Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles ziet er anders uit ... als de zon schijnt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Alles ziet er anders uit ... als de zon schijnt.

    Foto genomen van op de dijk naar een strandbar toe.



  • #2
    leuk al die benen
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Kon een leuke opname zijn, maar waarom niet de onscherpte creëren bij de opname en niet deze stuntelige onscherpte via post processing ? .... Het blijkt een trend te zijn om minder boeiende foto's toch te proberen via hele rare postprocessing ingrepen (druk op de knop) goed te maken ? En dat lukt meestal niet... Een saaie foto ( en dan bedoel ik bovenstaande opname, wegens het onderwerp , niet als saaie foto) kan door die kunstmatige ingrepen (wanneer niet met voldoende kennis gebruikt) nooit een goede foto opleveren. Luc , voel je niet persoonlijk aangesproken door mijn reactie, ik heb het over een trend de laatste maanden, waar jij toevallig ook aan mee doet, maar het is een trend dat velen zich laten vangen door de ongelooflijke mogelijkheden die onze hedendaagse beeldbewerking software ons bieden, maar het zijn mogelijkheden die de nodige aanpassingen vergen van de gebruiker om tot goede/realistische resultaten te komen. En die aanpassingen zijn niet zo makkelijk. Met rare postprocessing bedoel ik het gebruik van iets dergelijks als vage lens in LR of ACR. Dit kan mooi werken maar je moet nog veel handmatig aanpassen om tot een resultaat te komen wat een out of camera scherptediepte kan evenaren. Hopelijk kan je dit als opbouwende kritiek plaatsen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
        Kon een leuke opname zijn, maar waarom niet de onscherpte creëren bij de opname en niet deze stuntelige onscherpte via post processing ? .... Het blijkt een trend te zijn om minder boeiende foto's toch te proberen via hele rare postprocessing ingrepen (druk op de knop) goed te maken ? En dat lukt meestal niet... Een saaie foto ( en dan bedoel ik bovenstaande opname, wegens het onderwerp , niet als saaie foto) kan door die kunstmatige ingrepen (wanneer niet met voldoende kennis gebruikt) nooit een goede foto opleveren. Luc , voel je niet persoonlijk aangesproken door mijn reactie, ik heb het over een trend de laatste maanden, waar jij toevallig ook aan mee doet, maar het is een trend dat velen zich laten vangen door de ongelooflijke mogelijkheden die onze hedendaagse beeldbewerking software ons bieden, maar het zijn mogelijkheden die de nodige aanpassingen vergen van de gebruiker om tot goede/realistische resultaten te komen. En die aanpassingen zijn niet zo makkelijk. Met rare postprocessing bedoel ik het gebruik van iets dergelijks als vage lens in LR of ACR. Dit kan mooi werken maar je moet nog veel handmatig aanpassen om tot een resultaat te komen wat een out of camera scherptediepte kan evenaren. Hopelijk kan je dit als opbouwende kritiek plaatsen.
        Volledig met je eens, ik noem het ook prutsen in Lr of PS, maar op zo'n vakantiekiekje durf ik het wel eens doen. Trouwens op verlof heb ik ook geen primelenzen mee van F1.8 of zelfs F2.0 om veel scherptediepte te creëren. En als je dan de aandacht op de dames wil leggen gaat men nogal vlug eens hulpmiddeltjes zoeken om niet altijd vignet te moeten gebruiken.
        Last edited by lumafoto; 28 juni 2024, 12:36.

        Comment


        • #5
          Het blijft toch een leuk kiekje dat past bij de tijd van het jaar. Dan mag het al eens wat minder zijn, als het maar een glimlach op het gelaat brengt is het voor mij al goed ;-)
          Amateur fotograaf,
          lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

          Comment


          • #6
            Leuk strandbeeld. Het 'Vage Lens' filter is hier niet eens zo slecht toegepast, vind ik.
            Ikzelf heb het een paar keer gebruikt - het is nog een beta-versie trouwens - maar ben snel tot de conclusie gekomen dat er nog veel werk te doen is door de Adobe crew.
            Ik ben het eens met beeldmaker. Dof creëren in de camera is wat we te doen hebben.
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #7
              Geef mij maar alle dagen zon....

              Groeten
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment

              Working...
              X