Foto bewust omgezet naar ZW en ook korrel effect toegevoegd.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Moeder Dochter Moment
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht'Foto bewust omgezet naar ZW en ook korrel effect toegevoegd.' Wat is de toegevoegde waarde daarvan?
Korrel toegevoegd : beetje vervreemdend effect, in de originele opname wat "bleke" gelaatstrekken en ook de haren "verdwijnen" nu iets beter in de achtergrond.
Dus ... beide wel doelbewust bedacht en uitgevoerd.Piet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PiDiGi Bekijk bericht
ZW omzetting : foto genomen op het strand met achtergrond zee, lucht en storende horizon, dit alles in kleur, dus naar ZW om de kleurschakeringen te elimineren.
Korrel toegevoegd : beetje vervreemdend effect, in de originele opname wat "bleke" gelaatstrekken en ook de haren "verdwijnen" nu iets beter in de achtergrond.
Dus ... beide wel doelbewust bedacht en uitgevoerd.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
jij alleen kan vergelijken met het origineel - maar voor mij verdwijnen de wapperende (?) haren boven het hoofd niet echt hoor
weet dat een mislukte camouflagepoging dikwijls meer aandacht tekt dan het origineel - was dit niet natuurlijker
Er is ook heel veel detail verdwenen in die haren
voor de rest wel mooie dames en aangenaam portretmijn website : klik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtjij alleen kan vergelijken met het origineel - maar voor mij verdwijnen de wapperende (?) haren boven het hoofd niet echt hoor
weet dat een mislukte camouflagepoging dikwijls meer aandacht tekt dan het origineel - was dit niet natuurlijker
Er is ook heel veel detail verdwenen in die haren
voor de rest wel mooie dames en aangenaam portret
Van deze alledaagse foto heb ik getracht om iets meer speciaal, indringender te maken door een aantal tools.
Als je de aangepaste versie bekijkt, is dit (volgens mij) toch een hele verbetering.
Piet
Comment
-
-
Tja, il y a á boire et á manger, nietwaar?
Voor mij zijn dit gewoon 2 dames die een gezellig moment bewaren voor later. Voor u zijn het waarschijnlijk 2 dames waar een ganse geschiedenis aan hangt en heel wat emotioneel gekleurde herinneringen aan gekoppeld zijn. We kijken dus naar verschillende beelden. Dat is ook de reden waarom u door de bewerking in het beeld meer gevoel wou steken (erg geslaagd, vind ik).
Ook fotografisch vond ik 2 aanpassingen nodig: de huizen links achter verstoorden hoe dan ook de sfeer van de rest van de kleurenfoto en zoals Sien al opmerkte: teveel lucht in het kleurenbeeld. Met beide details bent u het blijkbaar eens want in de bewerkte versie heb u dat aangepast.
Wat de verdere aanpassingen betreft: dat is het heilig recht van de auteur (ik heb het hier al niet meer over de fotograaf) die al de opborrelende gevoelens en herinneringen vertaalt in een voor hem passende grafische omzetting.
Zelf zou ik het korrelig patroon niet toegevoegd hebben, ook al maskeert dit de wat mindere beeldkwaliteit van het origineel. (oudere gsm?)mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/
Comment
-
Knappe bewerking. Heel sfeervol. Een hoogst persoonlijke interpretatie/bewerking, en daar is niets mis mee. Integendeel, het maakt de opname tot jouw beeld en daarmee kom jij naar buiten.
Wat het haar betreft kan ik volgen dat je dit misschien nog kan wegwerken in het z/w beeld.Straatfotograaf in Antwerpen
Comment
-
Allen bedankt voor de commentaar.
Dit dubbelportret heeft voor mij een persoonlijke emotionele waarde en de techniciteit van het origineel was spijtig genoeg niet voldoende.
Door het gebruik van een aantal tools heb ik dus inderdaad dit "gebrek" trachten te verhelpen (beetje te verdoezelen).
Een TOP foto zal het nooit worden, maar dat is in dit geval (nogmaals persoonlijk) ietwat ondergeschikt.
De hint over de "wapperende haren" hou ik zeker in gedachte voor een bijkomende aanpassing.Piet
Comment
-
Comment