Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu en dan eens uw nek uitsteken ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nu en dan eens uw nek uitsteken ....

kan geen kwaad , maar deze stam doet het altijd. Ben op verlof geweest in Thailand en de Long neks gaan bezoeken. Vanaf een jaar of zes krijgen jonge meisjes deze ringen om hun nek om hen te beschermen tegen tijgerbeten ( Zie het nut er niet van in maar...) Toen zij er ook het nut niet meer van inzagen begon die traditie te verdwijnen maar ze doen het verder om de toeristen te trekken. Ze zijn oorspronkelijk van Birma en gevlucht naar Thailand. Vond het wel een schoon modelleke
    Groeten Norre

You only live once, but if you live good, once is enough !!
    ---------------------------------------------------
    Nikon 5700 + Nikon D 70 s

Re: Nu en dan eens uw nek uitsteken ....

Mooie foto (maar dat knal rode lijstje is in de uitverkoop gekocht...) Gewoon een dun lijntje zou hier toch beter staan, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

ter informatie: het zijn geen losse ringen maar één lange dunne buis die om de hals wordt gewikkeld. Niet dat ik er zelf ben geweest maar met Discovery Channel leer je dat soort dingen, nietwaar

groeten, Miriam

PS. ik ben blij dat discovery channel nog niet bestond toen ik jong was, mijn vader zou zoiets vast en zeker hebben ingezet als middel tegen zuigvlekken in mijn hals (hmmmmppppfffff... tijgers... niks niet... dat zeggen die vaders tegen hun dochters, maar het heeft niks met tijgers te maken )

Comment

hoi,

Knappe foto

Ik vind de kader wel passen bij deze foto. Hij had mischien wat smaller mogen zijn, maar ik vind het toch knap gedaan.

mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
        PS. ik ben blij dat discovery channel nog niet bestond toen ik jong was, mijn vader zou zoiets vast en zeker hebben ingezet als middel tegen zuigvlekken in mijn hals (hmmmmppppfffff... tijgers... niks niet... dat zeggen die vaders tegen hun dochters, maar het heeft niks met tijgers te maken )
        Zuigvlekken, hier komt de ware aard van Miriam boven.
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Had een zeer mooi beeld kunnen zijn, jammer dat je die handen afgesneden hebt
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Bij deze foto heb ik dezelfde gemengde gevoelens als ik al in dit topic verwoord had:Een mooie foto van een helaas gruwelijke "traditie".

Comment

Een knappe foto

Wat de traditie betreft, iedereen mag daar zij mening over hebben, maar wie zijn wij om hun te veroordelen Wij eten koeien terwijl ze in India vereerd worden. Ze geloven dat de geesten van hun voorouders erin leven als ik het goed heb. Ik kan me voorstellen dat zij op ongeveer dezelfde manier tegen onze gewoonten aankijken als wij tegen de gewoonten van andere volkeren.

Just my 2c
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Op zich is dat niet erg verschillend van onze tatouages of piercings. Het is bovendien niet de nek die wordt uitgerokken, maar de schouders die naar beneden worden gedrukt door die ringen. De mythe dat hun nek zou breken als ze die dingen afdoen is dan ook helemaal uit de duim gezogen.

Heel mooi portret van een andere traditie en esthetiek. Alleen spijtig van de drukke achtergrond, maar daar kan je in zo'n hut natuurlijk niet veel aan doen.
                Last edited by Geert1845; 16 juli 2005, 15:28.

Comment

voor mooie en goed belichte foto
                  off topic: wat betreft de vergelijking met tato en piercing .... daar krijg je misschien een allergie of lokale huidreactie van maar meestal toch geen ademhalings- longproblemen. Te vergelijken met de mishandeling als schoonheidsideaal van destijds de chinese voetjes. En ja wie zijn wij en wat doen wij om daar over te oordelen
                  Last edited by Guest9; 16 juli 2005, 00:05.

Comment

Mooie foto.
                    Jammer van dat rode kader. Zonder kader, of een heel fijntje, zou het mooie licht in het gelaat en vooral de mooie kleuren beter tot hun recht komen.

Groetjes
                    Skitch
                    " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Ik treed Skitch bij, het kader trekt alle aandacht en verknalt de foto

Comment

Wegens teveel kritiek op mijn kader (Was inderdaad een beetje derover)
                        heb ik er een nieuwke opgezet. Hopelijk valt ie meer in de smaak.

Lieven
                        De handen staan er inderdaad spijtig genoeg niet op ( ook niet op de originele)
                        Zou wel gerust nog eens willen terug gaan om te herdoen

Norre
                        PS Bedankt allemaal voor de reacties

Groeten Norre

Comment

D'as al véél beter hé

Dat schaduweffekt gaat hier wel volledig de mist in doordat het forum (gelukkig) niet met een witte achtergrond werkt

Comment

Ik vind die collectie gekleurde tafellakens er ook goed bij passen, alleen had ge die kartonnen dozen eerst wel mogen wegzetten hé
                            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Da meiske zat dan ook in haar winkelke hé. Kon me daar moeilijk beginnen te moeien.
                              Groeten Norre

Comment

Working...
                              X