Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dat kan smaken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Dat kan smaken

    (Straatfotografe) Hooiaard Gent, twee dames wandelen het zonnetje in met een ijsje.





    Luc Bauwens - Lumafoto, on Flickr

  • #2
    onderwerp mooi in het zonnetje.Geduld loont.
    leunt wl wat af naar links (geen politieke bijgedachten (;>) )
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Mijn verwachtingen voor straatfotografie ( zeker bij showcase ) liggen toch iets hoger. Dit is een snapshot van twee etende dames , niks minder maar ook niks meer.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
        Mijn verwachtingen voor straatfotografie ( zeker bij showcase ) liggen toch iets hoger. Dit is een snapshot van twee etende dames , niks minder maar ook niks meer.
        Ik snap wel wat Walter Bechols bedoelt. Ikzelf loop regelmatig een halve dag rond in Antwerpen met als enig doel straatfoto's te nemen. Ik kom dan vaak thuis met 200 à 300 foto's. Ik hou van snapshots.
        Thuisgekomen begint het leuke werk van de selectie. Ik ben dan meestal wel blij als 1 of 2 foto's de moeite waard vind om er werk van te maken, er de nodige postprocessing op toe te passen en ze eventueel toe te voegen aan mijn collectie straatfoto's.
        Hoe hoog je de lat legt voor jezelf en wat voor jou goede straatfotografie is, ja dat is altijd voor discussie vatbaar. De foto's van de grootmeesters in het genre bestuderen kan zeker helpen.
        Een gouden regel voor creatievelingen: "Kill your darlings". Het is zeker niet vanzelfsprekend, laat staat gemakkelijk om kritisch te zijn voor jezelf. Daarom is dit forum zo interessant. Anderen zijn vaak objectiever en kijken vaak met een frisse blik naar ons werk.
        Dat zijn leermomenten die ik apprecieer. Daarom post ik meestal onder "oordeel" en niet onder "showcase", omdat ik interessante feedback verwacht.



        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht

          Ik snap wel wat Walter Bechols bedoelt. Ikzelf loop regelmatig een halve dag rond in Antwerpen met als enig doel straatfoto's te nemen. Ik kom dan vaak thuis met 200 à 300 foto's. Ik hou van snapshots.
          Thuisgekomen begint het leuke werk van de selectie. Ik ben dan meestal wel blij als 1 of 2 foto's de moeite waard vind om er werk van te maken, er de nodige postprocessing op toe te passen en ze eventueel toe te voegen aan mijn collectie straatfoto's.
          Hoe hoog je de lat legt voor jezelf en wat voor jou goede straatfotografie is, ja dat is altijd voor discussie vatbaar. De foto's van de grootmeesters in het genre bestuderen kan zeker helpen.
          Een gouden regel voor creatievelingen: "Kill your darlings". Het is zeker niet vanzelfsprekend, laat staat gemakkelijk om kritisch te zijn voor jezelf. Daarom is dit forum zo interessant. Anderen zijn vaak objectiever en kijken vaak met een frisse blik naar ons werk.
          Dat zijn leermomenten die ik apprecieer. Daarom post ik meestal onder "oordeel" en niet onder "showcase", omdat ik interessante feedback verwacht.


          Ik post meestal zonder prefix, maar dan krijg je de opmerking dat er een prefix moet?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
            Mijn verwachtingen voor straatfotografie ( zeker bij showcase ) liggen toch iets hoger. Dit is een snapshot van twee etende dames , niks minder maar ook niks meer.
            Ja klopt maar soms is het verschil tussen straatfotografie en snapshot splinterdun, het komt neer op interpretatie. Men kan zich afvragen of bvb iemand die over straat loopt met een rode hoed een snapshot ofwel straatfotografie is. Het is in ieder geval iets wat opvalt en naar mijn mening een leuke straatfoto kan zijn.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht

              Ja klopt maar soms is het verschil tussen straatfotografie en snapshot splinterdun, het komt neer op interpretatie. Men kan zich afvragen of bvb iemand die over straat loopt met een rode hoed een snapshot ofwel straatfotografie is. Het is in ieder geval iets wat opvalt en naar mijn mening een leuke straatfoto kan zijn.
              Straatfotografie (zoals alle fotografie) kan een snapshot zijn. Of iemand die met een rode hoed over straat loopt een snapshot is of niet, dat hangt van de fotograaf af. Ofwel neem je je tijd en hou je rekening met het licht, je compositie, hetgeen je wilt vertellen en stel je je camera zo in en wacht je op dat ene shot. Ofwel loop je gewoon over straat en klik je op goed geluk erop los.
              Beiden kunnen, het is maar wat je wilt. Maar dat maakt wel het verschil tussen een snapshot en een berekend shot.
              In het geval van deze foto heb je een leuk moment te pakken, maar het licht is heel hard en frontaal voor de dames; wat maakt dat ze hun ogen dicht knijpen. Ook helt de foto wat over. Is dat een probleem, zeker niet, het is maar wat je wilt tonen.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8

                Ik heb lang getwijfeld of ik deze opmerking zou plaatsen. Fotografie is ook voor mij in de eerste plaats een leuke hobby en wie ben ik om anderen te zeggen wat goed is en wat niet. Anderzijds heb ik persoonlijk al meer geleerd van opmerkingen dan van positieve commentaar.
                Ik heb de laatste maanden geen " straatfoto " meer geplaatst ,niet omdat ik het niet leuk meer vind ,maar gewoon omdat ik geen enkele foto heb gemaakt die ik goed genoeg vind om te plaatsen ( je hebt soms van die periodes ) en dan post ik liever niets. Voor degenen die de lat minder hoog leggen laat jullie zeker niet tegenhouden houden door mijn commentaar maar geniet van onze leuke hobby en blijf posten.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht

                  Straatfotografie (zoals alle fotografie) kan een snapshot zijn. Of iemand die met een rode hoed over straat loopt een snapshot is of niet, dat hangt van de fotograaf af. Ofwel neem je je tijd en hou je rekening met het licht, je compositie, hetgeen je wilt vertellen en stel je je camera zo in en wacht je op dat ene shot. Ofwel loop je gewoon over straat en klik je op goed geluk erop los.
                  Beiden kunnen, het is maar wat je wilt. Maar dat maakt wel het verschil tussen een snapshot en een berekend shot.
                  In het geval van deze foto heb je een leuk moment te pakken, maar het licht is heel hard en frontaal voor de dames; wat maakt dat ze hun ogen dicht knijpen. Ook helt de foto wat over. Is dat een probleem, zeker niet, het is maar wat je wilt tonen.
                  Inderdaad bij straatfotografie kan je vissen en jagen. Bj vissen ga je geduldig wachten tot er iets gebeurt binnen de juist ingestelde waarden van je camera, terwijl je op dezelfde plaats blijft staan. Bij jagen loop je zelf rond (beweeg je dus zelf evenals je camera) en je klikt wanneer je iets plotseling ziet gebeuren. Je weet dat je camera ongeveer goed zal ingesteld staan maar voor fine-tuning heb je dan zeker geen tijd meer.

                  Comment

                  Working...
                  X