Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeder met kind

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Moeder met kind

Het hoeven niet altijd religieuze beelden te zijn om die titel te krijgen. (straatfotografie Gent)
    (De opmerking van "jammer dat de toren er niet op staat en dat huis" komt zo wie zo, maar door voorkeur te geven bij het bijsnijden aan de voorgrond komt naar mijn mening de weidsheid van het plein beter over.)

Bedankt om te komen kijken
    Last edited by lumafoto; 6 april 2024, 17:24.

tja, als de aanvaardbare commentaar al geschreven staat, doen we er verder maar het zwijgen toe, zeker?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      tja, als de aanvaardbare commentaar al geschreven staat, doen we er verder maar het zwijgen toe, zeker?
      Best, spreken is zilver en zwijgen is goud zegt men toch

Comment

Je post een foto en hemel die zelf in de titel al op.
        Je zet de foto zelfs bij [Showcase] terwijl het een snapshot is.
        Voor de rest doet ik wat de twee voorgangers ook deden.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Je post een foto en hemel die zelf in de titel al op.
          Je zet de foto zelfs bij [Showcase] terwijl het een snapshot is.
          Voor de rest doet ik wat de twee voorgangers ook deden.

Bedankt dat je even kwam kijken en voor je opmerking. Dat ik er een prefix aan toevoeg komt omdat ik de opmerking kreeg dat dit blijkbaar moet, hoewel de mogelijkheid "geen prefix" bestaat. En ik weet niet of mijn titel "moeder met kind" al een ophemeling van mijn foto, het is gewoon een naam, meer niet.

Comment

Wat Luc volgens mij bedoelt is dat het gebruiken van de prefix “showcase” in dit geval niets meer is dan het ophemelen van een snapshot.
            Ikzelf vind het ook geen showcase.
            Behalve de opmerkingen die je zelf al tackelt ben je nog vergeten te schrijven dat de foto scheef lijkt te staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Wat Luc volgens mij bedoelt is dat het gebruiken van de prefix “showcase” in dit geval niets meer is dan het ophemelen van een snapshot.
              Ikzelf vind het ook geen showcase.
              Behalve de opmerkingen die je zelf al tackelt ben je nog vergeten te schrijven dat de foto scheef lijkt te staan.
              Sorry dat ik dat vergeten te melde ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht

Sorry dat ik dat vergeten te melde ben.
                Ja, je moet leren kritischer te kijken naar (ook) je eigen werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Ja, je moet leren kritischer te kijken naar (ook) je eigen werk.
                  Maar dat komt goed als jij mij zo verder nog helpt met opmerkingen ga ik nog een goeie worden. Maar ik zou graag nog eens een foto van u ook zien.

Comment

Miss gaat men hier een klein beetje van essentie weg ,nl de inhoud van de foto ,en daar zit volgens mij een ziel in

Comment

De titel van een foto zou toch iets met de essentie van de foto te maken moeten hebben, niet?
                      Omdat moeder en kind zo piepklein in het beeld staan, zou een titel die met het plein te maken heeft meer aangewezen zijn.
                      Straatfotograaf in Antwerpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                        De titel van een foto zou toch iets met de essentie van de foto te maken moeten hebben, niet?
                        Omdat moeder en kind zo piepklein in het beeld staan, zou een titel die met het plein te maken heeft meer aangewezen zijn.
                        Je hebt gelijk. Hoewel ik vind dat een foto nooit een titel moet hebben, maar door iedereen anders kan geïnterpreteerd en beoordeeld worden. Maar hier moet men nu eenmaal aan het kind een naam geven.

Comment

Amaai, mensen. Iedereen kan en mag een mening hebben. En we ervaren toch allemaal dat een foto die we gemaakt hebben een band schept met onszelf.
                          Qua prefix, bestaat er ook een prefix 'Oordeel'. Daarmee vraag je om ondersteunende commentaar. Zou hier dus ook kunnen passen.
                          Over de foto zelf: Die staat idd een heel klein beetje scheef, maar dat was me eerst niet opgevallen. Recht zetten is vlug gebeurd.
                          De toren stoort mij het meest, zoals lumafoto zelf al aangeeft. Waarom dan ook niet croppen tot net boven het dak van het huis ervoor? Bv. totdat het gebouw links eindigt in de linker bovenhoek? Zou dat meer evenwicht brengen?
                          Just my five cents.
                          Groetjes,
                          Xavier

Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                          Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
                          Laat de commentaren maar komen.

Comment

Working...
                          X