Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uit het huwelijk van Inneke en Igmar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uit het huwelijk van Inneke en Igmar


    29/6/24
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

  • #2
    Ik twijfel een beetje,

    Ik denk dat hij mooier is in kleur.
    In deze uitvoering vallen de lichte vlekken op de gezichten nogal hard op.
    ​​​​
    de pose vind ik wel knap.

    Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Heel moeilijk omstandigheden lijkt me - met die harde zon.
      goed gebruik gemaakt van de schaduw van dat boompje
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
        .....
        In deze uitvoering vallen de lichte vlekken op de gezichten nogal hard op.
        Is inderdaad wat storend.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Bij het maken van dergelijke foto's met harde contrasten gebruik je een reflectiescherm. Deze foto kleur of zw/w met uitgebeten hoge lichten alsof ze een ziekte hebben kan beter in het emmertje

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Heel moeilijk omstandigheden lijkt me - met die harde zon.
            goed gebruik gemaakt van de schaduw van dat boompje
            En allen die reageerden.

            Het is inderdaad geen gemakkelijke en de omstandigheden waren niet ideaal maar je moet het doen met wat er is.
            Een huwelijk waarbij het koppel na de kerkdienst om 15u foto's wil maken in een park als de zon zeer fel is en op het hoogste punt staat... dan zoek je compromissen en oplossingen.

            Wat ik altijd probeer in zo'n moeilijke omstandigheden is een reeks safe shots te maken waar niet veel mis kan gaan. Daarna probeer ik wat speciale beelden te maken, soms op het randje, dit is zo een in die laatste categorie.
            ​De schaduw van een pergola waar door het gebladerte een soort van gobo effect ontstaat vond ik wel een leuke toevoeging. Blijkbaar valt dit bij jullie minder in de smaak, ik weet al wel langer dat over smaken niet te twisten valt.

            Voor wie zich hier uitspreekt over uitgebeten hoge lichten... ik heb net voor de zekerheid nog even het origineel bestand bekeken en nee, er is niets uitgebeten in alle lichte delen is nog detail waarneembaar.
            Mocht het zo zijn dat er echt overbelichte delen waren was hij inderdaad onmiddellijk de vuilbak in gegaan.​

            Dit gezegd zijnde, merci voor jullie mening.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment

            Working...
            X