broek niet aanheeft van foto 1 dat geeft meer detail vind ik, maar nu ben ik aan't muggenziften ...

Bij foto 1 & 2 vind ik het hoofd ook iets te veel afgesneden, zo verberg je te veel van haar toch wel mooie haar!

Comment

mee eens hoor, zeker wat het hoofd betreft.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Alle drie de poses en dito opnames zijn ok maar wat stoort zijn de sieraden, de cropping telkens aan de bovenkant en bij de eerste ook aan de zijkant. Als je cropt moet je doorcroppen of niet doen. Maar al bij al toch leuke opnames.

Comment

Zeker geen super sessie, softe beelden door minder goede processing (?) of door een minder goede optiek (?)

In volgorde IMHO

Nr3 - Nr1- en Nr2 is geen keeper, precies een gekookt kreeftje, verticaal klasseren!

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Qua belichting, pose en compositie vind ik alle drie de drie foto's goed.
              Qua focus vind ik ze geen van drieën echt goed en van met name de tweede vind ik de kleuren veel te rood en van alledrie vind ik dat je het model meer deugt doet door een beetje de huidonregelmatiheden weg te shoppen, hoewel men daar ook makkelijk te ver in gaat..

groet

Comment

Focus niet goed ???
                Kijk eens goed naar de ogen van het model ik denk niet dat je daar veel aan kan verbeteren.
                Volledig akkoord als je van mening bent " ik hou niet van die softfocus look " maar dat is iets anders dan scherpstellen of softe lenzen te hebben.

De foto's zijn bewerkt met een ( slim ) softfocus action.
                Vooralleer de lagen terug geflat worden gom ik in de bovenste ( softfocus ) laag alles weg wat scherp moet zijn (ogen, delen v/h haar, kledij ).
                Zo krijg ik een foto met een softfocus effect op de huid maar niet op de delen die scherp moeten zijn. Vandaar misschien de indruk niet scherp te zijn.

Comment

Tegen de draad in vind ik het perspectief punt van 2 het beste, alleen jammer dat deze net kwalitatief minder goed over komt (kleurzweem, w/b en te crappe cropping)
                  www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                    Focus niet goed ???
                    Kijk eens goed naar de ogen van het model ik denk niet dat je daar veel aan kan verbeteren.
                    Volledig akkoord als je van mening bent " ik hou niet van die softfocus look " maar dat is iets anders dan scherpstellen of softe lenzen te hebben.

Vooralleer de lagen terug geflat worden gom ik in de bovenste ( softfocus ) laag alles weg wat scherp moet zijn (ogen, delen v/h haar, kledij ).
                    Zo krijg ik een foto met een softfocus effect op de huid maar niet op de delen die scherp moeten zijn. Vandaar misschien de indruk niet scherp te zijn.
                    Ik gebruik ongeveer dezelfde methode maar pas nad de actie en het gommen dus als het beeld terug op 1 laag zit nog een beetje USM toe op het volle formaat. Dan een verkleinde versie maken voor het Internet op 120 X 180 mm @100 dpi in sRGB en weerom bij de verkleining een beetje USM toevoegen.
                    Geloof me dit verschil is duidelijk merkbaar, nu peroonlijk vind ik als je de soft glamour look wenst dat dan ook de moedervlekjes eerst worden weg geretoucheerd.

MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

het klopt ook niet dat het model 3x een andere huidskleur krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                        Focus niet goed ???

Het spijt me maar ik vind de ogen niet goed scherp, maar dat zou natuurlijk ook door de verkleining van het origineel kunnen komen.

groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                          Ik gebruik ongeveer dezelfde methode maar pas nad de actie en het gommen dus als het beeld terug op 1 laag zit nog een beetje USM toe op het volle formaat. Dan een verkleinde versie maken voor het Internet op 120 X 180 mm @100 dpi in sRGB en weerom bij de verkleining een beetje USM toevoegen.
                          Geloof me dit verschil is duidelijk merkbaar, nu peroonlijk vind ik als je de soft glamour look wenst dat dan ook de moedervlekjes eerst worden weg geretoucheerd.

MVG, Jeff
                          Ik ga dit eens proberen, thanks voor de tip !

De moedervlekjes laat ik staan ( maakt deel uit van die persoon ), puistjes daarintegen ...

Comment

Omdat velen dit toch wat de mindere foto vonden, heb ik mij de vrijheid veroorloofd om hem eens te bewerken.
                            Sorry voor de moedervlekjes, die verdwenen zijn.

Ik heb natuurlijk enkel bewerkt uit esthetish standpunt, en wat de fotograaf en het model er van vinden is natuurlijk een andere zaak.

Hem 'vertikaal klasseren' zou ik misschien toch niet doen.

Last edited by maniac; 19 juli 2005, 03:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medidoc
                              Gezien nog niemand een reply geeft, zal ik maar de spits afbijten:

N°3 vind ik technisch de beste (kleur, belichting, pose.....)
                              N°2 heeft mij een beetje teveel roodzweem, toch eens opnieuw met uw WB spelen. Ik vind ook het gezicht niet scherp genoeg (mond).
                              N°1 ik vind dat het strijklicht een beetje teveel de oneffenheden in de huid doet uitkomen.

Ik zou het zeker niet beter kunnen, maar van jou hebben we al beter gezien.

Dirk
                              Hier wil ik me bij aansluiten.
                              De witte partijen echter zijn op het randje...
                              Nr.3 komt heel goed over qua expressie.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X