Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het onmisbaar stuurslot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Het onmisbaar stuurslot

    Straatfoto genomen in Antwerpen.





    Luc Bauwens - Lumafoto, on Flickr

  • #2
    waar heb je scherp op gezet?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      De Antwerpse grote markt!! Zo leeg is ze niet zo vaak. Deze foto heeft een minder contrastrijke afwerking gekregen in tegenstelling met veel van jouw z/w straatbeelden.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        waar heb je scherp op gezet?
        Op Brabo vermoed ik (kan dat niet meer zien) en die man passeerde toevallig, dus qua straatfoto vond ik dat wel leuk. Niet dus?
        Last edited by lumafoto; 18 april 2024, 15:10.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
          De Antwerpse grote markt!! Zo leeg is ze niet zo vaak. Deze foto heeft een minder contrastrijke afwerking gekregen in tegenstelling met veel van jouw z/w straatbeelden.
          Nochtans gewoon met de zelf gemaakte voorinstelling in Silver efex pro, zoals ik altijd gebruik. Komt het misschien door de ruimte?

          Comment


          • #6
            De Grote Markt is echt niet bergop hoor.
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht

              Op Brabo vermoed ik (kan dat niet meer zien) en die man passeerde toevallig, dus qua straatfoto vond ik dat wel leuk. Niet dus?
              sorry voor het late antwoord op je "niet dus? " maar er is hier en stapel achterstand die ik moet inlopen na enige afwezigheid. Mijn vraag borrelde op na het lezen van de titel en het analyseren van het beeld: mijn eerste reactie was om te zoeken naar dat stuurslot. En ja, hij gaat zijn fiets niet makkelijk laten stelen. Maar het slot trekt eigenlijk geen aandacht, ik vond het maar per toeval door het beeld grondig te bekijken. Daardoor viel het me op dat het slot ook niet scherp in beeld kwam, wat je van een titelonderwerp wel mocht verwachten (of een andere manier o het accent te duiden). In gans het beeld vond ik niets scherp en de fietser passeert dan nog juist voor Brabo, waar je volgens je uitleg op scherpstelde. Ik vond dus geen aandachtspunt in dit geheel. Had je de fietser niet beter wat korterbij laten komen en van hem - met slot- het onderwerp gemaakt? Je beeld heeft zoals je ziet bij mij veel vragen opgeworpen.
              Let wel: ik lever hier nooit kritiek op beelden: de auteur is baas over eigen beeld. Ik tracht steeds mijn eigen idee te verwoorden om de lezers (auteur EN bezoekers) een alternatief idee aan de hand te doen dat gewoon anders is, niet beter of niet slechter. Zoals het proeven van een biertje: iedereen heeft een eigen smaak en als je een Bolletje lekkerder vind dan een Geuze dan is dat ieders recht, zeker in de kunstensector.
              In elk geval fijn dat je op mijn blijkbaar te korte opmerking reageerde om naar meer duidelijkheid te vragen. zo leren we van mekaar, daarom stuur ik beelden naar het forum.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment

              Working...
              X